חתרנות? ארגון "צוהר" מפרסם "תכנית עבודה" לרבנות הראשית לישראל

הדברים מתפרסמים בחוברת מיוחדת מצורפת לגיליון השבועי של "צוהר" ומקוממים גורמים רבניים רבים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מקומם: ארגון "צוהר" לרבנים שרק מספר שנים על המפה הרבנית, מוציא לאור השבת חוברת מיוחדת העוסקת בתכנית עבודה פרטנית בשלל נושאים יהודיים ובעלי זיקה לאלו, הנוגעים לרבנות הראשית לישראל. החוברת, הנושאת את השם "תכנית ג' אלול של ארגון רבני צוהר לחיזוק הרבנות הראשית וזיקתה לכלל הציבור בדרכו של הראי"ה קוק זצ"ל", נערכה על ידי הרבנים: הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן המכהן גם כנשיא רבני צוהר, והרב דוד סתיו, רבו של הישוב שוהם ויו"ר ארגון הרבנים צוהר, וזאת לרגל 77 שנים לפטירת מכונן הרבנות הראשית, הראי"ה קוק זצ"ל והאידיאה שלו שגרסה כי "הרבנות הראשית צריכה שתהא רבנות של כלל ישראל", כלשון העורכים.

קרא עוד:

[postim]

עלעול בחוברת המורחבת, מגלה תכנית עבודה פרטנית במיוחד שעוסקת גם בגירות ואליבא דאלו "הרבנות הראשית תעודד ותקדם ככל הניתן גיורם כהלכה של עולים חדשים ובכלל זה גיור קטינים שרובם מזרע ישראל ומבקשים לקשור עמנו את גורלם".

בערך "מדיניות הכשרות", בחוברת נכתב: "מערכת הכשרות תנהג לפי כללים אתיים כגון: שקיפות, מניעת ניגוד עניינים, והקפדה על רמת הפיקוח בכשרות".

דומה, כי אלו יותר מטיפים ומכפישים את הרבנות הראשית הנוכחית בהעדר ידיים ורגליים, וכביכול היא דורשת שינוי מהפכני, שרק הם, רבני צוהר, יענו עליו. כביכול, הרבנות הראשית כיום לא עושה כלום למען הציבור בישראל. מדהים.

כביכול, כך נראה בנוסף, שהרבנות הראשית הנוכחית אכן כן לוקה בניגוד עניינים, ועוד הבלים שכאלו.

וזו לא הפעם הראשונה. הסיסמה של צוהר "באהבה ובמאור פנים", גורמת לתחושה כי כאילו להם יש המונופול על כך, וכי הרב הראשי הרב יונה מצגר שליט"א ואחרים אינם עונים עם על ה"קריטריון" המומצא הזה.

בחוברת נפרשת משנתה המקלה והנוטה לפרשנות באופן אובססיבי, כמאפיין הידוע של רבני צוהר. והיא נחתמת במילים הבאות: "תקוותו של ארגון רבני צוהר היא שהרבנות הראשית לישראל תאמץ את הדרך המוצגת במתווה ובכך תמלא את משימתה ואת שליחותה החיוניות לעם היהודי ולתורת ישראל". צריך באמת להוקיר תודה על התקווה הכנה הזו.

מן הנותן טעם להביא את מה שכתב בזמנו, עמיתי, איש התקשורת ידידיה מאיר, שנראה כי כל רבני ישראל עוטים על עצמם ארשת פני שנאה טרם יחתנו חילונים מתחת לחופה, וכי הוא, מעיד, ראה, לא להאמין, רב חרשי ישיש ממאה שערים, שפוף ושחוח, שנגע לליבם של זוג סלבס שנישא בחתונה ראוותנית ונוצצת.

בראיון שהעניק לי לפני כשנה, לגיליון "פרש{יי}ת השבוע" – סוכות תשע"ב, התייחס הרב הראשי הגאון רבי יונה מצגר לשלל סאגות שהרבנות נוגעת אליהם, כמו גם סוגיית החינוך של ילדי ישראל ופעילות רבני ישראל בכך. בדבריו אמר הרב הראשי כי "אנחנו מעודדים רבנים להיכנס לבתי ספר בערבי החגים, אולם בעיקרון משרד החינוך אמון על הנושא והוא דואג שזה יישמר אצלו. כך, אגב, היה בצה"ל כשרבנים החלו להרצות ערבי חגים, אז קצין החינוך התערב וביקש שהרבנים לא יעסקו בכך, מלבד נושאי הדת והכשרות".

במשך השיחה, נוכחתי לראות כי הרב מצגר אפוף באמביציה והוא עשה המון בתחום אהבת ישראל וקירוב הלבבות, בעולם היהודי ובינו לעמים, דבר שרבני צוהר יכולים רק להתקנא בו.

סיכום: הקמפיין של רבני צוהר, מעורר רק גיעול וסלידה מכל מי שעיני בשר לו. יידעו אלו כי הציבור די חכם להבין מה היעד שעומד מאחורי הקמפיין הגדול הזה – לכרסם במעמד הרבנות הראשית ולחרחר בה.

מדוברות הרבנות הראשית נמסר בתגובה: "רבני צוהר כבר מזמן הפסיקו לשרת את הציבור והם עסוקים מזה שנתיים בקמפיינים תקשורתיים שנועדו למתג אותם כאלטרנטיבה לרבנות. לשם כך הם אף מעסיקים משרדי פרסום ויחסי ציבור. בדרך שלהם להשגת כותרת בעיתון הם זורים חול בעיני הציבור, מוכרים ערכים יהודיים ודורסים את קודשי ישראל מבלי שתהיה בהם מעט אחריות לעתיד עם ישראל ולשמירת כרם ישראל והכל בשם החיוך והנחמדות. הם משמיצים רבנים בלי הבחנה ולא מהססים לפגוע ביהודים כשרים שמוסרים את נפשם למען כלל ישראל.

אם הם בטוחים שהם כל כך מתאימים, יואילו נא להציג מועמד בבחירות הקרובות לרבנות הראשית וכך ניווכח כולנו מה חושב הציבור על התאמתם לתפקיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture