Olivier Fitoussi/Flash90

בנט סיכם עם בכירי משרד הבריאות: נעביר את המסרים דרך מערך הסברה משותף

במערך ההסברה המשותף יהיו בו חברים נציגי משרד הבריאות ונציגי ראש הממשלה. ההחלטה הגיעה במהלך פגישת "הפיוס" שנערכה אמש בין בנט לבכירים לאחר שזה תקף אותם בחריפות במהלך השבוע האחרון בין היתר במהלך נאומו באו"ם

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אחת ההחלטות המעשיות שהתקבלו בתום הפגישה בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבכירי משרד הבריאות אמש היא כי רוב הדברור והעברת המסרים לתקשורת תיעשה דרך מערך הסברה משותף של שניהם יחד.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות' במערך ההסברה המשותף יהיו בו חברים נציגי משרד הבריאות ונציגי ראש הממשלה. ההחלטה הגיעה במהלך פגישת "הפיוס" שנערכה אמש בין בנט לבכירים לאחר שזה תקף אותם בחריפות במהלך השבוע האחרון בין היתר במהלך נאומו באו"ם.

המערך, שהוקם לפני שבועיים, נועד לתכלכל את עבודת ההסברה של הקורונה בכל משרדי הממשלה, אך למעשה לא היה הסמכות הבלעדית בהפצת המסרים.

כעת הוסכם בין ראש הממשלה לבכירי משרד הבריאות "לעשות הכל כדי שההסברה והדוברות בתחום הקורונה תיעשה באמצעות מטה ההסברה", כדי לא לשדר מסרים לא אחידים שיתנו לציבור תמונה לא ברורה.

עוד דווח כי הפגישה בין ראש הממשלה בנט לבכירי משרד הבריאות התקיימה ביוזמת שר הבריאות, ניצן הורוביץ. המסר המרכזי שעבר בה היה שצריך לעבור מעל המחלוקות כדי להמשיך בעבודה המשותפת בהתמודדות עם הנגיף.

כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש אמש עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה הקורונה, פרופ׳ סלמן זרקא.

לפי לשכתו של בנט, בפגישה חודדו סדרי העבודה המשותפים, וכן נדונו סוגיות שונות לקראת קבינט הקורונה שיתקיים בראשית השבוע. "ראש הממשלה ושר הבריאות הדגישו בשיחה, כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כאשר זו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות", נמסר.

לטענת לשכת בנט, "בין הצדדים לא הייתה מחלוקת, כי בעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות, על דרג מקבלי ההחלטות לבחון את מכלול השיקולים הרלוונטיים ולקבל את ההכרעות הלאומיות".

לסיום מסרו מטעם בנט כי "ראש הממשלה הביע את הערכתו הרבה לאנשי משרד הבריאות ולעובדי מערכת הבריאות כולה, והבהיר למשתתפים, כי שיתוף הפעולה ההדוק שאפיין עד כה את ההתמודדות עם נגיף הקורונה יימשך".

רק לפני יומיים דיווח הערב העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן חדשות' כי בנט פנה לשרים בממשלה וביקש מהם לתקוף את בכירי משרד הבריאות בראיונות לתקשורת. לפי הדיווח, ראש הממשלה זעם על כמה מבכירי המשרד שלטענתו "מתדרכים נגדו", וביקש מהשרים לומר שבכירי משרד הבריאות שמים את עצמם במרכז בזמן שהם צריכים לקיים את החלטות הממשלה. עם זאת, בלשכת בנט הכחישו את הדיווח.

המשבר בין הצדדים החל בעקבות דבריו של בנט בעצרת האו"ם שם הוא השתלח בבכירי משרד הבריאות. בנוסף בתדרוך שהעניק בנט לתקשורת האמריקנית לאחר הנאום הוא תקף שוב את בכירי משרד הבריאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture