150 ניצולות 'יד לאחים' וילדיהן חוו שבת מרגשת וגדושת תכנים

למשך 48 שעות מאלפות התעלו הניצולות וילדיהן מההתמודדות היומיומית שאותה הן חוות * מקום מפואר, ארוחות דשנות וסדנאות מיוחדות עם הרב לסרי, הרבניות חרמץ ולסרי, הגב' אריאלה סביר והגב' מירי אור העניקו להן כוח להמשך הדרך * וגם: סיפורה של חוברת המשניות שנמצאה באחד מחדרי מתחם האירוח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

תחת הכותרת "הכוח שבך" נחתמה בהצלחה שבת נוספת, גדושת תוכן וחוויות, בסדרת השבתות שמארגן ארגון יד לאחים לניצולות שחולצו בחודשים האחרונים מכפרים ערביים.

קרא עוד:

[postim]

בצהרי יום חמישי שעבר, הגיעו מאה וחמישים נשים וילדיהן באוטובוסים שאספו אותן מכל רחבי הארץ, מבאר שבע, דרך לוד עד נצרת עילית ועכו.

מתחם קריית החינוך של הישיבה התיכונית בבית שמש נשכר כולו על ידי יד לאחים על מנת לאפשר את קיום השבת והצלחתה בצורה מקסימלית. בכל אחד מהחדרים ציפו לנשים וילדיהן כיבוד כיד המלך והפתעות שכללו ערכת מכשירי כתיבה לשנת הלימודים החדשה וספר על הזהות היהודית.

בתום ארוחת ערב עשירה השתתפו הניצולות בתכנית עם הגב' אריאלה סביר, שהציגה בפניהן את סיפור חייה המרגש כעיוורת מגיל צעיר, שיתפה בניסיונות שמלווים אותה וסיפרה כיצד אינה מרימה ידיים ומתמודדת בהצלחה עם ההתמודדויות היומיומיות העומדות לפתחה.

יום שישי נוצל לפעילות חווייתית מגוונת ונחתם בשעת צהרים ב'סעודת אמנים' שהועברה ע"י גב' מירי אור ושלוותה בסיפורי אמונה. סמוך לכניסת השבת ניגשו הנשים להדלקת נרות שבת. ליד הנרות חיכתה לכל אחת מהן הפתעה מרגשת: תמונה אישית שלה ושל ילדיה, שצולמה בנקודת המפגש הראשונה ביום חמישי – בלמינציה הדורה כשמהעבר השני מופיעה ברכת הדלקת הנרות באותיות מאירות עיניים. במשך שעה ארוכה עמדו הנשים והעתירו עליהן ועל ילדיהן.

לאחר קבלת שבת נערכה סעודת שבת מפוארת שלוותה בזמירות ובדברי תורה מפי המרצה הרב לסרי, שהגיע במיוחד לשבת. עם תום הסעודה, כשילדי הניצולות לוו למיטותיהם בידי מטפלות מסורות פעילות יד לאחים, נערך במקום 'עונג שבת' של שו"ת עם הרב לסרי ומרצי יד לאחים בנושא החינוך. בוקר יום השבת סיפק לאימהות הזדמנות להתפלל יחד עם ילדיהן הקטנים בהנחיית הגננת גב' מינה לכטמן ופעילות יד לאחים. אימהות רבות התרגשו לשמע שירי התפילה במנגינות הזכורות להן מימי הגן. עם תום הסעודה רותקו האימהות להרצאות מפי מנחת ההורים, הרבנית שושנה חרמץ והרבנית לסרי על 'דמעה של אימא' ו'כוחה של תפילה'. במהלך השבת ולאחריה ניגשו ניצולות רבות לרבנית חרמץ, התייעצו עמה ואף סיכמו להמשיך לעמוד עמה בקשר.

עם תום ההבדלה שערך הרב ישראל ליפשיץ, יו"ר יד לאחים ובנו של הגאון רבי שלום דב ליפשיץ זצ"ל, מייסד יד לאחים שנלב"ע לפני כשנה, שמעו הניצולות מהרב ליפשיץ דברי עידוד וחיזוק שתיבל את דבריו בסיפורים על היחס המיוחד שהעניק אביו זצ"ל לנשים הניצולות. עיני חלק מהניצולות שזכו להכיר את הרב ליפשיץ זצ"ל מלאו דמעות.

בתום ההבדלה פוזרו על השולחנות כרטיסים עם סוגים שונים של קבלות טובות שונות שהוצעו לנשים בעקבות השבת. כל הנשים לקחו על עצמן החלטות טובות בהוספה בחיי תורה ומצוות. בסימפוזיון קצר שנערך לאחר מכן סיפרה כל אחת מהן על מה שנטלה על עצמה ועל מסקנותיה מהשבת. במקום נערכה הגרלה סינית בה נרכשו באמצעות כרטיסים שחולקו במהלך השבת צעצועים ומתנות יקרי ערך לילדים.

במוצאי שבת, כשעברו אנשי יד לאחים בחדרים לסדר את המקום, מצאה אחת הפעילות מחברת משניות שעליה מתנוסס שמו של בן אחת הניצולות. לפני שנה אותו ילד לא היה מסוגל להגות אות אחת בעברית. וכעת, תוך שנה, בעידודם וליוויים המסור של אנשי יד לאחים הוא לומד משניות ואף לוקח עמו את המחברת לכל מקום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture