Flash90

דיווח: על רקע המתיחות הקואליציונית – גנץ, בנט ולפיד מנהלים מגעים לתיאום מהלכים

בשבוע שעבר נפגשו בנט וגנץ בכנסת. ועל פי הדיווחים בפגישות בין אנשי כחול לבן ולפיד עולות שלוש אפשרויות - תיאום תאריך מוסכם ליציאה לבחירות במסגרת חוק לפיזור הכנסת, בדיקת אפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הזו וכן קידום הצעות חוק שונות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

החלו שיחות גישוש ופגישות בין שרים וח"כים בכחול לבן עם גורמים בכירים באופוזיציה זאת במטרה לתאם את המהלכים ביניהם בשבועות הקרובים. הפגישות מגיעות על רקע פיצוץ מתקרב בין הליכוד וכחול לבן על רקע משבר התקציב. כך מפרסם זאב קם ב'כאן'.

לפני כמה ימים נפגשו בכנסת יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר ימינה נפתלי בנט. בנוסף, גורמים בכחול לבן נפגשו עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. גורמים בכחול לבן ובמפלגתו של לפיד, יש עתיד, אישרו את דבר המגעים ביניהם.

על פי הדיווח בפגישות בין אנשי כחול לבן ולפיד נידונו שלוש אפשרויות – תיאום תאריך מוסכם ליציאה לבחירות במסגרת חוק לפיזור הכנסת, בדיקת אפשרות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הזו באמצעות הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי, וכן קידום הצעות חוק שונות. אם כי בשני הצדדים מודים שמבין האפשרויות השונות האפשרות הריאלית ביותר היא חוק מוסכם לפיזור הכנסת ותיאום תאריך מוסכם לבחירות.

יו"ר ימינה נפתלי בנט התראיין הבוקר (ראשון) ל'כאן' במהלך הראיון הוא סירב להתייחס לפרסומים על מהלכים הנרקמים בינו לבין אנשי כחול לבן.

אמש הבהיר שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בראיון לחדשות 12 כי "אני לא חושב שזה סביר לשבת תחת ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום". יו"ר כחול לבן הסביר כי הבטחתו שלא לשבת עם נתניהו הייתה בזמנים אחרים: "לא הייתה קורונה ולא היה משבר בריאותי, כלכלי וחברתי, שאנחנו רואים רק את הקצה שלו עכשיו, הוא בדרך, לאנשים אין ממה לחיות. אם יהיו פה בחירות חס וחלילה אנחנו נראה דברים הרבה יותר רעים מבחינה חברתית. אבל אני, בכוחי שלי שפגשתי סיטואציה, הבנתי שצריך לעשות משהו אחר".

"זה לא משנה את העובדה שאני חושב שבשום פנים ואופן לא הגיוני שיהיה ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום", המשיך גנץ. "אם הייתי הוא, הייתי יוצא משם, אבל אני לא הוא. אבל לא באתי בשביל ביבי, באתי בשביל האנשים שצריכים שתהיה פה ממשלה. לא ויתרתי על העקרונות. העיקרון המוביל שלי הוא ישראל, לא ביבי, לא בני – ישראל".

"בסופו של דבר כשראיתי שאין אל־טרנטיבה להקמת ממשלה אחרת, שהבנתי שאם הולכים לבחירות בפעם הרביעית, יש גוש ימין, אין משפט, יש חוק צרפתי, יש סיפוח, יש פסקת התגברות, אין ביטחון, אין שר תרבות, אין שר משפטים, אמרתי 'את זה אני עוצר'. ידעתי שאני משלם מחיר פוליטי, ואני שם בצד את הידיעה העוכרת שכבר חברים אחרים במפלגת כחול לבן רקמו דילים ביניהם על הפיצול. את המשחק הפוליטי הזה אני שם בצד ולכן אני אומר ככה אני מבין את הכעס כלפיי, מכבד אותו, מכיל אותו ורואה את ההפגנות מול הבית שלי. אגב אם אני לא בממשלה גם אין הפגנות".

גנץ הוסיף לתקוף את נתניהו: "נתניהו הוא אדם ציוני, לא לא אכפת לו ממדינת ישראל, ועל הבסיס הזה וההיכרות שהייתה לי איתו לאורך שנים, ועל הסיטואציה המאוד רגישה למציאות חירום שבה נמצאנו, חשבתי שהוא יתעלה על גודל האירוע. הוא לא הגיע לשם באוגוסט ומסמן שהוא לא מגיע לשם בדצמבר. אני מניח שאם נתניהו לא ישנה מדרכו, בסופו של דבר אנחנו מתפזרים בדצמבר והולכים לבחירות. או שיש תקציב וממשלה מתפקדת, או שהולכים לבחירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture