Tomer Neuberg/Flash90

קפיצת מדרגה ביכולות של 'כיפת ברזל': "מיירטת מספר מטרות בו-זמנית" • צפו

במפא"ת ובחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מתקדמת במערכת "כיפת ברזל". במשרד הביטחון מגדירים זאת כקפיצת מדרגה נוספת ביכולות במערכת הנשק. גנץ: "העליונות הטכנולוגית הישראלית היא אבן יסוד במערך ההגנה שלנו ובביטחון ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מנהלת "חומה" במפא"ת שבמשרד הביטחון וחברת "רפאל" השלימו בהצלחה בתוך מספר חודשים סדרת ניסויים שלישית במערכת "כיפת ברזל", שהוכיחה את קפיצת המדרגה הטכנולוגית בליבת המערכת. במהלך הניסויים התמודדה "כיפת ברזל" בהצלחה עם תרחישים עמוסים ומורכבים ויירטה מטרות המדמות איומים קיימים ופוטנציאליים, בהם יירוט בו-זמני של מספר כטב"מים ומטחי טילים ורקטות.

סדרת הניסויים מצטרפת לשתי סדרות קודמות, שבהן הודגמו בהצלחה יכולות משמעותיות נוספות לחיל הים ולחיל האוויר. הסדרה נערכה בשדה ניסויים בדרום הארץ, בהשתתפות לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. מערכת "כיפת ברזל" בתצורתה החדשה עתידה להיקלט מבצעית בחיל האוויר ולחזק את מערך ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים של מדינת ישראל.

את פיתוחה של מערכת הנשק "כיפת ברזל" מוביל משרד הביטחון באמצעות מינהלת חומה שבמפא"ת. חברת רפאל הינה המפתחת של מערכת הנשק. חטיבת אלתא של התעשייה האווירית פיתחה את מכ"ם ה-MMR . חברת אמפרסט פיתחה את מערכת השליטה והבקרה.

שר הביטחון, בני גנץ אמר בעקבות הפיתוח: "העליונות הטכנולוגית הישראלית שמספקות התעשיות באמצעות כיפת ברזל ומערך ההגנה הרב שכבתי, היא אבן יסוד במערך ההגנה שלנו ובביטחון ישראל. מול איומים משתנים ומגוונים של אויבינו, המערכות החדשות וקפיצות המדרגה שנעשו בהן, מאפשרות לדרג המדיני והמבצעי מרחב תמרון מבצעי, שהוא קריטי לביטחון המדינה. אני מבקש להודות לצוותים הטכנולוגיים במינהלת חומה, ברפאל ובתעשיות השותפות הנוספות שבזכותם אזרחי ישראל יכולים לישון בשקט".

ראש מנהלת חומה במפא"ת, משה פתאל: "30 שנה לאחר מלחמת המפרץ, שבעקבותיה הוקמה מנהלת חומה ו- 10 שנים לאחר היירוט המבצעי הראשון של מערכת כיפת ברזל, אנחנו משלימים היום קפיצת מדרגה טכנולוגית ביכולות המערכת. ב-3 סדרות ניסויים בתוך חודשים ספורים, הקפצנו את יכולות מערכת כיפת ברזל אל הדור הבא של האיומים: מטחי טילים ורקטות מורכבים, עמוסים ואתגריים, מקבצים של כלי טייס בלתי מאויישים ועוד. מערכת כיפת ברזל בתצורה החדשה עתידה להיקלט מבצעית בחיל האוויר ולחזק עוד יותר את מערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל, תא״ל (מיל׳) פיני יונגמן הוסיף כי "רפאל יחד עם מנהלת חומה במשרד הביטחון ממשיכה לפתח את המערכת בעשור האחרון ומשפרת את הביצועים, גם טכנולוגית וגם מבצעית. זה עתה סיימנו סדרת ניסויים והבאנו יכולת נוספת להגנת מדינת ישראל. אנחנו לא מחכים לראות מה קורה בצד השני ואיך האויב מפתח את המערכות שלו- אנחנו מעריכים מה הולך להיות קדימה ומביאים את יכולות המערכת להקדים את האויב ואת האיומים".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture