בר-לב האשים את המתנחלים באלימות – ובנט הגיב: "המתיישבים הם חומת המגן"

Yonatan Sindel/FLASH90

בר-לב האשים את המתנחלים באלימות – ובנט הגיב: "המתיישבים הם חומת המגן"

השר בר-לב כתב פעמיים נגד המתנחלים, האשים אותם באלימות - וספג ביקורות מהאופוזיציה ומהקואליציה. אלא שלמגנים הצטרף ראש הממשלה וכתב: ''המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום. עלינו לתמוך בהם''

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר דברי השר לביטחון פנים הבוקר (שלישי) על "אלימות מתנחלים", ראש הממשלה נפתלי בנט השיב לראשונה בחשבון הטוויטר שלו. בנט כתב: "‏המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם".

בר-לב כתב אמש (שני) בחשבון הטוויטר שלו: "פגשתי היום את תת מזכירת המדינה של ארה"ב, הגברת ויקטוריה נולנד. תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית.". בר לב הוסיף: "אמרתי לה שהגדלת אישורי העבודה לפלסטינים בישראל, הן מאיו"ש והן מעזה, שאנחנו כבר מבצעים, הוא מפתח להפחתת המתח בדיוק כמו מימוש התוכנית להקמת אזור תעשיה משותף בפאתי עזה ועוד. סיוע אמריקאי לפרויקטים כאלו יכול לסייע רבות".

הציוץ עורר סערה, וחברתו לממשלה שרת הפנים איילת שקד כתבה: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים שקורים מדי יום – רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשפ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד". יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לה: "את התבלבלת. הפכת במו ידייך את המנוול הזה משוליים סהרוריים של השמאל לשר בכיר. את אשמה בדיבורים ובעיקר במעשים המסוכנים שלו ואל תנסי לנקות את המצפון בציוצים מביכים וכאבי בטן מלאכותיים".

על אף הסערה שחולל אמש בר-לב, הבוקר לא רק שהוא לא התנצל, אלא הוסיף וכתב: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים – ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני". סמוטריץ' מיהר להגיב בפסוק: "אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי, לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ". חבר מפלגתו, שמחה רוטמן, הגיב אף הוא: "כְּכֶלֶב שָׁב עַל קֵאוֹ כְּסִיל שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ. רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו, תִּקְוָה (חדשה) לִכְסִיל מִמֶּנּוּ. תודה רבה לשר לביטחון פנים, שבכל ציוץ שלו רק מחדד עד כמה בנט, שקד, כהנא, אורבך, סער, אלקין, האוזר והשכל הם חסרי השפעה ומעמד בממשלת הזדון האטומה הזו".

כאמור, רה"מ בנט הגיב לבר-לב על דבריו הבוקר "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים". חברו לקואליציה, ח"כ מוסי רז ממרצ – מיהר לתקוף את ראש הממשלה: "הצטערתי לשמוע את דבריו של ראש הממשלה בנט בנוגע לאלימות מתנחלים. במקום להציב קו אדום אל מול תופעת האלימות בחר ראש הממשלה לתת לה גיבוי ולהקטין אותה. אני מצפה מרה"מ להתגייס בכל כוחו לעצירת התופעה המסוכנת הזו."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבל בנ"ט לא יעשה כלום כי ברלב ומוסי הם חומת המגן שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture