Yossi Aloni/Flash90

הסתיים סבב השיחות השני בין ישראל ולבנון; מחלוקות במו"מ על המפות

בסיום הפגישה נקבע כי במהלך החודש הקרוב יתקיים סבב שיחות נוסף. בפגישה השתתף המתווך האמריקאי ג'ון דרושר, ומהצד הישראלי השתתפו מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי, ראובן עזר, יועץ מדיני לראש הממשלה, אלון בר, ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ ובכירים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המשלחת הישראלית לשיחות בנוגע לסוגיית הגבול הימי בין ישראל ללבנון, סיימה היום (חמישי) את סבב השיחות השני עם המשלחת הלבנונית בבסיס יוניפי"ל בנקורה. בפגישה השתתף המתווך האמריקאי ג'ון דרושר ובסיומה נקבע כי יתקיים סבב שיחות נוסף במהלך החודש הקרוב.

בראש המשלחת אותה מינה שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ עומד מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי. בנוסף כוללת המשלחת את ראובן עזר, יועץ מדיני לראש הממשלה, אלון בר, ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, תא"ל ד"ר אורן סתר, ראש החטיבה האסטרטגית בצה"ל, עמית הוימן, מנהל מחלקת משפט בינלאומי במשרד החוץ, מור חלוץ, ראש מטה השר, אביב איאש, יועצו המדיני של השר, וד"ר חיים סרברו, מומחה בינלאומי לגבולות, אשר שימש בעבר כמנכ"ל המרכז למיפוי ישראל.

אריאל כהנא פירסם ב'ישראל היום' כי גורמים המעורים בשיחות הנערכות בנאקורה סיפרו כי לאחר סבב השיחות הראשון לפני שבועיים שעסק בעיקר בעניינים טכניים של המו״מ, סבב השיחות השני חשף את גודל הפערים והמחלוקות בין הצדדים שהציגו כל אחד את מפות סימון הגבול הימי בין המדינות כאשר הלבנונים הציגו מפה ובה שטח מחלוקת גדול יותר מזה שהציגו למוסדות האו״ם לפני כ-10 שנים, עם פרוץ המחלוקת על סימון הגבול הימי בין המדינות.

לדברי בכיר ישראלי שלקח חלק בשיחות, הנציגים הישראלים במו״מ הציגו בפני המתווכים האמריקנים והנציגים הלבנונים לשיחות מפה אשר מוכיחה כי לבנון מתחה דרומה את קו הגבול במפה שהציגה מקו הגבול שנמצא במחלוקת. הנציגים הישראלים הבהירו חד משמעית כי לא יתנהל מו״מ על אזור הגבול הדרומי לקו המחלוקת כפי שהציגו הלבנונים במפות שהגישו.

‏גורם שמעורב בשיחות אומר כי הלבנונים הציגו בשיחות אתמול קו גבול שחרג קילומטרים רבים לכיוון דרום מהאזור שבמחלוקת והמשלחת הישראלית הבהירה שלא תנהל מו״מ על השטחים החורגים מהאזור שבמחלוקת כפי שהציגו זאת הלבנונים במסמך שהגישו לפני עשור״. עם זאת על אף המחלוקות שהתעוררו החל הבוקר היום בשני בסבב השיחות והצדדים צפויים להיפגש אחת לשבועיים במהלך החודשים הקרובים.

כזכור, אמש (רביעי) המשלחת הישראלית לשיחות בנוגע לסוגיית הגבול הימי בין ישראל ללבנון, סיימה את החלק הראשון של סבב השיחות בן היומיים עם המשלחת הלבנונית בבסיס יוניפי"ל בנקורה.

על פי הדיווחים מטרת המשלחת במפגשים היא לבחון את האפשרות להגיע להסכם על קביעת הגבול הימי בין המדינות באופן שיאפשר את פיתוח משאבי הטבע באזור וזאת במסגרת סכסוך בן כמעט עשור בין שתי המדינות על זכויות חיפוש וקידוח גז בים התיכון. כבר בשנת 2011 התעוררו ויכוחים בין המדינות על זכותה של לבנון לחפש מקורות אנרגיה שונים בקרבת חופי מדינת ישראל.

בתקופה האחרונה התחזקו המאמצים לחיפוש גז בים התיכון, עניין שהביא לסכסוך בין טורקיה ויוון. השטח המצוי במחלוקת בין שתי המדינות עומד על כ-850 קמ"ר, מה שנחשב כשטח ימי קטן באופן יחסי. השטח המצוי במחלוקת מהווה כ-2% משטחה הימי של מדינת ישראל וכ-3% משטחה הימי של לבנון. בעבר כבר הביעה ישראל רצון ללכת לקראתה של לבנון בעניין זה ואף הודיעה כי ברצונה לחלק את השטח ביחס של 52-48 לטובת לבנון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישראל לא צריכה לוותר על מילימטר.יש קו גבול לפני עשור שסוכם עליו.וזהו!מי שחזק הוא קובע.חיזבללה קובע את הכללים.אפשר להגמיש עמדות.אבל לא להגזים.מה ששלנו שלנו.גם במחיר מלחמה.לבנון חלשה.ותחלש יותר.ישראל חזקה כלכלית.מדינית.אז חלש לא יכתיב לחזק מה לעשות.אפשר להגיע להסכם רק בהגיון.זה הצאנס היחידי של לבנון להשתקם.או לאבד את המדינה.הם יודעים זאת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture