Roni Ofer/Flash90

רה"מ בנט על התפרצות הקורונה: "אני מנסה בכל כוחי לעצור את הדימום הזה"

בפוסט נרחב שמפרסם ראש הממשלה בנט הוא מעלה שם שלל נקודות בהם הוא נקט בכדי להוריד את התחלואה. בנט מוסיף עד כמה סגר הוא דבר קשה ומיותר. לדבריו: "לסגר יש עלות ישירה בחיי אדם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה נפתלי בנט מפרסם הערב (מוצאי שבת) את הצעדים שהוא נקט בכדי להוביל לירידה בתחלואת נגיף הקורונה. בפוסט שפרסם כותב בנט עד כמה נזקי הסגר הוא קשה ומדוע הוא אינו רוצה להגיע לכך.

"אסביר כאן על התפרצות זן הדלתא בעולם ובישראל; מה התוכנית שלנו להוביל את ישראל אל חוף מבטחים; מהן פעולות הממשלה ומה האחריות שלכם כאזרחים; ומעל לכל – מה המטרה שמובילה אותנו. המטרה שלנו פשוטה: לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על העתיד הכלכלי של מדינת ישראל. גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם.

ראש הממשלה נפתלי בנט הוסיף, "האסטרטגיה שלנו: לפעול כדי למתן את התחלואה – להאיץ את מבצע החיסונים השלישי – ובעזרתם לנצח את מגפת הדלתא. נעשה הכל להימנע מסגרים, שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך הילדים שלנו. סגרים הם רק מוצא אחרון. הכי קל לממשלה להכריז על סגר ולהעביר כסף לעסקים הסגורים ולעובדים שישבו בבית. אבל למדיניות הסגרים יש מחיר נוראי.

"שיקול אחד שעומד לנגד עינינו הוא הורדת התחלואה והפחתת התמותה. אך יש כמובן גם שיקולים נוספים ובהם פרנסת אזרחי ישראל, חינוך ילדי ישראל, ושמירת העתיד הכלכלי של ישראל. חישבו למשל על הרוגי תאונות דרכים. הרי ניתן היה להביא לאפס מתים מתאונות דרכים על ידי איסור נסיעה בכבישי ישראל. אבל כולנו מבינים שחייבים לחיות ולאפשר תנועה בישראל.

עוד כתב בנט, "כך גם בדלתא: שגרת החיים היא חלק מהחיים ואנו חייבים לאזן בין כל הצרכים באחריות. חשוב לי להדגיש משהו: תג המחיר של שלושת הסגרים שהובילה הממשלה הקודמת היה מאתיים מיליארד שקלים. זה הכסף שלנו, שלכם ושל הילדים והנכדים שלכם. אם נמשיך במדיניות הסגרים והמגבלות ההרסניות לכלכלה, אנחנו פשוט נתרושש כלכלית".

"הסכום העצום שהוצאנו על סגרים שהיעילות שלהם נמוכה ממילא הוא סכום שממש נלקח ממטרות חשובות עבורכם ועבור ילדיכם. כמה חיי חיילים חלילה נאבד אם לא נוכל להרשות לעצמנו לצייד אותם בנגמ"שים חדישים עם הגנה מתקדמת, כי בזבזנו את הכסף על סגרים? חישבו רגע: כל משפחה בישראל נכנסה לחוב של 105,000 ₪ בשל תג המחיר של שלושת הסגרים. כל אחד מאיתנו, וילדינו, יצטרכו להחזיר את החוב הזה דרך מסים, ושירותים מופחתים לאורך עשרות שנים קדימה".

"אני מנסה בכל כוחי לעצור את הדימום הזה. לסגר יש עלות ישירה בחיי אדם. שואלים: "בכל זאת, אתה מאפשר במודע למאות אנשים למות מקורונה". אנחנו, ממשלת ישראל, דואגים להעניק לכל אזרח בגיל המתאים חיסון. אנחנו המדינה היחידה בה החיסונים זמינים לכולם והיחידה שבה יש חיסון שלישי משלים. זה לא מובן מאליו וזה אפשרי בזכות עבודה קשה שלנו".

"אתם, מצדכם, חייבים לשמור על חייכם וחיי היקרים לכם – גשו להתחסן, נקודות החיסון רבות וזמינות, עטו מסיכה בחללים סגורים וצמצמו התקהלויות.
זה לא תמיד פשוט אבל זה הכרחי. מעל 90% מהחולים הקשים הם בני 60+. שימרו על עצמכם במיוחד ודאגו להתחסן. עם הצעדים שלנו, הממשלה, והאחריות שלכם – ננצח".

בנט הוסיף: "גל הדלתא התחיל טרם הקמת הממשלה בראשותי, כאשר הזן חדר לישראל כבר בחודשי מרץ, אפריל ומאי. אנחנו לוקחים אחריות ומיישמים כעת צעדים חשובים שלא התבצעו עד כה":

1. אנחנו מחסנים מיליוני מבוגרים בחיסון שלישי. ברגע זה מדינת ישראל היא היחידה בעולם שמעניקה לאזרחיה אפשרות קבלת חיסון שלישי.
דאגנו לאישור מומחי הרפואה. דאגנו למלאי חיסונים. דאגנו שקופות החולים יוכלו לפעול והן עושות עבודה מעולה.

2. אנחנו מחזקים את בתי החולים בעוד תקני רופאים ואחיות, ואת קופות החולים ואת כלל מערכת הבריאות, לאחר שנים רבות של הזנחת החלקים הקריטיים הללו במערכת.

3. אנחנו שומרים בצורה מהודקת על הזקנים הפגיעים בבתי האבות ובבתי החולים הגריאטריים.

4. פתחנו את השוק הפרטי לבדיקות מהירות ולמכירת בדיקות ביתיות. אני מקווה שנראה מאות אלפי בדיקות ביום בעת המגיפה שיאפשרו לנו לבודד חולים ולקטוע שרשראות הדבקה.

5. משרד הבט"פ הגביר את האכיפה על עטיית מסיכות, קיום תו ירוק, וקיום בידוד.

6. אנחנו מכינים דרך לקיים לימודים בבתי הספר בעת הקורונה.

7. הובלנו לראשונה תו ירוק במימון המדינה לגילי 12-3. המשמעות: יותר בדיקות, יותר גילויי נשאי דלתא, פחות הידבקות. אנחנו מנהלים כיום את המגיפה בצורה שקולה וחכמה.

בנט הוסיף בפוסט הנרחב שפרסם: "מה הלאה? מתי זה יסתיים? אינני יודע. בוודאי איני יכול לנקוב בתאריך. עוד צפויים ימים קשים, אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל – אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית – נתגבר על הדלתא".

"אני מקבל את הביקורת בהבנה. התפקיד שלי הוא לעשות מה שנכון לביצוע ולא את מה שקל לביצוע. לסגור את המדינה – זה מאד קל. אבל מה שנכון הוא להפוך כל אבן – כדי שאזרחי ישראל יהיו בריאים, שמדינת ישראל תישאר פתוחה, לשמור על אזרחי ישראל ברמה פיזית, נפשית וכלכלית, שלא יישבר מטה לחמם ולא תאבד פרנסתם – ולקבל את ההחלטות הנכונות לשם כך", דברי ראש הממשלה בנט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אפשר לתת הרבה ביקורת אבל אין ספק שהוא צודק לחלוטין, הוא פועל בחכמה ובשיקול דעת נכון

בס"ד. תגובה.
א, בנט גם אמר שלא יקים ממשלה עם לפיד, הוא שיקר במצח נחושה, כי כבר היה לו סיכום עם לפיד, כך שאין שום ערך לאמירות הנבובות שלו כמו למשל שהוא מנסה בכל כוחו לעצור את הדימום הזה, הכל סופר רמאות.
ב, , כתבת שהוא פועל בחכמה וכו', לא מגיע לבנט שום קרדיט, משל למה הדבר דומה לגנב אחד שגנב רכב ואח"כ שיפץ אותו וכד', בוודאי שלא מגיע לגנב הזה קרדיט על השיפוץ, כי מיביקש ממנו לשפץ, ללא יגנוב ולא ישפץ. כך כאן בנט וחבר מריעיו גנבו ראת השילטון, אזי אפילו אם יעשו איזה משהו טוב [בינתיים הכל רק רע] לא מגיע לו שום קרדיט, עדיף שיחזיר את הגניבה שלו את השילטון, ויעוף לו לרעננה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture