אחרי הווטו הפרוגרסיבי: בית הנבחרים האמריקני אישר מימון כיפת ברזל לישראל

צילום: ויקפידיה

אחרי הווטו הפרוגרסיבי: בית הנבחרים האמריקני אישר מימון כיפת ברזל לישראל

רוב חברי הקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים, הצביעו בעד הסיוע הביטחוני לישראל מול התנגדויות הקבוצה הפרוגרסיבית במפלגה הדמוקרטית. רשידה טליב טענה שישראל מבצעת פשעי מלחמה. בנט: "העם בישראל מודה לעם האמריקני"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית הנבחרים האמריקני אישר הערב (חמישי) ברוב גדול את החוק הנפרד למתן סיוע לישראל על סך מיליארד דולר לצורך הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל. החוק יעלה להצבעה בסנאט ולאחר מכן יעבור לאישור ביידן.

"ארה"ב מחויבת לביטחון ידידתנו ובת בריתנו ישראל", בדיון אמרה שקדם להצבעה ראש הוועדה שצפויה לאשר את החוק, רוסה דלאורו, המכהנת מטעם המפלגה הדמוקרטית והוסיפה: "מילוי מלאי המיירטים אשר נועד להגן על ישראל הוא חלק מהאחריות החוקית והמוסרית שלנו. למרות שבדרך כלל תוספת כזו היא חלק מחוק התקציב, אנו מקדמים את החקיקה כדי להמחיש לקונגרס מחויבות דו-מפלגתית בביטחון ישראל".

מצליף המיעוט מטעם המפלגה הרפובליקנית, סטיב סקליז, אמר כי "עלינו לצאת נגד האנטישמיות וההתקפות נגד ישראל. כיפת ברזל מייצגת את הידידות בין שתי האומות שלנו, הקשר המיוחד בינינו. זה מאפשר לישראל להגן על עצמה נגד התקפות מעזה, מטרוריסטים שרוצים לחסל את ישראל כמדינה יהודית. זה תמיד היה עניין דו-מפלגתי. לא היינו צריכים להעביר את החוק הזה. הוא היה צריך לעבור ביום שלישי.

מנגד, חברת הקונגרס המוסלמית הפרוגרסיבית רשידה טליב שהייתה ממובילות ההתנגדות אמרה בנאום בבית הנבחרים כי "לא אתמוך בפשעי מלחמה, הפרת זכויות אדם. אי אפשר לדבר רק על ישראלים שזקוקים להגנה בשעה שהפלסטינים חיים תחת אפרטהייד. צריכים לדבר גם על הגנה של הפלסטינים מפני התקפות ישראליות. לכולם מגיע שיצילו אותם. החוק מדבר על השלמת מלאים של האפרטהייד בשעה שישראל תוקפת מתפללים בהר הבית. אני מאמינה שארה"ב צריכה להתנגד למכירת נשק לכל מדינה שמפרה זכויות אדם. ישראל היא מדינת אפרטהייד. אני מפצירה בחבריי לעמוד לצידי בתמיכה בזכויות אדם".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך על האישור ואמר: "תודה לחברי בית הנבחרים של ארה"ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לבטחונה. מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת. העם בישראל מודה לעם האמריקני ולנציגיו על הידידות האיתנה".

שר הביטחון, בני גנץ הוסיף: "בשם מערכת הביטחון, אני מבקש להודות לממשל האמריקאי ולחברי הקונגרס, על האישור לסיוע ההצטיידות של ישראל במיירטי כיפת ברזל, כפי שסיכמתי בביקורי בארצות הברית לאחר מבצע שומר החומות. התמיכה הדו מפלגתית הרחבה בסיוע לישראל בארה"ב, מוכיחה שוב את עומק הברית האסטרטגית והערכית בין המדינות. הסיוע הוא חיוני להגנה על אזרחי ישראל מול ארגוני טרור שיורים על אזרחים ללא הבחנה, וגם מול איומים אזוריים נוספים. אישור ההחלטה הערב והמשך קידומה בסנאט יחזקו את ביטחון ישראל ויציבות האזור."

כזכור, יממה אחרי הסרת הסעיף שאמור היה להעביר מיליארד דולר בתור סיוע חירום לישראל לטובת הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל מחוק התקציב האמריקני, הדמוקרטים בבית הנבחרים הגישו הצעת חוק חדשה שמטרתה להעביר את הכסף. החוק יעבור לאישור הסנאט ואם יאושר גם שם – לחתימת הנשיא ג'ו ביידן.

המהלך של האגף הליברלי במפלגה הדמוקרטית איים להפיל את העברת התקציב כולו, משום שהרפובליקנים התייצבו נגד התכנית לממן את הממשל הפדרלי עד 3 בדצמבר ולהגדיל את תקרב החוב של המדינה. הרפובליקנים כינו את הדמוקרטים "אנטי-ישראלים" בעקבות הסרת הסעיף. היה זה צעד חריג בקונגרס האמריקני שנודע עד לא מכבר בתמיכה דו-מפלגתית כמעט גורפת בישראל, הזוכה לסיוע של מיליארדי דולרים בכל שנה. לפי נתוני הקונגרס, ארצות הברית כבר סיפקה לישראל יותר מ-1.6 מיליארד דולר לפיתוח ויצור מערכת "כיפת ברזל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה השם,
מלך שומע תפילה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture