צילומים: דני שם טוב דוברות הכנסת

בתום דיון סוער: הועדה בראשות כחול לבן קיבלה את קידום חוק פיזור הכנסת

חברי ועדת הכנסת הצביעו ברוב קולות להשאיר בידיהם את הכנת הצעת החוק לקריאה ראשונה. הליכוד וחברי הכנסת החרדים החרימו את ההצבעה, ימינה תמכה. יו"ר הועדה: "ייתכן שנדון בהצעה עוד היום". זוהר: "בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג אישרה הבוקר (שני) כי היא זו שתדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת ותכין אותו לקריאה ראשונה במליאה. חברי הכנסת מהליכוד, יהדות התורה וש"ס נעדרו מההצבעה, לאחר שהתברר כי אין להם רוב להעברת החוק לוועדת חוקה בראשות ח"כ יעקב אשר. בהצעה תמכו 10 ח"כים ללא מתנגדים ונמנע אחד. ימינה תמכה בהשארת קידום החוק בוועדה בראשות נציג כחול לבן.

לפני ההצבעה אמר יו"ר הוועדה ח"כ גינזבורג: "נקדם כמה שיותר מהר, כולל הגבלת תקציבי בחירות. ייתכן שעוד היום אחרי המליאה כבר נכנס את הדיון הבא לקידום הצעות החוק". לאחר ההצבעה עדכן את חברי הכנסת שהוועדה תתכנס לדון בהצעת החוק לאחר ההודעה במליאת הכנסת על ההחלטה בהקדם האפשרי, ייתכן שאף היום בערב בתום דיוני מליאת הכנסת.

"נשמעו שתי בקשות להעביר את הצעות החוק לפיזור הכנסת לוועדת החוקה ולוועדת הכנסת. מבדיקה שערכתי לאורך השנים עד הכנסת ה-14 באמת וועדת החוקה דנה בהצעות פיזור. מהכנסת ה-18 או מהרגע שהממשלה הייתה בראשות נתניהו כל ההצעות נדונו בוועדת הכנסת. בכנסת ה-21 ו ה-22 הנושא נדון בוועדה מיוחדת כי ועדת הכנסת טרם הוקמה, לכן נראה לי שלא כדאי ליצור מחלוקת בעניין", אמר גינזבורג בפתח דבריו.

ח"כ מיקי זוהר אמר קודם לכן בדיון כי "נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת, ואתה, ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, עומד בראש הוועדה ותפזר את הכנסת במו ידיך". יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג בתגובה: "ואת זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה". מיקי זוהר: "מתקשה להבין את השיקול הפוליטי הבסיסי של כחול לבן. זה נראה כמו "תמות נפשי עם פלישתים", להחריב את הבית על כל יושביו".

זוהר הוסיף: "עוד לא מאוחר. עדיין אפשר לשנות את הגישה שלכם. זו מערכת בחירות מיותרת, בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, אתם מסכנים את בריאות אזרחי ישראל, רק כדי לפגוע בנתניהו". גינזבורג הגיב: "כחול לבן לא צריכה להוכיח כלום. פעלנו כדי לממש את ההסכם ולאשר תקציב. ואתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים".

"שילמנו מחיר כבד בכניסה לממשלה ופעלנו להעברת התקציב ואתם מנסים פעם אחר פעם לדחות את זה משיקולים פוליטיים אישיים, כדי לדחות את הבחירות לחודש יולי", הוסיף גינזוברג, "לך אין זכות דיבור על החרבת הבית כשהובלת אחרי 41 יום לפזר את הכנסת. אפילו המנדט לא הועבר לנשיא פשוט פיזרתם את עצמכם לדעת. לשמוע את ההטפות האלה מכם זה באמת מפתיע".

ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת אמר בדיון: "היתה לכחול לבן אפשרות לממשלה חלופית ובחרו ללכת עם הליכוד". חברי הכנסת איתן גינזבורג והילה שי-וזאן מכחול לבן אמרו בתגובה: "לא היתה. תציג לי עכשיו אפשרות כזאת. עם מי? אורלי לוי? האוזר והנדל?". גינזבורג הוסיף: "תציגו ממשלה חילופית, תמצאו פרטנר".

ח"כ אסנת מארק מהליכוד בדיון: "אנחנו מבינים שכחול לבן נכנסה לקואליציה הזאת רק כדי לקיים את סעיף הרוטציה. ברחתם מהצבעות, שלחתם לנו הודעות שהליכוד יסתדר לבד. מלכתחילה רק רציתם לסלק את נתניהו. נכנסתם להסכם הזה מחוסר ניקיון כפים. אתם מפילים את המדינה לתהום. אנחנו אלה שמרגישים אחריות ואומרים בפה מלא: אין לנו כרגע גחמות פוליטיות. גם כשבנימין נתניהו נכנס להסכם הזה, לא הבנו כמה אתם נחושים רק בדבר אחד: רק הרוטציה. יש פה מפלגה שהולכת להתפצל פעם שנייה כדי להעלות מהאוב את מפלגת העבודה. אם לא תתעשתו ולא תהיו אחראים כלפי הציבור ששלח אתכם לפה, וקיבלתם הכל, ובסוף אתם לא שותפים אמיתיים. שר המשפטים הוא השר הכי דורסני שהכרנו. אתם מפלגה אנטי דמוקרטית". ח"כ רם שפע מכחול לבן הגיב: "אין כאן אף משפט אחד של אמת".

ח"כ טלי פלוסקוב מהליכוד: "שום דבר שעושים לא טוב בשבילכם. כולם תמיד היו עושים אחרת. בזכות נתניהו הכלכלה יציבה. אנחנו טועים ומתקנים. היום אנחנו עושים הרבה פחות טעויות. כל צעד שנעשה היום הוא באחריות שר הבריאות וראש הממשלה, שנאלצים לקחת החלטות קשות. בנימין נתניהו אשם בהכל? הוא הציל את החיים והכלכלה של כולנו".

ח"כ אסף זמיר מכחול לבן: "הלכנו ועשינו צעד לא פופולרי בלשון המעטה. כי לא היתה ברירה אחרת. קיבלנו קבוצה שלא מסוגלת לחלוק אפילו ארטיק. אנחנו שבויים בידי קבוצה שמעדיפה שהמדינה והכלכלה יתרסקו, כל זה כדי שחלילה לא יהיה מצב שהם לעשר שניות לבד בשלטון. הלוואי שיהיה תקציב. כל מי שמשלה את עצמו שהדבר הזה פתאום יסתדר ויהיה מדהים, חי בסרט".

ח"כ הילה שי וזאן מכחול לבן: "מי שחתום על הבחירות האלה זה מי שלא מביא תקציב ומי שלא מאפשר לנו לעבוד ולהעביר מאות חוקים שתקועים בועדת שרים לחקיקה. אם אנו לא מצליחים לקיים ממשלה מתפקדת נלך לבחירות. אנו נהיה חתומים על להחזיר את המנדט לציבור שיחליט מי הביא לבחירות ומי לא".

ח"כ מתן כהנא מ'ימינה' אמר בדיון: "מיקי זוהר נתן כאן נאום חוצב להבות שכולו פוליטיקה קטנה. רק פי מה הסקרים מראים. שום דבר של מהות. בושה וחרפה. יש פה ממשלת מריבה, ממשלה צינית, כל הזמן מסתירים אחד מהשני. חד גדיא. מי שתוקע את התקציב זה הליכוד, שעושה בו שימוש ציני כדי לפזר את הממשלה. יהיה כאן אסון כלכלי. לכן, בלית ברירה, יש לפזר את הממשלה וללכת לבחירות". ח"כ גינזבורג בתגובה: "אפשר להקים ממשלה אחרת, לא חייבים ללכת לבחירות. אבל אין כאן הסכמות על זה. זה האבסורד".

ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד-תלם': "ידענו שזה לא יעבוד. הלוואי שהבחירות לא היו כורח המציאות כפי שהן עכשיו. אפילו ממשלה מנופחת עם 36 שרים לא מצליחה לנהל את משבר הקורונה כמו שצריך. התרבות הזאת, של אי כיבוד הסכמים ושקרים כבר מחלחלת בציבור. אז מה אם חתמנו. מילה זאת לא מילה. איזו תרבות אנחנו מנחילים למדינה? לפחות הגענו לכך שהמפלגות הערביות אינן פסולות, כפי שראש הממשלה נהג".

מעחול לבן נמסר בתום הדיון: "שום מהלך יח׳׳צני של הליכוד לא ישנה את העובדה שנתניהו הפר את ההסכם הקואליציוני ומנע העברת תקציב באחת התקופות הקשות ביותר שידעה מדינת ישראל. אם לא היה משפט, היה תקציב".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture