Miriam Alster/FLASH90

נתניהו חושף: כך ארה"ב ביקשה להביא את "מודל אפגניסטן" לישראל

"סירבתי להצעת ארה״ב שאאמץ את ״מודל אפגניסטן״ על הפלסטינים", כתב רה״מ לשעבר בפוסטוחשף את הלחצים של מזכיר המדינה לשעבר שהציע להכשיר פלסטינים לשמירה על הביטחון ביו"ש ובבקעה, "הוזמנתי לביקור חשאי באפגניסטן"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

על רקע ההשתלטות המהירה של הטליבאן על אפגניסטן וקריסת הצבא הענק שבנו האמריקנים, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, חושף היום (רביעי) כי מזכיר המדינה לשעבר, ג׳ון קרי, הציע לו שארה"ב תכשיר פלסטינים לשמירה על הביטחון ביו"ש ובבקעה, "מודל אפגניסטן״, אך נתניהו סירב.

"בשנת 2013 פנה אליי מזכיר המדינה האמריקני דאז, ג׳ון קרי. הוא הזמין אותי לביקור חשאי באפגניסטן כדי לראות, לדבריו, איך ארה״ב הקימה כוח צבאי מקומי שיכול לעמוד לבדו נגד הטרור", כבת נתניהו בפוסט שפרסם והוסיף: "המסר היה ברור – ״מודל אפגניסטן״ הוא המודל שארה״ב מבקשת ליישם גם בעניין הפלסטיני".

ראש הממשלה לשעבר המשיך לספר: "סירבתי בנימוס להצעה וכפרתי בעצם הרעיון. הערכתי אז שברגע שארה״ב תצא מאפגניסטן – הכל יקרוס. כך לצערי קרה בימים אלה: משטר איסלאמי קיצוני כבש את אפגניסטן ויהפוך אותה למדינת טרור שתסכן את שלום העולם".

לדברי נתניהו, "תוצאה זהה נקבל אם חלילה נמסור חבלי מולדת לפלסטינים. הפלסטינים לא יקימו את סינגפור. הם יקימו מדינת טרור ביהודה ושומרון, במרחק קצר מנתב״ג, תל אביב, כפר סבא ונתניה". לדבריו, "את אותה מדיניות שגויה ראינו גם בעניין איראן. הקהילה הבינלאומית שעטה להסכם מסוכן שהיה מעניק לאיראן בהכשר בינלאומי ארסנל של פצצות גרעין שמיועדות להשמדתנו".

"נתבקשתי אז על ידי ידידינו לשמור על שקט. לא לפעול ולא להילחם. גם לכך לא הסכמתי. הובלנו מדיניות תקיפה הן בשדה המבצעי והן בשדה המדיני וההסברתי. יצאתי נגד כל העולם, כולל נגד רבים בישראל, ונאמתי בקונגרס האמריקני נגד ההסכם המסוכן הזה. שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד תקף את פעולתי זו".

"בסופו של דבר הבאנו את ארה״ב להטיל סנקציות כלכליות כבדות על איראן ולצאת מהסכם הגרעין. אלמלא הפעולות הנחושות שלנו לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין". נתניהו הוסיף כי המסקנה ברורה: "הדוקטרינה הנכונה היא זו הובלתי היא שאסור לנו לסמוך על אחרים שישמרו על ביטחוננו, עלינו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום".

בשלב זה עבר נתניהו לתקוף את מחליפיו ואמר: "לאסוננו, היום ממשלת לפיד-עבאס-בנט נוהגת בדיוק ההפך – דרך שמסכנת את ביטחוננו ועצם קיומנו. הם הסכימו למדיניות ״אין הפתעות״ מול איראן, מדיניות מסוכנת שמגבילה את חופש הפעולה המבצעי של ישראל. הם מצייתים לאחרים ושומרים על שתיקה רועמת ביחס לאיראן בימים אלה בהם היא דוהרת לפצצה".

"הם עושים זאת בגיבוי מלא ומגוחך של התקשורת המלטפת שמנסה להסתיר את מחדלי הממשלה הכושלת הזאת, קשים ככל שיהיו", הוסיף ותקף: "אפס בביטחון. אפס במדינאות. אפס בקורונה. מדינה ללא קברניט, מדינה באנרכיה". לסיום תהה נתניהו: "עד מתי תשתוק התקשורת נוכח האנרכיה הזאת שרק הולכת ומתעצמת מדי יום?"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture