צילום: אברהם קורנפלד

דו"ח מדד איכות החיים: כפר סבא, רחובות ורמת גן בראש ירושלים בתחתית

הלמ"ס מפרסם היום את דו"ח מדדי איכות החיים לשנת 2019, מהמזכר עולה כי כפר סבא הדיחה את רמת גן מראש הטבלה באושר של התושבים, ירושלים ובת ים בתחתית הרשימה. כפר סבא הציגה בשנת 2019, לפני פרוץ מגפת הקורונה, את תוחלת החיים הגבוהה ביותר

כתבות נוספות בנושא:

הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
חיפה נגד מיכאלי: "הפעלת הרכבלית בשבת היא בניגוד גמור לסיכומים בנושא"
מיכאלי מאשרת תחבורה ציבורית בשבת; הרכבלית תפעל ללא הפסקה?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (שלישי) דו"ח מדדי איכות החיים לשנת 2019, מהמזכר עולה כי כפר סבא הדיחה את רמת גן מראש הטבלה באושר של התושבים, ירושלים ובת ים בתחתית הרשימה. כפר סבא הציגה בשנת 2019, לפני פרוץ מגפת הקורונה, את תוחלת החיים הגבוהה ביותר וכבשה את פסגת הערים הגדולות עם איכות החיים הגבוהה ביותר בארץ, יחד עם רמת גן ורחובות.

בדו"ח, שמנתח את 16 הערים הגדולות בישראל, שבהן מתגוררים יותר מ-100 אלף תושבים, נבחנו שורת מדדים שמצביעים על איכות חיים – דוגמת תוחלת החיים, שביעות הרצון מאזור המגורים ומהמצב הכלכלי, שימוש באינטרנט ותחומים נוספים.

תל אביב נמצאת בקבוצת הערים עם ציון גבוה במדדים. מתוך 52 המדדים הזמינים עבור העיר, ב-35 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע וב-17 מדדים מצבה פחות טוב. שיעור התעסוקה גבוה מהממוצע וכך גם אחוז המועסקים המרוצים מהכנסתם. כמו כן, אחוז בני 26 הזכאים לתעודת בגרות גבוה מהממוצע – 70.9%, לעומת 50%. האמון במערכת המשפט ובזולת גבוהים מהממוצע וכך הנגישות למחשב, אך האמון בממשלה נמוך. עם זאת, תחושת הביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה נמוכה מהממוצע הארצי ואחוז משקי הבית המשלמים עבור דיור 30% או יותר גבוה מהממוצע.

העיר השלישית בגודלה מבחינת אוכלוסייה, באר שבע, נמצאת בקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני במדדים. מתוך 50 מדדים הזמינים עבור העיר ב-25 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי, וב-25 מהמדדים מצבה פחות טוב. חוסר שביעות רצון ממשך זמן ההגעה לעבודה נמוך ותוחלת החיים נמוכה משאר הערים הגדולות. יתרה מזאת, תחושת הדיכאון בעיר גבוהה מהממוצע הארצי וכך גם שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים.

גם חיפה נמצאת בקבוצת הערים עם ציון בינוני. מתוך 52 מדדים הזמינים עבור חיפה, ב-31 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי, וב-21 מדדים מצבה פחות טוב. לפי הנתונים, עלות שירותי דיור לחודש מתוך ההכנסה הפנויה נמוכה מהממוצע, אך תחושת היכולת להתמודד עם בעיות נמוכה מהממוצע הארצי – 53.5%, לעומת 71.3%. מעבר לכך, אחוז ההצבעה בבחירות לכנסת ה-22 היה נמוך מהממוצע הארצי – 58.3%, לעומת 69.8%.

ב-2019 לא נהרג אף תושב פתח תקווה בתאונות דרכים והיא מאיישת את המקום הראשון במדד זה. מנגד, שיעור הפסולת שהועברה למחזור בעיר נמוך מהממוצע הארצי ועומד על 10.6% לעומת 23.4%. חנויות נפתחו בניגוד להנחיות בבאר שבע

בחיפה נרשמה עלות שירותי הדיור החודשית הנמוכה ביותר ב-2019, אולם שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-22 (בחירות ספטמבר 2019) היה נמוך מהממוצע הארצי – 58.3% לעומת 69.8% בממוצע הארצי. בנתניה נמצאה איכות מי השתייה הטובה ביותר בארץ, ובני ברק מובילה בשביעות הרצון מהחיים, מהציפיות ביחס לעתיד ובשביעות הרצון מהאיזון בין עבודה לתחומים אחרים. שיעור התעסוקה שם, עם זאת, נמוך מהממוצע הארצי – ועומד על 46.9% לעומת 61.1%.

את תחתית רשימת המדדים עם ציון כולל נמוך מאיישות בית שמש, אשקלון, אשדוד, בת ים וירושלים. בית שמש מובילה באמון במערכת הבריאות, בהערכה עצמית של בריאות, בתחושת הערכה מבני משפחה ויחד עם זאת המדדים שבלטו לרעה בעיר הם צפיפות הדיור בחדר שעומדת על 1.23 נפשות לעומת 0.86 בממוצע הארצי, ושיעור בעלי ההשכלה העל-תיכונית וההשכלה הגבוהה, שעומד שם על 37.8% לעומת 54.4% בממוצע הארצי.

אשקלון מנגד מובילה במדד שיעור בעלי ההשכלה העל-תיכונית וההשכלה גבוהה, אך ל-84.9% מהתושבים חשים שביעות רצון נמוכה מהעבודה שלהם, 49.9% מועסקים בתפקיד שלא תואם את לימודיהם ו-49.1% לא מרוצים מהאיזון בין העבודה לתחומי חיים אחרים. אשדוד מובילה בתחושת הביטחון הגבוהה, אך תושביה פחות עוסקים בפעילות התנדבותית ושיעורם עומד על 17.2% לעומת 21.9% בממוצע הארצי. ושיעור המועסקים המרוצים מהכנסתם נמוך מהממוצע הארצי ועומד באשדוד על 54.2% ביחס ל-62.7% בממוצע הארצי.

בבת ים נרשם לפי הדו"ח שיעור נמוך של תמותת תינוקות ושביעות רצון גבוהה מהתחבורה הציבורית באזור המגורים. שיעור הילדים בעיר הסובלים מעודף משקל גבוה מהממוצע וגם שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים נמוכה מהממוצע הארצי, 35.4% אל מול 56.5%. ירושלים מאיישת את תחתית המדד. שיעור תמותת התינוקות ל-1,000 ילודים בעיר גבוה מהממוצע הארצי, שביעות הרצון מאזור המגורים נמוכה גם כן ושיעור האבטלה הממושכת גבוה מהממוצע הארצי – 25.3% לעומת 17.4%. גם שיעור הנגישות למחשב בירושלים נמוך מהממוצע הארצי, 77.4% לעומת 83.8%.

הערים שאותן ניתח הדו"ח הן רמת גן, רחובות, ראשון לציון, תל אביב-יפו, פתח תקווה, חיפה, בני ברק, נתניה, באר שבע, אשדוד, חולון, ירושלים, בת ים, אשקלון, בית שמש וכפר סבא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כפר סבא מובילה ב"אושר" של התושבים?? זה מה שאתר חרדי מציג? אנחנו מאמינים שהאושר האמיתי נמצא במקומות אחרים ולא דוקא איפה שיש כסף או רחובות מטופחים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture