Yonatan Sindel/Flash90

הטלטלה במשטרה: ארבעה ניצבים צפויים לפרוש אחרי מינוי שבתאי

בנוסף למ"מ המפכ"ל, צפויים לפרוש גם מפקדי מחוזות י-ם ות"א וסגן המפכ"ל. השר הממנה אמיר אוחנה התרשם מתכניתו של המפכ"ל המיועד לטיפול בפשיעה במגזר הערבי, באלימות במשפחה ובסייבר. שבתאי לפני 3 שנים: "חושב שיש טובים ממני"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ארבעה ניצבים צפויים לפרוש מהמשטרה, לאחר ההודעה אמש (שלישי) של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי ימליץ על מינויו של ניצב יעקב שבתאי למפכ"ל המשטרה, בראשם מ"מ מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן שכבר הודיע על פרישתו. אל כהן צפויים להצטרף מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, מפקד מחוז תל אביב דוד ביתן וסגן המפכ"ל אלון אסור – כך דווח ב'כאן חדשות'.

עוד דווח כי לפני הודעת אוחנה על מינוי שבתאי, התקיימה "שיחה קשה" בין השר למ"מ המפכ"ל כהן שנגמרה בפיצוץ. בסיום השיחה התקשר כהן לניצבים והודיע להם כי יפרוש מהמשטרה. ניצב כהן יסיים את תפקידו בתחילת חודש ינואר, וההערכה היא כי מינוי המפכ"ל החדש יעקב שבתאי לא יאושר עד אז. סגן המפכ"ל ניצב אלון אסור צפוי למלא את המקום.

ב'חדשות 13' דווח כי כהן אמר למקורביו ש"הוא סירב להתיישר עם אוחנה בעניין הטיפול הקשוח במפגינים נגד נתניהו בבלפור. היו ניסיונות פוליטיים של השר אוחנה להתערב בעבודת המשטרה. היו מינויים שהוא רצה לא הסכמתי. הוא לא נתן גיבוי לשוטרים בגלל שיקולים פוליטיים. הוא רצה שאעביר לו חומרי חקירה וסירבתי. מנעתי פוליטיזציה של אוחנה במשטרה וזה מה שמנע ממני להתמנות למפכ"ל".

השופט אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, התייחס בריאיון ל'כאן חדשות' לדיווח לפיה ניצב קובי שבתאי נחשד בהעברת מידע משטרתי חסוי לחברה פרטית. "אם זה רק יובא לשולחנה של הוועדה על ידי מישהו – אז נדון בזה", אמר גולדברג. "לפעמים הדברים אינם דורשים חקירה מיוחדת והכול הולך למישרין, לפעמים מתעוררת בעיה. אני לא יכול לצפות מראש כמה זמן זה ייקח".

ב'חדשות 12' דווח כי בפגישותיו עם שבתאי, השר אוחנה התרשם בעיקר מהתכנית המקורית והסדורה שהקצין הציג לטיפול בבעיות העיקריות – הפשיעה והאלימות במגזר הערבי, האלימות במשפחה ופשיעת הסייבר. החיסרון העיקרי של שבתאי הוא היעדר הניסיון, בעיקר בתפקידי מודיעין ומטה, שכן הוא פיקד עד עכשיו רק על גוף גדול אחד – משמר הגבול.

שבתאי נולד באשקלון, בן להורים יוצאי עירק. הוא החל את שירותו במשטרה כלוחם ימ"מ וטיפס בסולם הדרגות. ב-1995 זכה בעיטור המופת לאחר שחילץ אזרח שנקלע למוקד התפרעויות סמוך למחסום ארז וב-2004 זכה בעיטור האומץ לאחר שבמהלך חדירת מחבלים ליישוב גדיש נכנס לג'יפ ששימש כפיתוי לירי המחבלים ונפצע.

אחד ממקורביו של שבתאי שרטט בשיחה עם 'ווינט' קווים לדמותו של המפכ"ל המיועד: "מדובר, קודם כל, באדם טוב. גם בתור קצין בכיר, הוא היה עוצר נהג שנסע במהירות גבוהה ולא ממהר להעניש או להטיל קנס, אלא להסביר וללמד. הוא אחד שמגיע לשטח בעצמו כדי לראות את הבעיות מקרוב. כשהוא היה מפקד תחנות עירון – שיעור האלימות ירד".

אושרה אסף, יו"ר ארגון זכויות השוטרים, אמרה: "זה יהיה מפכ"ל בסגנון אחר לגמרי. הוא פתוח לאנשים. אוהב את הבריות. הוא שוטר של שוטרים. הוא האבא של השוטרים. הוא תמיד דאג לשוטרים והיה לימינם. אתם תראו אדם שונה לגמרי. שבתאי חושב מחוץ לקופסה והוא לוחם. הוא איש אהוד ביותר. אין אדם במג"ב שלא אוהב אותו".

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע לפני כשלוש שנים אמר נשאל ניצב שבתאי מתי, לדעתו, יהיה מפכ"ל ראשון משורות משמר הגבול. הוא השיב בצניעות: "לא יודע, זה לא יהיה אני. אני לא רואה את זה כרגע בתוכניות. אני משרת למעלה מ-32 שנים בשורות כוחות הביטחון. אני חושב שיש טובים ממני. את מה שאני עושה עכשיו – אני עושה כמיטב יכולתי. לא בטוח שאני יכול להיות מפכ"ל מחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן לנקות את הארוות מכל השחיתות שהולכת בארגון המסואב הזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture