במקום מבנים מתפוררים, קרית חינוך שתכיל מאות כיתות ב'הר המנדים'

למעלה מ-5000 תלמידים, עשרות מוסדות ותשתיות חדשות ישוכנו בקרית החינוך החדשה ברמות

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
סמוך לפסגת זאב: בן 20 נעדר במשך שעות ואותר ביער כשהוא סובל מהיפותרמיה

במתחם הר המנדים ברמות תיבנה קרית חינוך ענקית שתכלול מאתיים כיתות לימוד, מגרשי משחק מרווחים, אזורי גישה נוחים ותשתיות חדשות ^ מהמקום פונו בתקופה האחרונה המבנים האחרונים לקראת התחלת הבנייה ^ ראש העיר משה ליאון: "מדובר במהפכה היסטורית – תלמידי ירושלים יקבלו את מה שהם מחכים לו כבר 15 שנה"

אחרי שנים של נוכחות במתחם לא-תקני, במבנים ישנים ומטים ליפול, עם תשתיות לקויות ומסוכנות, עיריית ירושלים החלה בימים האחרונים לפנות את מתחם 'הר המנדים' לקראת בניית קרית חינוך ענקית שתכיל מאות כיתות לימוד חדשות בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, כאשר בשלב הסופי המקום יאכלס למעלה מ-5,000 תלמידים שיגיעו ללמוד במתחם מידי יום.

למקום יש היסטוריה ארוכה ורבת שנים שהחלה כבר לפני 30 שנה, אז הוקמו במקום מבני חינוך במבנים יבילים, כאשר בהדרגה נוספו עוד ועוד מבנים. לפני כ-20 שנה כמה מוסדות קיבלו הקצאות על הגבעה והקימו במקום מבנים ארעיים, במקביל נכנסו עוד מוסדות למתחם, כאשר לפני כ-15 שנה החלו להיכנס למקום פולשים. מוסדות לא רשמיים ולא מוכרים, ואנשים פרטיים שבנו שם מבנים ארעיים שהושכרו באופן בלתי חוקי למוסדות שחוו מצוקת מקום.

הפולשים הקימו במקום מבנים רבים ללא היתר בניה ובצורה פרוביזורית אשר פגעה בחזות העיר ובקרקע העירונית וגרמה לסיכון רב עם מתיחת כבלי חשמל ותשתיות בצורה לא תקנית. אלפי תלמידים הגיעו מידי יום לאזור ולמדו במגוון מוסדות החינוך שהוקמו במקום בתוך קרוואנים ומבנים מאולתרים, כאשר הם סובלים מדליפות גזמים בחורף ומחום בלתי נסבל בקיץ.

לפני חמש שנים העירייה החלה לפעול ולנסות לארגן את המקום והחל תכנון של הקמת קרית חינוך במקום, כאשר המשימה הראשונה הייתה לפנות מהמקום את כל המבנים היבילים, ולבנות במתחם מבנים מוסדרים. המבנה הראשון שהוקם היה סמינר בנות אלישבע, לאחר מכן נבנה סמינר מנדלסון. אחרי שנבנו הסמינרים, החליטה העירייה לתת אור ירוק להרחבת הפרויקט ולעוד כעשרה מוסדות חינוך, כאשר במשך כל העת נמשכו המאמצים לפנות את הפולשים מהמתחם. לצורך פינוי המבנים ביקשה עיריית ירושלים והוועדה המקומית לתכנון ובניה ירושלים מביהמ"ש צווי הריסה לפינוי המתחם.

בשבועות האחרונים עיריית ירושלים ומשטרת ישראל ביצעו הידברות נרחבת עם מוסדות החינוך על מנת לערוך את הפינוי בשיתוף פעולה, ואכן לאחר שיחות ותיאומים שנעשו בין הדרגים העירוניים למוסדות החינוך, כל המתמחים פונו מהיושבים בהם ובכלל זה מכל הציוד שהיה במקום. בעיריית ירושלים אומרים כי המבנים במקום ייהרסו והשטח יפונה על מנת לאפשר לקבלן שזכה במכרז להתחיל בבניית בתי הספר העירוניים כבר בימים הקרובים.

בעיריית ירושלים דחפו כל העת לקידום הפרויקט שמספק מענה לאלפי תלמידים בעיר כאשר המטרה הסופית היא בניית קרית חינוך מודרנית ואיכותית למען ילדי ירושלים. "לפי התכניות יהיו במקום 13 מוסדות חינוך החדשים שיספקו מענה ללמעלה מ-5000 תלמידים, וזאת בנוסף לשלושת המוסדות הקיימים במקום" אומר ראש העיר משה ליאון.

"מדובר בבשורה היסטורית אדירה למען תושבי ירושלים כולה. אחרי שנים של סבל וסיכון בטיחותי עבור אלפי תלמידים, אנו שמחים לצאת לדרך עם בניית קרית חינוך ענקית. אחרי עשרות שנים של סבל, אני שמח להוביל את המהפכה שתשרת דורות של תלמידים בירושלים. הצפי לסיום הפרויקט הוא בעוד 4 שנים, אני מודע למצוקה הגדולה ואני פועל באופן אישי על מנת שהעבודות ייעשו במהירות הגבוהה ביותר ועל מנת שנוכל לשכן במקום כיתות בזמן המהיר ביותר".

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture