מאה נציגי ישיבות השתתפו בכנס לעידוד לימוד הלכות שבת

בכנס פתיחת המחזור השני של תוכנית 'מעשה שבת' - הגאון רבי דוד יוסף שליט"א והגאון רבי צבי ברוורמן שליט"א הנחו את הבחורים במשך שעה ארוכה בדרכי לימוד ההלכה • צילום: אריה לייב אברמס, דודי גרוסמן

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מחזה לא שגרתי נראה באירוע שהתקיים הבוקר באחד מאולמות היוקרה בירושלים, כאשר מאה בחורים מכלל הישיבות ומכלל החוגים תופסים את מקומם זה לצד זה, סביב שולחן אחד גדול, כאשר כל בחור מהווה בעצם נציג של ישיבה אחרת בעולם הישיבות, ולצידם באותו שולחן, יושבים הרבנים הגאונים רבי דוד יוסף שליט"א חבר מועצת חכמי התורה ורבי צבי ברוורמן שליט"א ראב"ד ביתר עילית ומרבני שכונת שמואל הנביא, ומלבנים יחד עם הבחורים את דרכי לימוד ההלכה במסגרות הישיבתיות.

את האירוע פתח הגאון רבי שלמה פלאיי, משגיח ישיבת חברון, אשר מהיכרותו הקרובה עם עולם הישיבות, והבנתו המיוחדת בתחום נתן פרקי הדרכה לבחורים, בדבריו אמר, כי בעבר בחור היה מתבייש שלא לדעת את ההלכות הבסיסיות הנדרשות ביום יום, ואילו כיום מפספסים דבר חשוב זה, ולכן התוכנית הזו היא צו השעה ממש. ואשר כל כן יש להוקיר טובה לנציגים בעירייה שנותנים את כל הנדרש לשם כך.

אחריו נשמעו בקשב רב דבריו של הגאון רבי צבי ברוורמן ראב"ד ביתר עילית ורב בשכונת שמואל הנביא, אשר מהווה מורה דרך של התוכניות השונות של אגף בני הישיבות במינהל אשכולות, בדבריו עמד על צורת לימוד ההלכה בישיבות, ועל ההכרח שכל יקדיש לכך זמן.

הגר"צ ברוורמן הוסיף אני מכיר הרבה תוכניות שנעשו עבור בני הישיבות במסגרות שונות, וכזאת תוכנית עדיין לא נעשתה, תוכנית שמביאה תועלת אמיתית ומשמעותית לבחורים, באופן יוצא דופן. ולכן כל מי שמקדם את התוכנית, עליו לדעת שהוא עוסק בדברים גדולים מאוד. כי בחור ששולט בהלכות בורר הוא בחור שונה לחלוטין ממי שהוא היה קודם, וכל  אחד ואחד מהנציגים שיושבים כאן הוא שותף מלא בזכות זו, על כל בחור נוסף שנכנס לתוך קבוצה חשובה זו.

בסיום דבריו ביקש להודות להרב אלירן סומך מנהל אגף בני הישיבות במינהל אשכולות שעושה לילות כימים בדאגתו לבני הישיבות, וכן להרב מוטי קליין מנהל חברת שיא הפקות, שמפיק את התוכנית כולה, ושרק בזכות כשרונו הברוך הגיעה התוכנית להיכן שהגיעה.

לאחר מכן נשא דברים הרה"ג רבי זאב אייזנשטיין שהינו הדמות התורנית מאחורי הפרוייקט כאשר הוא משמש כראש צוות הבוחנים, בדבריו ציין כי לאחר שנלמדו הלכות בישול במחזור הראשון, ונבחנו עליהם בהצלחה מרובה בחורים רבים כל כך, נבחר כעת הלכות בורר שהם מההלכות שעלולים להכשל בהם ביותר. בדבריו הרחיב על היעדים שהציבו בנושא ידיעת ההלכות, וצורת הלימוד. בדבריו הוסיף, שלאחר שבמחזור א' הגיעו לכאלף מאתיים נבחנים, הרצון והשאיפה הם להגיע הפעם לכאלפיים חמש מאות בחורים כן ירבו.

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה ומחבר ספרי 'הלכה ברורה', בדבריו שיתף את הבחורים באופן נדיר, בצורת כתיבת ספריו 'הלכה ברורה' שנתקבלו בכל שדרות הציבור, בדבריו עמד על כך, שלמרות שבשנות הישיבה לא ניתן ללמוד הלכה באופן עיוני, ורק לאחר הנישואים זה מתאפשר, הרי שגם הלימוד בקיאות, כמו שהתוכנית מאפשרת, צריכה להיות אף היא ברמה גבוהה, לדעת בכל דבר ונושא מה כוונתו של המשנה ברורה, ומה ההלכות שיוצאות מכך לחיי היומיום שלנו.

בסיום דבריו ביקש הגר"ד יוסף לשבח את סגן ראש העיר הרב אברהם בצלאל שאינו חוסך במאמץ על מנת שתוכנית זו תצליח, ואמר כי כולנו חבים לו על כך הרבה הכרת הטוב, כמו"כ שיבח את הנהלת אגף בני הישיבות וכל העושים במלאכה.

חתם את המעמד המרא דאתרא של שכונת שמואל הנביא הגאון רבי יצחק כהן שהלהיב את לב הציבור בדברים משובבי נפש, על חשיבות ידיעת ההלכה, ובפרט הלכות שבת, בדבריו שיתף את הבחורים בסיפורים שאותם חווה בעצמו עם גדולי ישראל פוסקי הדור, ועל כח הפסק שמקבלים גדולי ישראל העמלים בתורה, בסייעתא דשמיא מופלאה.

הכינוס האמור נערך לרגל סיכום תוכנית "מעשה שבת" שנערכה במשך מספר חודשים לבני הישיבות תושבי ירושלים בישיבות השונות.

התוכנית, שהצליחה להגיע למספר שיא של אלף ומאתיים בחורים שהתאספו לפני מספר חודשים למבחן פומבי באולמי 'שירת ירושלים' על הלכות בישול, כאשר במקום, אחר מספר סבבים של סינון, נבחר חתן ההלכה שתי סגנים.

כעת כשהוחלט על ידי אגף בני הישיבות במינהל אשכולות להתחיל מחזור שני, הוצע על ידי הרבנים, שמנחים את התוכנית וסדר הלימוד, לפגוש את הבחורים עצמם, הנציגים שהיו בסבב הקודם האחראים על הקבוצות שלמדו תוכנית זו בישיבתם, ולשמוע מהם היכן עוד ניתן לשפר, על מנת שהתוכנית תביא את התועלת המקסימלית, וכן להדריך את אותם נציגים מהישיבות השונות, היכן למקד את הבחורים בלימוד ההלכה, על מנת שיקצרו את פירות עמלם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture