בנט: "זה מיני גל של ילדים"; פרופ' אש: "אם המקדם יעלה, נצטרך לעשות רוורס להקלות"

Olivier Fitoussi/Flash90

בנט: "זה מיני גל של ילדים"; פרופ' אש: "אם המקדם יעלה, נצטרך לעשות רוורס להקלות"

יממה וחצי לפני המבצע לחיסוני הילדים בנט אמר כי הוא לא ממהר להטיל מגבלות וטען שהעלייה במקדם ההדבקה מצביעה על "מיני גל" שמתמקד בילדים. מנכ"ל משרד הבריאות על בלימת הירידה בתחלואה: "כרגע אין מקום להיכנס לפאניקה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ברקע העלייה הקלה בתחלואה ולקראת מבצע חיסוני הילדים, ראש הממשלה נפתלי בנט ערך מוקדם יותר היום (ראשון) תדרוך לכתבים בנושא מגפת הקורונה ואמר כי הוא לא ממהר להטיל מגבלות וטען שהעלייה במקדם ההדבקה מצביעה על "מיני גל" שמתמקד בילדים.

"אחרי ההפוגה הקצרה, הקורונה חוזרת עם מיני גל של ילדים", אמר בנט בשיחה עם הכתבים והוסיף: "המגפה היא אירוע מתמשך שיכול לקחת עוד זמן לא מבוטל של שנה-שנתיים, ולכן טוב מאוד שבגל הרביעי בנינו מערכת מתפקדת שתמשיך לשמש אותנו עד תום המגפה העולמית וגם מול מגפות עתידיות, שסטטיסטית מכות בעולם פעם בעשור. אנחנו בונים פה תשתיות ארוכות טווח למדינת ישראל ונכנסים לגל הזה באופן שונה מכל הבחינות לעומת הגל הרביעי, כמעט באופן הפוך".

בעניין רמת החיסוניות אמר בנט כי "אנחנו לא במצב מדאיג, נראה שהבוסטר נמשך יותר מהחיסון השני – ולכן צריך לקחת שלוש מנות לפחות של החיסון". לדבריו, את החורף הקרוב נוכל לעבור ללא הגבלות משמעותיות, כשהדבר תלוי בהתנהגות הציבור: "התוכנית היא להשאיר את המדינה פתוחה ולצלוח את החורף בלי סגירות ובלי מגבלות קשות, אבל בשביל זה אנחנו צריכים לעבוד".

עוד אמר: "הסיפור הוא מאוד פשוט: יש גל של ילדים. שני שליש מהמאומתים החדשים הם ילדים שלא התחסנו, ולכן יש משהו מטעה בלהסתכל על המספר הכולל ולא לפרוט אותו לזרמי משנה. יש 950 אלף איש שצריך לחסן בבוסטר, ומספר דומה של זכאים למנה ראשונה מעל גיל 12 שטרם התחסנו, בנוסף לשני מיליון ילדים שצריך לחסן. הבעיה עם מחוסנים רק פעמיים זה שהם חיים בתודעה כוזבת: הם פחות זהירים מאחרים, אבל יש להם הגנה טובה יותר ממי שלא התחסן כלל. זה מערער את האמון של באנשים בחיסון וזה אחד הדברים שניסיתי להסביר למנהיגים עולמיים: אם לא תרוצו קדימה עם הבוסטרים – יהיה לכם יותר קשה בהמשך".

האסטרטגיה של הממשלה לפי בנט בנויה על חיסונים, הסברה וחיזוק המערך האפידמיולוגי: "אנחנו שואפים שכל אחד מאזרחי ישראל יהיה מחוסן במלוא ההתחסנות במקסימום שהוא יכול – ופה השגיאה על מערב אירופה. הם אומרים שלפני שהם מתעסקים בבוסטר הם מתעסקים בלחסן את הלא-מחוסנים. זה משפט שנשמע יפה, אבל הוא לא נכון", אמר רה"מ.

"יש קושי לחסן את מי שלא התחסן, והרבה יותר קל לחסן בשלישית לעומת את מי שלא התחסן בכלל. מצאנו גם שיש מתאם בין המתנגדים לחיסונים לכאלה שלא רוצים לקחת תרופה. אנחנו מצטיידים בתרופות כמו רג'נרון, וגם נמצאים בתהליך רכש של התרופות של מרק ופייזר. הן טרם אושרו ב-FDA אך אני מעדיף לאין ערוך למנוע את המחלה מאשר לטפל בה".

לגבי מבצע חיסוני הילדים שייפתח השבוע אמר: "המטרה שלנו היא לשכנע את ההורים בצורה שקופה, אנחנו נראה הרבה מאוד הסברה דרך קופות החולים ורופאי המשפחה ונפעל בצורה מתונה. נסביר שבראש ובראשונה שזה אינטרס של ההורה כדי לשמור על הילד, ולא רק בשביל לשמור על המדינה. פחות הומור, יותר הנגשת מידע. בזרוע השנייה נכין את מדינת ישראל בכל התחומים עם מערך אפידמיולוגי משמעותי. אני לא מתכוון לתת הקלות נוספות בשלב הזה".

בנט מתח ביקורת על ההתנהלות של הממשלה הקודמת ואמר כי כניסתו של זן הדלתא לישראל התרחשה כשהמדינה הייתה ב'אווירת סוף קורס'. "כמעט כל המפקדות נסגרו. מגן אבות, דסק ערבים וחרדים, זרקו את המסכות לפח ופתחו את ישראל לרווחה בלי בדיקות ובלי כלום", אמר בנט.

לטענתו, "כרגע המצב הוא הפוך. אנחנו בשליטה טובה. גם רמת החיסון היא אפקטיבית ביותר בעולם, וגם הגבולות שלנו נשמרים בצורה הכי טובה שיכולה להיות. 100% מהנכנסים לארץ נבדקים פעמיים: לפני העלייה למטוס ובנחיתה. בנינו מנגנון שמחפש כל הזמן וריאנטים מטרידים ומביא אותם לידיעתנו".

מוקדם יותר אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על בלימת הירידה בתחלואה כי "כרגע אין מקום להיכנס לפאניקה, אך אם מקדם ההדבקה יעלה, נצטרך לעשות רוורס להקלות שנתנו לאחרונה".

את הדברים אמר בריאיון ל'ווינט' והוסיף כי "אם מקדם ההדבקה יישאר כפי שהוא או יפתיע אותנו ויירד אז זה יהיה מצוין. החשש הוא שהוא יכול גם לעלות, ואם כן זה ידאיג. אפשר לחיות עם המספרים של היום, הם לא כל כך גבוהים".

כשנשאל על היתכנות למבצע חיסון רביעי אמר: "קרוב לוודאי שזה עניין של זמן. השאלה מה זה הזמן, כי אם זה יהיה שנה אז נשמח מאוד. אם נראה את הדעיכה בצורה משמעותית אחרי חצי שנה, כמובן שזה נטל יותר גדול. בכל מקרה זה כנראה לא יחזיק הרבה שנים, גם מנת הבוסטר, ונצטרך להמשיך להתחסן כל תקופה. אני מקווה שזה יהיה שנה ומעלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא מתכוון שהממשלה הזאת היא גן ילדים, לא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture