'זכור אהבת קדומים' המודז'יצאי ב'בית טובי העיר'

במשך למעלה ממאה שנה הולחנו כ5000 ניגונים שהפכו לנחלתם של הרבה בתים בישראל. : "בדרך לכאן עליתי ברחוב "שרי ישראל" ועברתי ל'מלכי ישראל' הגעתי ל'גאולה' ובסוף נכנסתי לבית של 'טובי העיר' כדי לחוות איתכם את הגאולה ואת הישועה. הוא ציין בשם האדמו"ר הקודם לבית מודז'יץ ה"נחלת דן"

כתבות נוספות בנושא:

הראל טל מארח את מוטי ויס במחרוזת ריקודי חתונה • צפו
משה סילבר בסינגל בכורה: "להיות קרוב"
אברימי רוט מתגעגע בסינגל חדש ל"שיר של בית המקדש"
אהרן מאיר בסינגל חדש: "בנשמה"

ביום שלישי, י"ז אלול, בפתחה של שנה חדשה, התקיים ערב שכולו נשמה והתרוממות רוח עם מיטב ניגוני מודז'יץ בלובי של בית טובי העיר. המקום היה גדוש בקהל רב מכל רחבי הארץ הגלריות של הבית התמלאו בקהל שבא לשמוע את המוסיקה הנפלאה ולהשקיף ממקום אסטרטגי.

הרב ישראל גליס 'איש ירושלים', שהנחה את האירוע, סיפר אודות סודותיה של השירה המודז'יצאית המלחינים והלחנים. במשך למעלה ממאה שנה הולחנו כ5000 ניגונים שהפכו לנחלתם של הרבה בתים בישראל. : "בדרך לכאן עליתי ברחוב "שרי ישראל" ועברתי ל'מלכי ישראל' הגעתי ל'גאולה' ובסוף נכנסתי לבית של 'טובי העיר' כדי לחוות איתכם את הגאולה ואת הישועה. הוא ציין בשם האדמו"ר הקודם לבית מודז'יץ ה"נחלת דן" שהיה כל שנה מביא 15 ניגונים חדשים לראש השנה ואשר אמר בשם סבו "שהוא מביא מלבושים חדשים לתפילה לפני הקב"ה".

את הערב כיבד בנוכחותו הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, אשר בירך את קהל המשתתפים ודיירי הבית. הרב ציין שהעיר ירושלים מבורכת עם בית נפלא כמו "בית טובי העיר" בשער העיר ירושלים. הרב המשיך וציין כי מנגינות רבות, המושרות בכל בית כנסת ושולחן שבת, מקורן במודז'יץ, אף שפעמים רבות אין הדבר ידוע למזמרים עצמם ואיחל שהשנה הבאה עלינו לטובה תהיה מלאת שיר וזמר.

מר עמנואל גלוברמן, מנכ"ל בית טובי העיר, בירך בשם חברי קבוצת PAI הבעלים החדשים של בית טובי העיר את המשתתפים וציין כי הנגינה החסידית השורשית, נוגעת בליבם של כולנו וכי ידוע בשם 'זקני החסידים' כי היכל הנגינה סמוך להיכל התפילה.

הגב' אבלין פאלוך, מנהלת שיווק ומכירות של בית טובי העיר, תרגמה את הברכות לאנגלית עבור הקהל דוברי אנגלית שבאו לשמוע את ניגוני מודז'יץ.

הערב התחיל במחרוזת של שירי ירושלים עם מקהלת 'ידידים' בניהולו המוזיקלי של ר' סיני ברמץ, כשר' יוסי גרינבוים, המעבד המוזיקלי הגיש עיבודים מופלאים שנכתבו במיוחד לערב זה. הר' אברהם בקנרוט, המנצח אשר סייע רבות להפקת האירוע פיקד על המקהלה והתזמורת שהיו בהרכב מיוחד. מקהלת 'ידידים' בליווי התזמורת המשיכו עם שירי שבת, מחרוזת שירים לימים נוראים ובסוף שירי שמחה. הקהל נסחף בשיר ובזמר עם רבים מהניגונים של מודז'יץ אשר הפכו לנחלתם של בתי ישראל בכל מקום שהם. לפרקים, קם הקהל מהכיסאות ויצא בריקוד מחמם לבבות.

קרא עוד:

[postim]

תודות נמסרו לר' יוסי גרינבוים- המעבד המוזיקלי על העיבודים המופלאים, שחוברו במיוחד לערב זה ולהר' אברהם בקנרוט, המנהל מוזיקלי אשר לו אוצר הניגונים הכתוב שלבית מודז'יץ הגדול ביותר. לסיום, הוגש 'הדרן' שכלל את השיר המיוחד "זכור אהבת קדומים והחיה נרדמים". במחיאות כפיים קצביות קמו המשתתפים להודות למקהלה הנפלאה והתזמורת. התחושה היתה כי ה'מוסיקה היהודית היא שפה שכל יהודי אוהב ומבין. סיומו של הערב המרגש נשא תפילה לה כי שנה טובה ומבורכת תבוא לכל בית ישראל ושכל משאלות הלב יתגשמו לטובה.

LM040912-20 LM040912-46 LM040912-62 ישראל גליס

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture