בעקבות עתירת התנועה הרפורמית: חבר המועצת הודיע שהוא פרש לגמלאות

צילום: נשות הכותל

בעקבות עתירת התנועה הרפורמית: חבר המועצת הודיע שהוא פרש לגמלאות

הפרישה מגיעה לאחר שלפני כשנה הגישו התנועה הרפורמית ונשות הפרובוקציה עתירה לבג"צ בדרישה להעמיד לדין את הרב בעקבות המתקפות החריפות נגדם. הארגונים שפועלים נגד הדת דרשו להעמידו לדין משמעתי בגין מעשים והתבטאויות חריפות שלו נגד התנועה הרפורמית ונשות הפרובוקציה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף ובעל 'הלכה ברורה', הגאון הרב דוד יוסף, המכהן גם כרב שכונת הר נוף בירושלים, הודיע שהוא פורש לגמלאות מתפקידו כרב שכונה בעקבות עתירה של התנועה הרפורמית ונשות הפרובוקציה נגדו, כך דווח ב'חדשות כאן'. הארגונים שפועלים נגד הדת דרשו להעמידו לדין משמעתי בגין מעשים והתבטאויות חריפות שלו נגד התנועה הרפורמית וקריאות להצביע לש"ס בבחירות. בעקבות הפרישה בג"ץ החליט שלא להתערב בהימנעות מהעמדתו לדין.

כאמור, הפרישה מגיעה לאחר שלפני כשנה הגישו התנועה הרפורמית ונשות הפרובוקציה עתירה לבג"צ בדרישה להעמיד לדין את הרב בעקבות המתקפות החריפות נגדם. העתירה שהוגשה לבית המשפט העליון כנגד נציב שירות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יו"ר המועצה הדתית בירושלים ורב שכונת הר נוף הגאון הרב דוד יוסף.

העותרים טענו שקיימת הפרה מתמשכת של הוראות הדין המשמעתי החל על עובדי מדינה. העתירה מתבססת ברובה על התבטאויות חריפות של חבר מועצת חכמי התורה כנגד התנועה הרפורמית, נשות הכותל, וביקורת חריפה על בית המשפט העליון. בעתירה הובאו ציטוטים שפורסמו בכלי התקשורת ובהם מתקפות חריפות של הגר"ד יוסף נגד העותרים.

"מוריד את הכנסת לשאול תחתיות": ח"כ גלעד קריב עורר פרובוקציה בכותל

כך למשל, כפי שמובא בעתירה, במהלך אחד משיעוריו השבועיים פתח הגר"ד יוסף במתקפה נגדם ואמר: "נשות הכותל… מה זה נשות הכותל? נשות הכותל זה פריצות, זה גסות רוח, זה חוסר צניעות. שעומדות וצורחות וצורחות בכוונה, שכולם ישמעו אותן שהן צורחות. זה ההיפך מצניעות, זה פריצות, זה גסות רוח, וולגריות, בושה, אין להן שום בושה. שום בושת פנים של בנות ישראל הכשרות… והם עושים דווקא, לא רוצות לקיים מצווה, הכל בא להכעיס. בפירוש, חד משמעית. נשות הכותל זו פריצות, להכעיס. להכעיס. זה לא באמת שמתחשק להם לקיים מצוות. ותשימו לב, מי תומך בהם, מי עוזר להם – הרפורמים".

הגר"ד יוסף הוסיף לתקוף את הנלחמים בתורת משה: "באמת צריך לעמוד בכל מקום ולספר את השקר של הרפורמים. שהרפורמים, התנועה שלהם, כל המהות שלה הייתה להידמות לגויים. הם בנו את הטמפל שלהם כמו כנסיה של נוצרים, הם הכניסו עוגב בשבת לתפילה, כמו אצל הנוצרים… בסידורים הרפורמים עד היום בכל מקום שכתוב ציון וירושלים… הם מחקו את זה, אין. אז ריבונו של עולם, הם לא מאמינים בירושלים. הם לא מאמינים בציון. אז מה להם ולכותל המערבי?… מה פתאום מה הם פתאום רוצים, חלק בכותל? באמת הם רוצים להתפלל? לא! הכל זה להכעיס, הכל זה להתגרות. דווקא. אבל אנחנו לא נשתוק על זה. בעזרת השם כולנו צריכים לשבת ולחשוב כל הזמן, לפקוח את העיניים. בית המשפט הולך לטובתם. כמובן. אנחנו לא מתפלאים שבית המשפט הולך לטובתם. אבל הכל פה קם נגד, נגד. אין להם שום כוונה לשמור מצוות. הם כבר מזמן מזמן עברו את הגבול. הם מחתנים יהודים עם גויות בתוך הכנסייה. אין להם שום נקיפות מצפון. הם כולם אוכלים נבלות וטרפות" ו-"אין שום דמיון בין הדת של הרפורמים לבין היהדות".

עוד אמר הרב בשיעור: "אני חושב שישנם הרבה דברים יותר חשובים לעשות אם אנחנו באמת רוצים לשמור על ירושלים שלנו: אם נשמור על קדושת ירושלים, אם נצליח לגרש את נשות הכותל שמחללות את הכותל, אם נצליח שירושלים תהיה מלאה קדושה וצניעות, ואת כל התועבות שהם מביאים לעיר הקודש ירושלים נצליח לסלק, אז יש לנו הרבה יותר סיכוי לשמור על קדושת ירושלים, לשמור אותה אצלנו. איך כתוב בפסוק? 'ולא תקיא אתכם הארץ בטמאכם אותה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם'. ארץ ישראל לא יכולה לסבול. זה הדברים האמיתיים, שבגללם חלילה חלילה אם אנחנו נאבד חלילה את ירושלים זה בגלל הדברים האלה."

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture