Yonatan Sindel/Flash90

בנט שוחח עם פרוש: "אני מגנה אלימות מכל סוג, וכנגד כל אדם"

הרצוג: "אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. הזעזוע כפול שאירוע כזה מתרחש רגע לפני יום כיפור". נתניהו: "קורא למשטרה לתפוס את האחראים למעשה האלים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום עם ח"כ מאיר פרוש. "שוחחתי עם חבר הכנסת פרוש, שאלתי לשלומו וחיזקתי אותו", מסר בנט. "מדובר באירוע חמור שלא מתקבל על הדעת", אמר ראש הממשלה והוסיף, כי "אני מגנה אלימות מכל סוג, וכנגד כל אדם. טוב שבעשרת ימי תשובה נדאג כולנו להרגיע את השיח. אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל תשים ידה על התוקפים בהקדם ותמצה עמם את הדין". יצוין כי מדובר בשיחה הראשונה בין בנט לח"כ חרדי מאז הרכבת הממשלה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ח"כ מאיר פרוש שהותקף הבוקר בסמוך לביתו. "התקשרתי כעת לחבר הכנסת מאיר פרוש כדי לחזקו ולגנות את תקיפתו הבוקר ליד ביתו בירושלים. אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. הזעזוע כפול שאירוע כזה מתרחש רגע לפני יום כיפור. אני סמוך ובטוח שמערכת אכיפת החוק תאתר את התוקפים ותמצה עמם את הדין בהקדם", מסר.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נתניהו כתב בטוויטר: "‏שוחחתי כעת בטלפון עם ח״כ מאיר פרוש ודרשתי בשלומו. אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים למעשה האלים והמסוכן הזה".

גם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד גינה את תקיפת פרוש: "‏התקיפה של ח"כ פורוש היא אירוע חמור ביותר. אני בטוח שמשטרת ישראל תמצא את התוקפים ותביא אותם לדין במהרה".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "שוחחתי כעת עם ח"כ מאיר פרוש שהותקף הבוקר בסמוך לביתו. אמרתי לו שאני מגנה את המעשה בכל תוקף ובטוח שהמשטרה תשים את ידה על התוקפים. אין לאלימות מכל סוג מקום בחברה הישראלית".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, עדכן בטוויטר כי התקשר לח״כ מאיר פרוש בעקבות התקיפה שלו הבוקר: "סיימתי כרגע שיחה עם ח״כ מאיר פרוש. מיד עם הדיווח שלו על ניסיון התקיפה הבוקר, המשטרה החלה במרדף אחרי החשוד – זה דבר שאסור שיקרה כלפי שום חבר בכנסת ישראל".

ח"כ עופר כסיף בתגובה לתקיפה של ח"כ מאיר פרוש: "מזועזע מהתקיפה של ח"כ פרוש ומהניסיון המחריד לגזוז את זקנו – מה שמזכיר את הימים והמקומות האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית. מאחל לח"כ פרוש בריאות ושנה טובה".

למרות שההערכה היא שמדובר בתוקפים קנאים, ח"כ מירי רגב מהליכוד קישרה זאת להסתה: "מה ציפיתם? אחרי שליברמן מסית וקורא לזרוק את החרדים במריצה למזבלה, אחרי שהחברה החרדית נידונה לגזרות ממשרד האוצר, אחרי שתוקפים ועושים דה לגיטימציה לחברה החרדית ורק במפירי הנחיות הקורונה באומן חשוב שפרויקטור הקורונה ילך לטפל אישית- אין פלא שעבריינים מנסים לגלח את הזקנים שלהם בצורה ברברית. מצפה שהמשטרה תשים ידה על העבריין בהקדם והוא יענש בהתאם".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שוחח עם ח"כ מאיר פרוש וחיזק אותו בעקבות התקיפה הפיזית שעבר הבוקר. ח"כ גפני קורא למשטרת ישראל לחקור את המקרה המסוכן ולשים ידה על הפושעים.

ח"כ אורי מקלב על תקיפת ח"כ פרוש: "אנחנו מזועזעים ומוקעים את התקיפה האלימה. ח"כ הרב מאיר פרוש אינו אדם פרטי אלא מייצג את הציבור והותקף כאדם ציברי בגלל פעילותו הציבורית, על כולנו לדחות בשאת נפש תקיפות ואלימות מכל וכל. אנחנו מחזקים את ידו בהמשך פעילותו הציבורית".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי:" מביש ומזעזע שבערב יום הכיפורים תוקפים את ח"כ מאיר פרוש. אני קורא לנפתלי בנט לגנות ולהוקיע את התקיפה, כמו שבטוח היה מוציא הודעת גינוי אילו היה מדובר באיש ציבור מהשמאל. יחד עם זאת, אני סמוך ובטוח כי משטרת ירושלים תגיע במהירות לתוקף ותנהג בו ביד קשה".

ח"כ יעקב אשר שוחח עם ח"כ מאיר פרוש, התעניין בשלומו והביע זעזוע מאירוע התקיפה החמור הבוקר: "מדובר בחציית קו אדום מסוכנת, לא יעלה על הדעת שאינשי דלא מעלי יתקפו אנשי ציבור, על המשטרה למצות את הדין עד תום עם התוקפים האלימים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture