צילום: שוקי לרר

מועצגה"ת של דגה"ת: "דורשים מהשלטון להסדיר תיכף את מעמד בני הישיבות"

החלטות כינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה: "כואבת ונחרדת מהניסיון לקעקע את טהרת הייחוס והפגיעה בכרם ישראל ע"י הכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים רח"ל. קוראת לנציגי היהדות הנאמנה לעמוד על המשמר בנושא קדושת השבת" • גלריית ענק

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בביטאון 'יתד נאמן' של תנועת 'דגל התורה' פורסמו הבוקר (ראשון) החלטות מועצת גדולי התורה של דגל התורה שהתכנס ביום שישי "לטכס עצה אל מול פגעי הזמן והסכנות האורבות לפתחה של היהדות הנאמנה בארץ הקודש". בין היתר התייחסו גדולי ישראל לנושא הגיוס, הגיור, החינוך, השבת, וההתמודדות עם נגיף הקורונה.

בפתח ההחלטות התייחסו להמשך פעילות עולם תורה בצל נגיף הקורונה: "מועצת גדולי התורה מחזקת את ידי רבבות עמלי התורה בארץ הקודש ובכל אתר ואתר, שממשיכים לעמול בתורה ביתר שאת וביתר עוז, למרות כל הקשיים הרבים, ובפרט בעת הזו, אשר עדיין זקוקים לרחמי שמים, ובכך מגינים שהעסק בתורה הקדושה היא המגינה ומצילה מכל מחלה".

"מועצת גדולי התורה קוראת לבני הישיבות עמלי התורה הקדושה, להתחזק ביתר שאת וביתר עוז בלימוד התורה בימי החנוכה הקדושים אשר ידועה סגולתם, באשר ביקשו זדים לפרוץ בהם פרצות ולהשכיח ישראל מהתורה, וברחמי השי"ת גברו בני חשמונאי והעמידו התורה בישראל, וחלילה מלהפוך את ימי החנוכה לבין הזמנים".

בנוסף הקדישו גדולי ישראל את ברכתם למנהלי תלמודי התורה ובתי הספר לבנים ובנות שממשיכים את הלמודים, למרות האיומים בקנסות: "מועצת גדולי התורה מחזקת בזה את ידיהם של מנהלי תלמודי התורה ובית יעקב שמתמסרים למען המשך קיום לימוד התורה הקדושה על ידי צעירי הצאן, בשמירה על הבריאות, שבזכות הבל פיהם העולם קיים".

לגבי חוק הגיוס נמסר כי "מועצת גדולי התורה דורשת מהשלטון להסדיר תיכף את מעמדם של בני הישיבות הקד' שתורתם אומנותם, למען יוכלו לשקוד על תלמודם ולהגות בתורה יומם ולילה ללא הפרעות כלל, ומחזקת את ידי נציגנו שלוחי דרבנן, העומדים על המשמר בכל תוקף למען בני הישיבות, כי בנפשנו הדבר".

בישיבה הועבר גם מסר חד משמעי בנושא הגיור: "מועצת גדולי התורה כואבת ונחרדת מהניסיון לקעקע את טהרת הייחוס והפגיעה בכרם ישראל ע"י הכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים רח"ל. אנו קוראים לכל הרבנים והיושבים על מדין לעמוד על המשמר, לבל יבוצע שינוי כלשהו כקוצו של יוד מהמסורת – מדבר ה' זו הלכה, ולא ייכנעו חלילה ללחצים באשר הם".

"מועצת גדולי התורה קוראת למנהלי בתי החינוך, להורים ולבנות ישראל, לעמוד על המשמר ולהתחזק דווקא בחודש זה שנעשו בו ניסיונות לפרוץ גדר ע"י היוונים, לעמוד איתן בשמירה על טהרת החינוך כמסורת המסורה לנו מדור דור, ללא התערבות של גורמים חיצוניים המנסים לקעקע את יסודות החינוך. וכן להשגיח שלא להתפתות ללימודים באקדמיה ובמקומות שנאסרו ע"י גדולי הדורות".

בהחלטתם העבירו מרנן ורבן מסר נחרץ לחברי הכנסת על החובה להמשיך ולהיאבק למען קדושת השבת: "מועצת גדולי התורה קוראת לנציגי היהדות הנאמנה בכל מקום, לעמוד על המשמר בנושא קדושת השבת, לעשות כל שביכולתם על מנת למנוע תכניות שיש בהם חילול שבת רח"ל".

לסיום התייחס גדולי ישראל למגפת הקורונה: "אמרו חז"ל "אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל". אחינו כל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם נקראים לפשפש במעשינו ולשוב בתשובה שלימה. לשאת עיננו למרום, לזעוק אל ה' שיסיר מעמנו כל נגע ומחלה במהרה, ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן".

מרן שר התורה: "בחסדי ד' המרובים נפתחו בתי כנסיות ובתי מדרשות והישיבות והחיידים והן אלו שימנעו את המגיפות"

במרכז הכינוס הובאו דבריו של מרן שר התורה הגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א בנוכחותו ע"י בנו חביבו הגאון רבי יצחק שאול: "אחרי שעברו עלינו בשנה האחרונה זמנים קשים בגוף ובנפש שנסגרו בתי כנסיות ובתי מדרשות ונגרמו מזה גם נזקים גדולים ה' ירחם מי ישורנה  ובחסדי ה' המרובים בחדש חשון נפתחו בתי כנסיות ובתי מדרשות והישיבות והחיידרים והן הן אלו שימנעו את המגיפות וכל מרעין בישין כדאמרי' תורה מגנא ומצלא ועאכו"כ שלא יצא היזק מזה וכדאמר רב בפסחים דף ח' נייתו עלי ועל צווארי".

"וכעת מתקרב חנוכה אשר היוונים בקשו להשכיח תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך לכן עלינו מוטל אדרבה להתחזק ביתר שאת וביתר עוז בלימוד התורה ובהתמדת התורה ונזכה כולנו לדברי הגמ' בשבת כ"ג הרגיל בנר הויין ליה בנים ת"ח וכדפרש"י ע"י נר מצווה דשבת וחנוכה בא אור דתורה וע"י שנאיר ונתחזק בתורה בחנוכה נזכה לבנים ת"ח".

מרן שר התורה בירך את גדולי ישראל שהצטרפו למועצת: "והנני להודות לכל הגאונים שהצטרפו לחברי מועצת גדולי התורה שליט"א לחזק ידי עמלי התורה וכל העסקנים שלוחי דרבנן שליט"א לתקן תקנות בענין בני הישיבות שיוכלו לשקוד על התורה והעבודה כל הימים וכן שאר הענינים שצריכים חיזוק , ונזכה כולנו לראות בהרמת קרן התורה ולהגאולה השלימה בב"א".

מרן ראש הישיבה: "יש צורך לפעול בענין בני הישיבות, שיוכלו לעסוק בתורה בלי הפרעות"

מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נשא את המשא המרכזי במעמד ואמר כי "ברוך השם שזכינו בעזרת השם להתאסף פה כדי לזכות את הרבים בדברים הצריכים חיזוק, ובעזרת השם זכינו גם שנוספו עוד גדולי תורה למועצת של 'דגל התורה'. השם יעזור שכולנו נזכה לזכות את הרבים לקדש שם שמים".

"אנו זוכים בעזרת השם שאפשר כבר אחרי המחלה לעסוק בתורה כמו קודם, עם כל האפשרויות שהיו פעם, כמובן עם כל הזהירות. עוד מעט הגיע ימי החנוכה, וכידוע כבר כמה שנים שהרבה ממקומות התורה זכו שחנוכה הוא זמן של התמדה בתורה. חנוכה זה לא בין הזמנים, אלא זמן של התמדה בתורה ובהרבה מקומות תורה כבר עושים את זה. בעזרת השם גם השנה אנחנו מקווים וגם מצפים לזהות שמוסדות תורה ימשיכו בימי החנוכה לעסוק בתורה כמו שצריך".

"יש צורך לפעול בענין בני הישיבות, שיוכלו לעסוק בתורה בלי הפרעות, יש צורך שיהיה לנו סייעתא דשמיא שהעוסקים בזה יצליחו בשליחותם לסדר את העניין שכל עוסקי התורה ימשיכו בלי שום הפרעות בעסק התורה, כי הם חיינו ואורך ימינו. ויש עוד ענין של גרות, גיור, כל מי שבכוחו לעשות יעמוד על המשמר שיהיה רק ​​על פי ההלכה, גיור כהלכה ולא חלילה שלא כהלכה. יהי רצון שנזכה כולנו לזכות את הרבים בכל מה שצריך לקדש שם שמים".

צילומים: שוקי לרר

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ואווווווווווווווו
גלריה מטורפת
כל הכבוד לשוקי ותולי לרר
הפצצתם!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture