צילומים: פלאש 90. עיצוב: יוחנן קאהן, שחרית

הונאה בכשרות: השר הנדל יוצא למלחמה בוועדת הרבנים לתקשורת

היוזמה הבאה נגד הציבור החרדי: במשרד התקשורת מקדמים מהלך שיביא להריסת וועדת הרבנים לענייני תקשורת שהוקמה ע"י גדולי ישראל לפני 17 שנה • בדרך: דיווח שגוי על רפורמת כחלון, החלטות על בסיס פידבק ברשת ושימוע בנפש לא חפצה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

אחרי שהשר לשירותי דת מתן כהנא הצליח להעביר את הרפורמה להרס הרבנות, בזמן ששרת התחבורה מירב מיכאלי נערכת לקדם תחבורה ציבורית בשבת, שר האוצר איווט ליברמן  מסתער על מערך הגיור הממלכתי וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מקדש מלחמה על הכותל – גם שר התקשורת יועז הנדל מקנא ורוצה להרוס משהו.

אבל מה לעשות, הוא שר תקשורת, מה הוא כבר יכול לעשות? ואז הוא עלה על רעיון גאוני, להרוס את וועדת הרבנים לענייני תקשורת. נכון, לא מדובר ברבנות שקיימת מלפני קום המדינה, אבל עדיין מוסד מכובד שהוקם על ידי גדולי ישראל לפני כמעט שני עשורים.

לפני שאכנס לנושא בהרחבה, אדגיש ואבהיר. אני לא כאן להגן על אופן פעילותה של הוועדה, לדעתי הקטנה יש בה הרבה מקום לשיפור, התנהלותה בחסימת חלק מהקווים גובלת בשרירותיות וגם על דרך המאבק בחניות הסלולר במגזר שלא נשמעות להוראות גדולי ישראל אפשר להתווכח.

אבל אם להשוואות את זה רגע לרבנות, אין וויכוח שיש הרבה מה לתקן ברבנות, גם אם תשאולו את הרבנים הראשיים הם יסכימו איתכם שיש צורך ברפורמה מקיפה לשפר את המצב. אבל אף יהודי החרד לדבר ה' לא יטען שהפתרון של כהנא הוא הדרך לתקן את המצב.

כך גם בוועדת התקשורת, יש הרבה מה לתקן, אבל מי שצריך החליט איך ומה לתקן הם מי שנתנו את המנדט לוועדה, מרנן ורבנן גדולי ישראל, לא שר לא חובש בכיפה בממשלה שבאה להרעה עם המגזר החרדי.

ולמה זה אולי אפילו חמור יותר מהרס הרבנות? כי מרבית הקוראים כאן לא אוכלים רבנות, גם המקלים אוכלים רק רבנות מהדרין חלבי בערים מסיומות, אבל החרדי הממוצע לא ממש ייפגע מהמהלך, הוא פשוט ימשיך לבדוק תעודת כשרות כמו שהוא עושה עד היום. המלחמה על הרבנות היא למען העם שבשדות.

במקרה של הטלפונים הכשרים, מדובר ברצון להרוס את החומה האחרונה שמפרידה בין בני התורה, בחורי הישיבות, תלמידות הסמינרים, אברכי הכולל, וכל מי שלא נדרש בלית ברירה למכשיר מסונן לצורכי עבודתו (בניגוד לרינונים, כולכם יודעים שמדובר בציבור ענק), לעולם הטמא שבחוץ.

שימוע בנפש לא חפצה

הכל התחיל עם הדיווח "הדרמטי" של העיתונאי עופר חדד ב'חדשות 12'. "הכותרת שלנו הערב אולי נשמעת לך מוכרת לפני איזה עשור, רפורמת ניוד הקווים בסלולר, זו הרפורמה שהוביל השר לשעבר משה כחלון שאפשרה לכולנו להחליט שאנחנו מניידים מספר מחברה אחת לאחרת באין מפריע", הוא פותח בהקדמה.

"אממה? לחצי מיליון משתמשים חרדים שמשתמשים בקווים כשרים רפורמה הזו לא הגיעה, הם מעולם ועד היום לא היו יכולים להנות מהרפורמה הזאת, שנים לא נגעו בקווים האלה כי היה מדובר ב'בן יקיר לי' של כמה מהעסקנים הבולטים במגזר החרדי, גם בביזנס שמגלגל הרבה מאוד כסף".

"עכשיו המאבק באותו הגוף צפוי לעלות מדרגה, זה קורה בין היתר ברקע תקיפה של כמה חנויות שסירבו ליישר קו", הוא ממשיך וכעת עובר לנסות להסביר לצופה החילוני: "בוועדת הרבנים הצליחו לקשור גם בין המכשיר הכשר לבין הקווים, כלומר גם שליטה על הקו וגם זה שמקשרים אותו למכשיר כך שכל הביזנס הזה מנוהל באותו מוקד".

ומה יקרה עכשיו? לדבריו, "לקראת התהליך הזה פונה שר התקשורת יועז הנדל לראשות התחרות שם בודקים את העניין לעומק ואומרים – ברור שהעניין הזה חד משמעית פוגע בתחרות, גורם גם לעליית מחירים, ועכשיו צפוי לצאת לדרך הליך של שימוע שיזומנו אליו גם חברות הסלולר הספקיות שלא נותנות לנייד אליהן קווים חרדים כאלה, כמובן גם לוועדת הרבנים. המשמעות של זה היא שהרוח הנושבת מלשכת השר די ברורה – לפרק את השליטה הזאת של וועדת הרבנים". (ואני חשבתי שעושים שימוע בלב פתוח ובנפש חפצה).

מדהים כמה דברי בורות וחוסר הבנה אפשר להכניס בדקה וחצי, בפרט כשזה מגיע מעיתונאי רציני כמו חדד, אך כנראה שדובר טוב יצליח למכור גם לעיתונאי מוכשר לוקש טרי וחם מהסיר. אתה כמובן יכולים לנחש מאיזה לשכה חדד קיבל את האייטם.

אז העובדות, שאני למרבית הקוראים כאן לא מחדש, שרפורמת כחלון ועוד איך הגיעה למגזר, במידה מסיומת אפילו עוד לפני שהצליחה במגזר הכללי. כל בעל מספר כשר יכול להתנייד איתו לאיזה חברה שעולה על דעתו, עם תנאי בסיסי ומובן מאליו, שגם שם הוא נכנס למסלול כשר.

לגבי המחיר? הציבור החרדי משלם הכי קצת, עם ממוצע של – 20 שקלים, לתוכניות השיחה  הכשרות שכוללות אלפי דקות שיחה בחודש. אז תחרות יש גם יש כך שלא ברור מה הנדל מכר לרשות התחרות.

לגבי השלל הכינויים שהודבקו לוועדה, אמרתי כבר בפתח הכתבה שלא נעסוק בפוליטיקה הזאת עכשיו. רק צריך לזכור שהוועדה לא הוקמה על ידי עסקנים, הוא הוקמה על ידי גדולי ישראל. וכל אדם שבחר לרכוש סים כשר ידע טוב טוב למה הוא נכנס, בשוק חופשי כשאתה עושה עסקה, מצופה ממך לא להיות מופתע שהצד השני מתכוון לממש את חלקו בעסקה. אך אחד לא כופה על אף אחד להיות במסלול כשר, אם אתה רוצה להישמע לגדו"י ולרכוש מסלול כשר, עליך כצפוי להתמודד עם כל ההשלכות הברורות מאוד של העסקה.

אחרי שהבאנו שהדיווח לא ממש מדויק, ניסינו להבין מה הנדל כן מתכוון לקדם. מסתבר שרפורמת הניוד היא מכבסת מילים לרפורמה לביטול וועדת הרבנים. כל ילד חרדי יודע מה הן הקידומות של הקומות הכשרת וכך אתה יודע האם מי שמתקשר אליך מחזיק במכשיר כשר, כך ראשי מוסדות החינוך יודעים שההורים עומדים בכללים וכדו', הנדל רוצה שכל מי שמחזיק במספר כשר יוכל להתנייד לתוכנית לא כשרה ולהישאר עם אותו מספר.

גורמים בכירים בשוק התקשורת החרדי אומרים ל'שחרית' כי המשמעות של המהלך ברורה, סגירה בפועל של וועדת הרבנים לענייני תקשורת. לפני שאתם מחליטים האם אתם בעד ההצעה המשונה של הנדל, כדאי שתשננו את זה, הנדל רוצה לבטל את המהלך שיצא לדרך על ידי גדולי ישראל.

"תם עידן הכאוס"

השר הנדל התראיין אתמול ב'כיכר השבת' בכדי לספר על המהלך ואמר לישי כהן כי "אני לוקח כפרויקט לעשות סדר, אני לא מוכן שיהיו אזורים שבהם לא נוגעים. ראיתי את זה כבר בפעם הקודמת, היו טלפונים שנחסמו שלא בצדק. אני מבין למה אתה חוסם תוכן לא ראוי, אבל אני לא מבין למה אתה חוסם פיצה שהיא מתחרה איתך, נחשפתי להרבה מאוד חסימות שהן לא מן העניין".

"עלו סימני שאלה", אומר השר הנדל בהתייחס לוועדת הרבנים, "יש לי חוות דעת ויש לי תלונות של אנשים שאני מכיר אישית, לא איזו חברה עסקית – ובטח לא רפורמים, וכל מיני טענות שאני שומע".

"את ההחלטות והטיעונים נשמע בשימוע, אנחנו מגיעים פתוחים. התפקיד שלנו הוא להסדיר את השוק, לייצר תחרות וחופש לכולם. לא אמנע אפילו מאדם אחד שיהיה לו טלפון כשר, אני מבין את הצורך".

"תם עידן הכאוס", הכריז שר התקשורת בדרמטיות, "אנחנו הולכים להסדיר. אנחנו נשמע הכל, יכול להיות שהטענות יהיו חכמות. זה ישפיע על הכל. חוסר הסדר נובע משם. ברגע שאתה מחליט למישהו מונופול על הכל, אז יש לו מונופול על הכל".

"לא קיבלתי אפילו תגובה אחת שלילית, רק תגובות טובות", סיפר. "לא נעים לי להגיד לך ממי, כולל פוליטיקאים, כולל עיתונאים, רק תגובות טובות. וזה רק מתוך הפרסום מבלי שאמרתי דבר על ההחלטה הסופית". השר הנדל, שהוא גם אושיית טוויטר בכירה, כנראה לא טרח לצאת מחוץ לד' אמות של הסמארטפון שלו ולשמוע מה הציבור החרדי האמיתי חושב.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הנדל, כל הכבוד!

מאחל לכל חברי הוועדה חופשה מהנה לנו ולהם.
אני מיחר אותם מקרוב, אל תבלבלו את המוח….

נערך לאחרונה 2 שנים לפני על ידי שמנים מכסף וכבוד

כנראה לשני המגיבים כאן יש פלאפון לא כשר…
עם כל הבעיות עדיין עדיף לציבור החרדים(באמת) את וועדת התקשורת למען עתיד הדור,
כשאתה נלחם איתם בסוף מה שיצא מזה- שהעניין של הכשרות בפלאפונים שב"ה שמור אצלינו יפרץ ללא תקנה.

לא מבין כמה דברים:

א. מדוע לא סתרו את התחקיר הזה? הרי ניתן ואפשרי לנייד קווים כשרים, אך לחבילות כשרות בלבד. יש סיבה שקו כשר לא מועבר לחבילה פרוצה – זה כמו ללבוש בגדים חרדיים וללכת למועדון. זה לא שייך, וזה מצייר משהו שונה.
למי שיש קו כשר אין לו סיבה לעבור לחבילה לא כשרה. ואם מדברים על המיעוט שהיה להם קו כשר והם רוצים לחיות חיים פרוצים, אלו עושים זאת ללא בעיה ובד"כ גם משנים את מספר הטלפון שלהם על הדרך.

ב. מדוע מאשימים את החילונים בכך? אני לא בעד פירוק כל התעשייה הזאת, אבל בואו נודה באמת. אצלינו מתעוררים רק אחרי שקורים אסונות.
כמו שהיתה שאננות על התחבורה בשבת עד היום, עם הגיוס בני ישיבות, עם החתונות והגיורים הרפורמים, וככה זה בכל דבר אחר. תמיד יש שאננות עד שבורא עולם נותן פליק, ואז נזכרים שהיה צריך לשנות את כל הסיטואציה הזאת.

מצד אחד בוכים שהחזיר באוצר גוזר גזירות נגד המגזר שלנו, מצד שני לא מתלוננים על כך שחברות הסלולר עושקות את הציבור החרדי, כאשר חרדי ממוצע משלם את אותו המחיר ולפעמים אפילו יותר בשביל לקבל הרבה פחות ממה שהצרכן החילוני מקבל, וזאת מבלי לציין שמחיר מכשיר כשר פשוט הכי זול, עולה ב30-200% יותר ממקבילו הפרוץ.

וממש לא מדובר באיזו הנדסת טילים, או הנדסת גרעין, אלא בחסימות שכל אחד עם חוש טכני יכול לבצע למכשיר, הם ממש לא פיתחו מערכת הפעלה מיוחדת לשם כך! (להבדיל ממערכות android שבהם היה שימוש של מתכנתים והתאמות אישיות של החברות בשביל לשמור על המכשיר).

אז מדוע עד עכשיו לא זעקו על כך שעושקים את האברכים ונשות האברכים? הרי זה נהפך לנורמאלי שאברך צריך לשלם 500 שקל על טלפון פשוט שמקבילו הפרוץ עולה רק 300 שקל, ועוד על חבילה של שיחות בלבד שעולה את אותו המחיר שהחילוני משלם ומקבל את אותן הדקות שיחה + מסרונים + גלישה.

20 שקלים זה הכי זול? החבילה הכי זולה שחילוני יכול לרכוש עולה 25 שקל שכוללת גם "אלפי דקות שיחה" (אותה כמות בדיוק כמו שקו כשר מקבל) + מסרונים + גלישה. ולמי שלא יודע, גלישה היא הרבה הרבה יותר יקרה מדקת שיחה או ממסרון, ככה שחברות הסלולר מרוויחות בעיקר על הציבור החרדי / דתי שמשתמש בקו כשר.

אז עד היום לא פצו פה, ולא דיברו על העושק של האברכים ונשות האברכים בתוך הציבור החרדי, פתאום זה נוגע לכיס אז אנשים מתעוררים שיש "מקום לשיפור", לצערי הרב, הנדל עושה את מה שחברי המפלגות החרדיות היו צריכים לעשות ממזמן וזה לזעזע את עולם התקשורת החרדי בשביל למנוע את העושק הזה. כמובן שהנדל בא עם כוונות טובות, אבל יצא חוטא. אך זאת האמת העצובה.

דוגמה להתנהלות הבעייתית שלנו: במירון העלמנו עין, הזנחנו, כל אחד עשה מה בא לו, ואז חטפנו בומבה לפנים, שהולכת להרוס כל מה שידענו על מירון.
כנ"ל בתקשורת: נתנו לחבורת עסקנים לנהל לנו את התקשורת, העלמנו עין מהשחיתות, מהגסות, מחוסר האיזון בין הצרכים לבין ההיתרים, ועכשיו אנחנו הולכים לחטוף חזק.

בכתבה שלך אתה ממעיט באסון שיהיה באם הצעתו של כהנא תתממש.
אין להשוות ואין לעשות שום קשר בין המזימה לפגוע בכשרות המזון(שד"א מי שירוויח מזה זה רק הבדצים)
ואין שום קשר לזה שוועדת העסקנים עושקים את הציבור .
מדוע צריך לשלם 450 שח על טלפון עם חותמת בעוד שטלפון זהה ללא יותמת מחירו 100 שקלים.
מדוע הם חוסמים ליהודים יראים ושלמים את פרנסתם.
מדוע בחור ישיבה צריך ללכת עם 3 מכשירים. טלפון מצלמה ונגן.
בעוד שאפשר לאשר טלפון כשר ללא אינטרנט. וללא סמס .
אבל שיהיה בו מצלמה ונגן.
הרי בסופו של דבר הבחורים . והבנות . . והם יראי שמיים הולכים עם טלפון נגן ומצלמה . למה לא לאחד את זה למכשיר אחד.
ולכן יישר כח לשר התקשורת שיעשה קצת סדר

התגובה שלך אתה מבהיר שצריך שיהיה פלאפון ללא הודעות גם בהודעות יש צורך גדול לקבל התראות בלבד להמון משתמשים במייל או באתרי קניות בחול ועוד אפשר שלא יהיה הודעות אבל התראות כן כמו הקורונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture