מינהל קהילתי "אשכולות" ורבני השכונות במיזם "בין הזמנים" משותף

כשבחורי הישיבות פתחו את זמן הקיץ, כבר נקשרו הקצוות הראשונים לקראת "בין הזמנים" במינהל קהילתי "אשכולות". הפעם הוצב יעד מאתגר: לבנות את הפעילות עם הקהילה, ולא כגוף חיצוני שמזמין את הקהל לפעילות קבועה מראש

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מטבע הדברים, מדובר בתהליך מורכב, במיוחד במרחב של "אשכולות" שמאחד שמונה שכונות ירושלמיות מגוונות: שמואל הנביא, ארזי הבירה, מעלות דפנה, רמת אשכול, החומה השלישית, בית ישראל, סנהדריה וסנהדריה המורחבת. לכל קהילה עקרונות חינוכיים ותפיסת עולם משלה, ועל מנת ליצור אירועי שיא משותפים היה צורך בחשיבה מעמיקה ויצירתית. לשם כך, נפגש מנהל יחידת הנוער במינהל, הרב אלירן סומך, עם רבני השכונות ועבד בשיתוף פעולה מלא עם נציגי הקהילות השונות ורכזי "ישיבות בין הזמנים" בשכונות. ואכן, בימים אלה מסמנים ב"אשכולות" V גדול ומרשים. למעלה מ-1,500 בחורים נלהבים השתתפו באירועי השיא. ה'תיפתח' היה טיול אתגרי בהרי יהודה, שהסתיים ב'זיץ' ישיבתי אל תוך הלילה, בחוף ים המלח. השתתפות: כ-400 בחורים! בשבוע השני התקיים אירוע תורני שבמרכזו הכרזה על פרויקט "סיומי מסכתות ושונה הלכות", בהשתתפות הרב בן-ציון הכהן קוק – ראש אב"ד בירושלים, הרב דוד יוסף שליט"א – רב שכונת הר נוף ורבני השכונות: הרב צבי שרלין שליט"א והרב יצחק כהן שליט"א. 600 בחורים השתתפו באירוע, שלווה במוזיקה סוחפת של להקת "המנגנים". והאחרון: 'זיץ' ישיבתי עם הרב שמואל גריינמן, שריתק את הקהל בשעתיים של חוויה והתעלות כאחד. 700 בחורים ואברכים מילאו את האולם עד אפס מקום. יו"ר המינהל הקהילתי הרב נפתלי זאבי אומר: כי פרוייקט הדגל בבין הזמנים השנה היה לתת מענה ייחודי ,מקצועי ואיכותי לבני הישיבות הקדושות,אנו גאים ומברכים על הצלחה מרשימה זו. הרב אלירן סומך מ"אשכולות" מדבר על המאמצים שמאחורי הקלעים: "לפעילות 'בין הזמנים' קדמה עבודת שטח מורכבת מאד, כדי לאחד את שורות המחנה, ולהביא את כולם יחד לפעילות משותפת במינהל אחד." ואכן ,הפעילות הייתה ללא הפסקה לאורך כל ימי בין הזמנים לכל בני הנוער לכל המגזרים ולכל הקהילות. הרב סומך מדגיש שהפעילות העניפה התאפשרה באמצעות הכוונתה הצמודה והמקצועית של מנהלת המינהל הגב' ליבי זייבלד ,אגף הנוער, אגף ספורט חרדי בראשות הרב אברהם בצלאל וגב' דגנית פחימא מנהלת המחלקה. אגף "מורשת מן המזרח" בראשות הרב פיני עזרא, הרב ראוכברגר והרב פינדרוס מעיריית ירושלים ,שהקדישו משאבים רבים לטובת האירועים ולרווחת בחורי הישיבות.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה יופי
סוף סוף יש מינהל בירושלים שמשקיע בבחורי ישיבות

מכיר את הרב סומך איש עשייה ענק.

יישר כח ענק לרב סומך! הפעילויות הללו מוכיחות את הנחיצות והחשיבות של מינהלים קהילתיים בכל שכונה. הרבה פעמים קל לומר: "תנו לנו עוד בית כנסת עוד ישיבה עוד ת"ת לנו זה מספיק", אבל בפועל ארגון מינהלי זה דואג בדרכים קדושות נוספות ההכרחיות למען האוכלוסיה, המחזקות את לימוד התורה, את הבית היהודי, את ההוואי התורני, ועוד ועוד..
צוות הרכזות הנפלא של המינהל הקהילתי בראשות הגב' ליבי זייבלד מנהלת המינהל, אשר הינה דמות יוצאת דופן בפני עצמה, עושות עבודת קודש בשלל חזיתות וברמה היומיומית!
המינהל הקהילתי הינו הלב הפועם של השכונות: פעילויות לגיל השלישי, פעילויות לילדים, מרכז לגיל הרך, מרכזי נוער, עבודה קהילתית, תכנון אורבני ושיקום פיזי של השכונות.. כל הנ"ל לעיתים בבחינת הצלת נפשות ממש.. עלו מחיל אל חיל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture