Nati Shohat/Flash90

חצי מיליארד ש"ח: הממשלה אישרה תכנית רב-שנתית לפיתוח בית שמש

הממשלה אישרה חצי מיליארד ש"ח לפיתוח העיר בית שמש בתחבורה, תשתיות, הכשרות תעסוקתיות, תרבות ופנאי. בלוך: "בית שמש בימים אלו עוברת תהליך מואץ של פיתוח כלכלי שמטרתו היא חיזוק איתנות העיר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הממשלה אישרה היום (ראשון) תכנית רב-שנתית בהיקף של חצי מיליארד ש"ח לפיתוח העיר בית שמש. תקציב זה יושקע בתחבורה, תשתיות, הכשרות תעסוקתיות, תרבות ופנאי.

בין היתר התכנית תביא לתגבור קווי תחבורה ציבורית שיתנו מענה לגידול באוכלוסיית העיר (300 מיליון ש"ח), בניית מוסדות ציבור והרחבת תשתיות (82 מיליון ש"ח), חיזוק העירייה לטובת פיתוח שירותים לתושב (כ-50 מיליון ש"ח), הכשרות תעסוקתיות וחיזוק מנהלת תעסוקה בעיר (34 מיליון ש"ח), חיזוק שירותי הרווחה בעיר (31 מיליון ש"ח), הגברת הביטחון האישי וקידום אורח חיים בריא לתושבים (10 מיליון ש"ח) ותרבות ופנאי לתושבים בהיקף של 10 מיליון ש"ח.

על פיי נתוני הלמ"ס, אוכלוסיית העיר בית שמש גדלה בעשור האחרון בכ-63% (שהם כ-50,000 איש). מדובר בשיעור הגבוה ביותר מבין 15 הערים הגדולות. העיר לא הגיעה למימוש פוטנציאל הגדילה שלה ומגמת הגידול שאפיינה אותה בעשור האחרון צפויה להימשך.

הגידול המואץ באוכלוסייה הוביל לפער ביחס לפיתוח תשתיות תומכות דיור, מוסדות ציבור, תחבורה ציבורית, שירותי רווחה לתושב ועוד. החלטת הממשלה שאושרה היום מקצה תקציבים בהיקף תקדימי אשר עתידים לשפר את איכות החיים של תושבי בית שמש באופן משמעותי.

התוכנית גובשה בשיתוף עם שרי הפנים, הבינוי והשיכון, התחבורה, הכלכלה והתעשייה, החינוך, הרווחה ושירותים חברתיים, הבריאות, פיתוח הפריפריה הנגב והגליל, התרבות והספורט, ביטחון הפנים, הגנת הסביבה, שירותי דת, העלייה והקליטה, התיירות והחדשנות, מדע וטכנולוגיה. והוגשה על ידי ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר המשפטים, גדעון סער.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר כי "העיר בית שמש היא מקום נפלא עם אנשים מצוינים שמתמודדת עם אתגרים רבים. ביחד עם ההנהגה המקומית בהובלת ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך, אנחנו מקדמים תכנית בהיקף חסר תקדים שתשפר את איכות החיים בעיר. מדובר בהרחבת התחבורה הציבורית, בהכשרות תעסוקתיות, בהשקעה בחינוך, ברווחה, בתשתיות ובשורה ארוכה של תחומים נוספים. ראש העיר בלוך פועלת במלוא המרץ למען עתיד טוב יותר לתושבי העיר מאז החלה כהונתה. העשייה ניכרת, וכעת אנו נוביל זאת ביחד".

ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך הוסיפה: "אני מבקשת להודות לראש הממשלה, נפתלי בנט, שמביא החלטה חסרת תקדים לטובת העיר בית שמש ותושביה. שנים דיברו, ממשלת בנט פועלת במעשים ומשנה. סיפורה של בית שמש היא סיפורה של מדינת ישראל. העיר בית שמש בימים אלו עוברת תהליך מואץ של פיתוח כלכלי שמטרתו היא חיזוק איתנות העיר. אני רואה את עבודת העירייה ואת משרדי הממשלה השונים כתמונה משלימה הבונה עוצמתה של עיר. אני שמחה כי ממשלת ישראל רואה ברצון לקדם את פיתוח העיר כיעד משותף יחד עם הנהגת העיר והתושבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

והכל למען הציבור החרדי, ואפס לטובת העיר הוותיקה, ואפס פתרון תעסוקתי למען הטובים בצעירי העיר ואפס פתרונות דיור למייטב הזוגות הצעירים בעיר שההורים שלהם בנו את בית שמש. הכל לטובת החרדים שהיגרו ופלשו לעירנו היקרה על חשבון התושבים הוותיקים והצעירים שמוצאים עצמם גרים עים ההורים מכיוון ש40.000 דירות נבנו אך ורק בשכונות חרדיות ודירה אחת לא לטובת מייטב בנינו בושה בושה קיפוח איום ונורא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture