Yonatan Sindel/Flash90

הרוב מעדיפים את הממשלה הקודמת; בנט פחות מתאים מגנץ בתפקיד רה"מ • סקר

סקר מעלה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום הקואליציה הנוכחית לא הייתה יכולה להרכיב ממשלה • איזה ציונים מקבלים שרי הממשלה על התפקוד שלהם בקורונה? • ומי ינצח אם נתניהו יפרוש מהליכוד?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סקר שפורסם בסוף השבוע מעלה כי 59% מהציבור בישראל נתנו לממשלה ציון רע בטיפול בקורונה ורק 35% העריכו את תפקוד הממשלה כ"טוב". עוד עולה מסקר שביצע מכון מדגם בראשות מנו גבע ופורסם ב'חדשות 12', כי 51% מגדירים את תפקודו של ראש הממשלה נפתלי בנט כ"רע".

הסקר אף בדק איזו ממשלה עדיפה על אזרחי ישראל. רוב בעלי הדעה – 46% – מעדיפים את ממשלת נתניהו, בעוד 33% בלבד מעדיפים את ממשלת בנט. בחלוקה בין ימין לשמאל, 69% ממצביעי הימין מעדיפים את ממשלת נתניהו ו-16% את ממשלת בנט. בקרב מצביעי המרכז-שמאל, 61% מעדיפים את ממשלת בנט ו-14% מעדיפים את ממשלת נתניהו.

בשאלה מי היית מעדיף שיהיה ראש הממשלה, נפתלי בנט או בנימין נתניהו – 45% מבעלי הדעה השיבו נתניהו בעוד 25% בלבד השיבו בנט. בשאלה מי יותר מתאים להיות ראש הממשלה – בנימין נתניהו או יאיר לפיד – 47% השיבו נתניהו ו-31% ענו לפיד. בשאלה מי יותר מתאים להיות ראש הממשלה, נתניהו מול בני גנץ נתניהו מוביל עם 47% לעומת גנץ שמקבל תמיכה רבה יותר מבנט עם 26% בלבד.

הסקר שבדק איזה ציונים מקבלים שרי הממשלה על התפקוד שלהם בקורונה העלה כי 45% מגדירים את תפקודו של שר החוץ יאיר לפיד כ"רע", בעוד 43% מגדירים כ"טוב". מי שמקבל את הציון הגבוהה מכולם הוא שר הביטחון בני גנץ – 60% מהמשיבים מגדירים את תפקודו של כ"טוב" ו-29% כ"רע".

שר האוצר אביגדור ליברמן שנעדר מישיבות הקבינט מקבל ציון נמוך – 56% מגדירים את תפקודו כ"רע" ו-35% כ"טוב". לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון 48% מעניקים ציון "רע", בעוד 38% מעניקים לה ציון "טוב". לשר הבריאות ניצן הורוביץ, מספר המשיבים שמעניקים לו ציון "טוב" – 43% – זהה למספר המשיבים שמעניקים לו ציון "רע".

באשר תמונת המנדטים עולה מהסקר כי האופוזיציה מתחזקת. בשאלה לאיזו מפלגה היית מצביע אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד מתחזקת בשני מנדטים ל-32 ויש עתיד עם 20 מנדטים. ש"ס מקבלת 9 מנדטים, כחול לבן 8, והעבודה 8 מנדטים. יהדות התורה עם 7 מנדטים וימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט עם 6 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת 6, ישראל ביתנו 6 והציונות הדתית עם 6 מנדטים. תקווה חדשה, מרצ ורע"ם מתנדנדות על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים. כך יוצא שהממשלה הנוכחית עם 60 מנדטים בסקר בעקבות היחלשות של נפתלי בנט בשני מנדטים שעוברים לליכוד.

על רקע הקרבות בליכוד, הסקר בדק אם לדעת הציבור תם עידן נתניהו בראשות המפלגה. 56% מהמשיבים השיבו שלא ו-34% השיבו שכן. בימין המעמד של נתניהו חזק יותר: 71% מהמשיבים סבורים שלא ו-22%, כחמישית מבוחרי הימין, חושבים שתם עידן נתניהו.

באשר לשאלה מי צריך להחליף את ראש הממשלה לשעבר נתניהו ביום שיסיים לעמוד בראש המפלגה, 31% השיבו ניר ברקת, 12% מירי רגב, 9% אבי דיכטר, 6% יולי אדלשטיין, 5% ישראל כ"ץ ו-3% השיבו צחי הנגבי. לשליש מבוחרי הליכוד אין מועמד מועדף בינתיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture