המלחמה על שלטי הצביעות בבית שמש, ארכיון. צילום: יעקב לדרמן

צביעות: אחרי שאיים במעצר על אבוטבול, בג"ץ נתן לעירייה ארכה של 9 חודשים

אחרי שנים שהתפרסם כמה שלטי הצניעות "פוגעים" בחיי התושבים בבית שמש, עד כדי כך שבית המשפט איים על ראש העיר דאז במעצר, לפתע עם חילופי השלטון בעיר כבר נשמעות זמירות אחרות, ושנה אחרי הארכה שניתנה אחרי המועד הסופי להורדת השלטים, בג"ץ נעתר השבוע לבקשת העירייה והעניק תשע חודשים נוספים לטיפול בשלטים

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

בדיוק ביום חמישי כ"א חשוון תשע"ט, יום בו הוכרעו הבחירות בבית שמש, קבע בית המשפט העליון כי על עיריית בית שמש לפעול תוך 50 יום להסיר את כל שלטי הצניעות מבית שמש ולקבוע שבעה מצלמות אבטחה בשכונת קרית הרמ"א, אם לא כן העירייה והעומד בראשה באותם הימים משה אבוטבול יחוייבו בקנסות גבוהים על 'ביזוי בית המשפט' על כל יום שהשלטים נותרו על מכונם.

מדובר במאבק משפטי המתנהל מזה כחמש שנים מול עיריית בית שמש, מאבק אותו מובילים המרכז הרפורמי לדת ומדינה יחד עם קבוצה של ששה נשים מבית שמש הלא חרדית. המאבק החל בבית המשפט המחוזי והגיע עד לעליון, וזאת בשל עתירתו של אבוטבול כנגד ההחלטה לחייב את העירייה על בזיון בית המשפט בכך שלא הצליחה להסיר את שלטי הצניעות מלב השכונות החרדיות ובמיוחד מהמרכז המסחרי בקרית הרמ"א.

לפני כשלש שנים הנושא הגיע אל בית המשפט העליון בעקבות עתירת ראש העיר דאז, אך בחודש חשוון לפני כשנתיים, קבע בית המשפט העליון כי העירייה לא יכולה עוד להתנער מהעניין, ובית המשפט גם תחם את ההחלטה בסד של זמנים, עד היום האחרון לשנה האזרחית של 2018, הווי אומר תוך 50 יום על העירייה החדשה יהיה להסיר את כל שלטי הצניעות ואת כל כיתובי הצניעות, ואין מקום יותר לתירוצים, אחרת העירייה והעומדת בראשה יואשמו ב'בזיון בית המשפט'.

בפועל כבר עברה שנה מהמועד האחרון ועדיין המלאכה לא הושלמה, ושלטים רבים עומדים על מכונם. אכן עם כניסתה של גב' בלוך לראשות העיר ביקשו פרקליטי העירייה ארכה בכדי שראש העיר תוכל להתארגן. בית המשפט קיבל את הבקשה ונתן לה כמה חודשים של התארגנות. וזה לא נעצר כאן, מגישות העתירה נפגשו עם ראש העיר ונתנו לה שלשה חודשים נוספים של ארכה להתארגנות, לדבריהם עם תום שלשת החודשים הם יעמדו על ביצוע הכרעת הדין.

כבר עבר שנה מאז המועד האחרון, והנה העירייה הגישה לפני כשבועיים בקשה להארכה נוספת, ואם אתם חושבים שבית המשפט דחה מכל המדרגות את הבקשה של העירייה, אחרי שהיה לה שנה של עבודה, אזי אל תופתעו לגלות כי בית המשפט העליון נתן לעירייה תשע חודשים נוספים לטיפול בשלטי הצניעות.

בהרכב של שלשה שופטי בג"ץ ובראשות המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר, ניתנה ביום חמישי שעבר ההכרעה המיטיבה עם עיריית בית שמש: "נוכח הטעמים המפורטים בבקשה המוסכמת שבכותרת, לפיהם המערערת 2 (- העירייה) פועלת להביא למימוש האמור בפסק הדין בדרכי שלום, תוך קיום שיח משותף עם התושבים, ובשים לב לאמור בפיסקאות 5-4 לבקשה, שלפיהם נעשו על-ידה כבר מספר צעדים בהתאם לצווים שניתנו במסגרת פסק-הדין – ניתנת בזאת ארכה לביצוע מלא של פסק הדין עד לתאריך 30.09.2020".

אבוטבול בדיון בבית המשפט העליון בעתירה על שלטי הצניעות לפני כשנתיים

אנשיו של אבוטבול טוענים ל'חדשות JDN' כי, "כשרואים את הארכה הראשונה והשנייה, ועכשיו כשגם רואים איך הבג"ץ נותן ברוב נדיבותו לעירייה עוד 9 חודשים נוספים לטפל בשלטים, לא ניתן שלא להרהר בקול, האם באמת המאבק בבית שמש היה כנגד שלטי הצניעות או כנגד ראש העיר החרדי, האם מישהו באמת נפגע מהשלטים האלו או שהיה זה רק טריגר בכדי לפגוע בראש עיר בשל השתייכותו המגזרית, שכן אחרת איך מתקבלת דחיה אחרי דחיה, כשרק לפני ששנתיים הבג"ץ נלחם עם העירייה על כל יום נוסף, ועתה במצטבר הבג"ץ נותן ארכה של כמעט שנתיים ואף אחד לא מצייץ".

אגב, ראש העיר לשעבר ר' משה אבוטבול גם הסביר בשעתו בבית המשפט את הקשיים שיש בהפעלת הצו הזה, ואף הסביר את החשיבות של הידברות עם התושבים, אבל בית המשפט לא קיבל את הדברים, וקבע כי עליו לפעול מיידית להסרת השלטים. עתה בית המשפט כבר פתאום מבין שיש גם תושבים שחושבים אחרת בעיר הזאת וצריך לבוא עמם בהידברות, עכשיו גם בג"ץ מבין שנכון "להביא למימוש האמור בפסק הדין בדרכי שלום, תוך קיום שיח משותף עם התושבים", חבל רק שהאסימון נפל מאוחר.

"לא שחלילה יש לנו עניין שמישהו יוריד את השלטים האלו", מדגיש אחד מעסקני השכונה, "ממש לא כך, זה מאבק שמראש נועד לכישלון, וזה מאבק שמעיקרו לא קשור לעירייה. אבל כשרואים את פרץ הנדיבות שניתן לעיריית בית שמש במתכונתה החדשה "לטפל" בשלטי הצניעות, כשרואים פעם אחר פעם איך השלטים האלו כבר לא כל כך בוערים לאף אחד, זה בהחלט מעורר ספק על טיבו של המאבק ועל המניעים שעומדים מאחוריו"

"לא צריך להיות מופתע מכך", ממשיך האיש, "ככל הנראה השלטים האלו לא בדיוק מפריעים לאף אחד, אלו שלטים בתוך שכונה חרדית, שלטים ליד בתי כנסת שמי שלא גר שם לא אמור לראות אותם בכלל. רק מה, אם הייתה אפשרות לנגח ראש עיר חרדי, זה היה טריגר לתביעה משפטית ולזעקות 'כאב', אז ניצלו את זה עד תום בחסות בית המשפט. אבל כשהעירייה משנה את פניה, השלטים יכולים להישאר על מכונם עוד שנים רבות, זה באמת לא מפריע לאף אחד, וטוב שהגיעו למסקנה הזאת".

ראש העיר לשעבר וכיום חה"כ הרב משה אבוטבול אומר בתגובה: "אני מברך על החלטת הבג"ץ לתת לעירייה ארכה נדיבה של תשעה חודשים נוספים, טוב שבג"ץ מגלה הבנה למורכבות של העיר בית שמש, רק חבל שפרץ נדיבות שכזה לא התגלה בתקופתי, כאשר מולי הבג"ץ אפילו איים במעצר בפועל על ביזוי בית המשפט, ואילו כיום שהשלטון לא בידיים חרדיות זה לא בוער לאף אחד. התנהלות חד צדדית זו מעוררת תהיות רבות, ואח"כ שואלים במסדרונות הפרקליטות מדוע הציבור מאבד אימון במערכת המשפט".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שש נשים. לא ששה. זה משהו די בסיסי בעברית.

אוווו סוףסוף אתם דואגים לזה….

בוקר טוב לכל החלמאים שעדיין חיים בסרט .
לא המדינה ולא שום מוסד מדיני אוהד את הציבור החרדי ויעשו הכל כדי להפריע לחרדים .
ולכל אלה שעדיין חיים בסרט לטובתכם צאו מהסרט וכמה שיותר מהר

הכל צביעות!!!! מה היא כן שיפרה בבית שמש????

אתם זוכרים את יעל גרמן ראש העיר בהרצליה? אותו הדבר פה
אם ראש העיר: חילוניה, שמאלנית, אשכנזיה – הכל יפה ומקסים בעיניהם של השלטון, היא משלהם. אבל אם ראש העיר חרדי (ימני בדרך כלל) אשכנזי – אויי ואויי ימי הביניים חזרו!!!!! אצילווו!!! אהההה!!!!!!
והמבין כבר מבין…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture