Hadas Parush/FLASH90

חוק עוקף גנץ: הכנסת תצביע בקריאה טרומית על חוק להסדרת המאחזים ביו"ש

אחרי ששר הביטחון תקע את המהלך: סיעות הליכוד, ש"ס וישראל ביתנו הודיעו כי יתמכו בחוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' שנועד להסדרת היישובים ביהודה ושומרון המכונים "ההתיישבות הצעירה". גם ח"כ פינדרוס הביע תמיכה. דיווח: בכחול לבן מבקשים לקבל חופש הצבעה על החוק

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ בצלאל סמוטריץ' יעלה מחר (רביעי) במליאת הכנסת את החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה, המכונה 'חוק מרקם חיים', ושורה של מפלגות וח"כים, משני צידי המתרס הפוליטי, הודיעו כי יתמכו בו. ההחלטה להעלות את הצעת החוק הגיע לאחר ששר הביטחון גנץ סירב לקדם את החוק בממשלה.

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, הנחה את יו"ר הסיעה בכנסת, מיכאל מלכיאלי, לתמוך בהצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' המסדירה את ההתיישבות הצעירה. "הצעת החוק מבקשת לתמוך בהסדרתם של עשרות ישובים צעירים ברחבי יהודה ושומרון וכוללת בין השאר טיפול בנושאים הומניטרים כמו חשמל ומים", אמרו בשס.

דרעי: "חובתנו המוסרית לתמוך בהסדרתם של הישובים הצעירים ביהודה ושומרון. התושבים שגרים שם הם חלוצים ואידואולוגים המיישבים את הארץ בתנאים לא תנאים. אמרתי זאת בעבר ואחזור על זה, בחלון ההזדמנויות שנוצר צריך לעשות הכל כדי לקדם את הסדרת המים והחשמל ליישובים אלה. חובתנו המוסרית היא לדאוג לדברים הומניטריים בסיסים ולחיזוק האחיזה וההתיישבות בארץ."

מלכיאלי: "בהנחיית יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים הרב אריה דרעי, סיעת ש"ס תתמוך בהצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. אין ספק שזוהי חובתינו לדאוג לאותן אלפי משפחות ולפעול כדי שיזכו לקבל מה שכל אזרח ישראלי זכאי לו כמו חשמל, מים ומוסדות. יש לנו מחויבות לדאוג למתיישבים שנמצאים שם בשליחות של כולנו. אנו רוצים שהיישובים יוסדרו במהירות האפשרית על מנת להביא לרווחתם של המתיישבים".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר בכנסת: "ביום זכויות האדם אני קורא לשר הביטחון להביא לממשלה הסדר הומניטרי ל25 אלף אנשים, נשים וילדים שסובלים מהעדר חשמל ותשתיות". במהלך דיון שהוקדש במליאת הכנסת לציון יום זכויות האדם, נשא יו"ר סיעת יהדות התורה דברים והזכיר את הפגיעה בזכויות האדם בהתיישבות הצעירה, שלא הוסדרה עד היום בשל בעיות בירוקרטיות.

"יש ילדה בשם רז בן חמו שנולדה תוך כדי תאונת דרכים, מאז היא מחוברת למכונת הזנה. אבל מה לעשות? היא גרה באחד מאותם ישובים שבעקבות דו"ח טליה ששון, כבר 20 שנה המדינה לא עושה שם שום דבר. התוצאה? חברת חשמל לא יכולה לחבר את המקום והיא בסכנת חיים".

"יש לה שכן בישוב בני אדם, יהודה קורנביין, שמחובר למכונת הנשמה והוא נמצא באותו מצב. אבל מה לעשות? יש לנו ממשלה שלא יודעת להחליט, מפחדת מאותו בית המשפט העליון שאנחנו רוצים בחוק השיוויון לתת לו עוד כוח. ביום זכויות האדם אני קורא ליו"ר המפלגה שחרטה על דגלה את זכויות האדם והוא מכהן כיום כראש הממשלה החליפי – תביא הסדר הומניטרי לאותם 25 אלף מתיישבים ב-70 ישובים שהם על קרקעות מדינה", דברי פינדרוס.

בהמשך הודיע ח"כ יבגני סובה מ'ישראל ביתנו' לפורום ההתיישבות הצעירה כי סיעת ישראל ביתנו תצביע מחר בעד הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. ח"כ סובה אמר לפורום: "אני רוצה להזכיר לכולם שיו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מתגורר ביישוב נוקדים מזה כ-40 שנים ובתקופתו כשר ביטחון אישר בנייה של למעלה מ-6,000 יחידות דיור ביו"ש. הסדרת ההתיישבות חשובה למפלגת ישראל ביתנו. בניגוד לפוליטיקאים אחרים שמפזרים הבטחות שווא – אצלנו מילה היא מילה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ כתב בתגובה כי "‏אז ש"ס וישראל ביתנו כבר הודיעו שיתמכו מחר בהצעת חוק "מרקם חיים" שתסדיר את ההתיישבות הצעירה ותנרמל את חיי המתיישבים. ורק הליכוד של נתניהו עוד מהסס". ח"כ מיקי זוהר כתב בתגובה לסמוטריץ' כי הליכוד יתמוך בהצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה: "תירגע בצלאל יקירי, הליכוד תומך בהצעה מכל הלב".

גם ח"כ מאי גולן הודיעה כי תצביע בעד החוק. "הסדרת ההתיישבות הצעירה ביו״ש היא צו השעה. אלפי התושבים הגרים באזור זה זכאים כמו שאר אזרחי מדינת ישראל לתשתיות בסיסיות כמו מים, חשמל ואינטרנט. אותם יישובים אשר הוקמו בעידוד גופי ההתיישבות של המדינה – חיים במציאות שאינה מתקבלת על הדעת וחייבים לשנות את המצב הקיים. אם למישהו היה ספק, מחר אצביע בכנסת בעד תיקון העיוות המוסרי שנוצר. זה מגיע להם בזכות ולא בחסד", דברי גולן.

ח"כ שרן השכל מהליכוד אמר שתתמוך בחוק. השכל אמרה בביקור ביישוב בית חוגלה הסמוך לים המלח, כי יש להסדיר את ההתיישבות הצעירה, וקראה לחבריה לאשר את הצעת החוק, שהיא מבין יוזמיה: "אני רואה אתכם כחלוצים של מדינת ישראל. ההקרבה שאתם עושים כדי ליישב את המדינה, לדאוג לביטחון העתידי שלנו, לא תסולא בפז. התפקיד שלי הוא לסייע לכם ככל שאני יכולה. מה שאתם צריכים אני בשבילכם בכנסת. אימצתי אתכם. אני עושה כל מאמץ להגיע להצבעות בכנסת. אני אפעל גם מול ראש הממשלה כדי להסדיר את היישוב כמה שיותר מהר".

תנועת הביטחוניסטים פרסמה קריאה לחברי הכנסת לתמוך בחוק המסדיר את ההתיישבות הצעירה. "התנועה קוראת לכל חברי כנסת הציוניים שההתיישבות יקרה להם, להניח את המחלוקות בצד ולתמוך מחר בהצעת החוק שתסדיר את ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. אל תפספסו את ההזדמנות, פעלו למען תושבי ישראל בהתיישבות הצעירה", לשון ההודעה שפורסמה.

ב'סרוגים' דווח כי השרה עומר ינקלביץ' וח"כ הילה שי וזאן מבקשות מיו"ר כחול לבן, בני גנץ, לאפשר חופש הצבעה לגבי החוק. בימים האחרונים גנץ קיבל מסרים מתוך כחול לבן כי במידה והצעת החוק תעבור בקריאה טרומית, לא תהיה התנגדות לשנות את נוסח ההצעה בועדת החוקה ולהתאימה להצעת הממשלה שהייתה אמורה לעבור אך נתקעה עקב המחלוקות בינו ובין נתניהו.

מסמוטריץ נמסר כי "חוק מרקם חיים הוא חוק בראש ובראשונה חוק הומינטרי. עשרים אלף תושבי ההתיישבות הצעירה הם קודם כל אזרחי ישראל שווי חובות וראוי שיהיו גם שווי זכויות. שירותים מוניציפלים ליישובים שקמו בתמיכת המדינה זה המינימום הנדרש. כל מי שזכויות אדם לנגד עיניו חייב להתגייס להעברת החוק בשלוש קריאות בשבוע הקרוב. אנו קוראים לכלל המפלגות הציוניות בקואליציה ובאופוזיציה להצביע מחר בעד החוק ולקדמו במהירות האפשרית. החזון הציוני וזכויות אדם הם ערכים שמובילים את כולנו".

ח"כ משה אבוטבול אמר אתמול במליאת הכנסת: "זכיתי להיות השנה מספר פעמים בסיורים בהתיישבות הצעירה אצל יהודים יקרים שהגיעו כחלוצים ציונים ליישב את אדמת ארץ ישראל, וסובלים מבעיות של תשתיות צנרת וכ״ו. זהו עוד נושא עצוב של זכויות אדם שיש מי שדואג לתקוע מקלות בגלגלים ולעצור אותם ע״י פוליטיקה זולה וזאת למרות שיש החלטת ממשלה מוכנה ומשאבים. ואני תוהה איפה כל נציגי זכויות האדם? איפה מר״צ שדיברו פה מקודם? האם בגלל שזה ילדים יהודיים בהתיישבות הצעירה אזי לפתע נאלם קולם?? כנראה זכויות אדם אצלם זה רק לערבים! הצביעות הזו חייבת להיפסק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture