טיוטה אוטומטית

מחלקת קורונה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר: רוב הציבור חושב שתפקוד הממשלה במשבר הקורונה "רע" • כמה יצייתו לסגר?

מסקר עולה ש-51% מהנשאלים סבורים שמדיניות הממשלה היא האחראית למצב התחלואה • כמה השיבו שראש הממשלה לשעבר נתניהו ניהל את המשבר טוב יותר וכמה חושבים שבנט • ומה הציון שנותן הציבור לבנט בהשוואה לנתניהו?‎

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

רוב הציבור בישראל לא מרוצה מתפקוד הממשלה בניהול משבר הקורונה, כך עולה מסקר שפורסם הערב (חמישי) ב'חדשות 12'. הסקר שמתפרסם על רקע מספר המאומתים היומי והחולים הקשים ההולך ועולה, כמו גם אזהרות הממשלה מפני הטלת סגר בחגי תשרי

מהסקר שערך מכון "מדגם" בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel מגלה כי הציבור חושב שתפקודה של ממשלת בנט-לפיד עד כה בניהול המשבר הינו רע. לשאלה "כיצד אתה מעריך את תפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה הנוכחי?", 54% הנשאלים השיבו שהתפקוד הוא "בסך הכל רע" כאשר 23% מהם סבורים שהטיפול הוא "רע מאוד" ו-31% השיבו שהטיפול הוא "די רע". מנגד, רק 37% סבורים שהטיפול במשבר הוא בסך הכל טוב כאשר 31% סבורים שהוא "די טוב" ו-6% בלבד שהוא "טוב מאוד".

הסקר אף בדק את התוצאות לפי חלוקה פוליטית וכך עלה כי 70% ממי שמגדירים את עצמם ימין סבורים שהטיפול במשבר הוא "בסך הכל רע" ורק 24% שהוא "בסך הכל טוב". לעומתם, 55% ממי שמגדירים את עצמם מרכז-שמאל סבורים שהטיפול הוא "בסך הכל טוב" לעומת 34% שסבורים שהוא "בסך הכל רע".

עוד נשאלנו את המשתתפים בסקר "מי לדעתם מנהל טוב יותר את משבר הקורונה?" 44% השיבו שראש הממשלה לשעבר נתניהו עשה זאת טוב יותר, 23% סבורים שראש הממשלה המכהן בנט מנהל טוב יותר את המשבר ו-15% מהנשאלים סבורים שאין הבדל ביניהם בניהול משבר הקורונה. 11% השיבו אף אחד מהם ו-7% לא יודעים.

לשאלה "כיצד אתה מעריך את תפקודו של נפתלי בנט במהלך משבר הקורונה", כלל המדגם העניק לראש הממשלה את הציון 4.88 מתוך 10. ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, זכה לפי המדד הזה לציון גבוה יותר: 6.36 בממוצע מתוך 10.

נתונים מעניינים עולים ביחס לשאלה "האם לאור מצב התחלואה מקורונה צריך או לא צריך לדעתך להטיל סגר לבלימת המגפה?", 46% מהמשתתפים בסקר סבורים שלא צריך להטיל סגר, זאת לעומת 40% שסבורים שצריך. 14% לא יודעים. אך מה שמעניין זאת העובדה שרוב התומכים בסגר הם אנשי ימין.

עוד נבדק האם במידה ויוחלט על הטלת סגר, האם הציבור יציית להנחיות הממשלה? 78% השיבו שכן, 11% שלא ו-11% לא יודעים. תוצאות אלו הם על אף התוצאות של השאלה הבאה אשר בדקה מי אחראי למצב התחלואה הנוכחי וממנה עלה כי רוב הציבור חושב כי זו דווקא הממשלה הנוכחית.

כך, רוב הנשאלים בסקר סבורים כי בחירת המדיניות של "חיים לצד הקורונה" של הממשלה הנוכחית היא הביאה במידה רבה למצב התחלואה הנוכחי. 51% סבורים שמדיניות זו הביאה למצב הזה במידה רבה ואף רבה מאוד, ואילו 44% חושבים שמדיניות זו הביאה למצב התחלואה הקיים במידה מועטה או כלל לא הביאה לכך.

באשר לדעת הציבור על החיסון נגד הקורונה וכמה מתכוונים להתחסן במנה שלישית של החיסון עלו מהקסר הנתונים הבאים: לשאלה "האם החתסנת כנגד קורונה?" 84% מהנשאלים בסקר השיבו שעשו זאת בשתי מנות, 14% לא התחסנו ו-2% השיבו שהתחסנו רק במנה הראשונה.

בקרב בני 60 ומעלה שנשאלו האם התחסנו במנה השלישית, 49% השיבו שקבעו תור אבל עדיין לא התחסנו, 21% כבר התחסנו ו-21% עדיין מתלבטים אם להתחסן. 4% מהם לא מתכוונים להתחסן במנה השלישית ו-4% נוספים העידו שלא התחסנו בשתי המנות. 1% לא יודעים אם יתחסנו.

לגבי השאלה האם בני 18 עד 60 יילכו להתחסן במנה שלישית נגד קורונה אם יוצע להם? השיבו 64% שילכו – זאת לעומת 10% בלבד שלא יילכו. 18% מקרב הנשאלים בקבוצות הגיל הללו השיבו שלא התחסנו עד כה בשתי המנות הקודמות.

הסקר נערך עבור חברת החדשות. עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע. מועד איסוף הנתונים: 5/8/2021. אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. מספר המשיבים בפועל: 500 מרואיינים במדגם מייצג + עיבוי בני 60 ומעלה. מספר המתבקשים להשתתף: 3,497. טעות הדגימה המרבית: 4.4%+. שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות. שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית. אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture