הפסקת אש? אולי מחר • היום השביעי למבצע

'עמוד ענן' היום השביעי ללחימה בדרום: למרות הדיווחים הרבים, לא הושג הסכם הפסקת אש, אולי מחר. במהלך היום נהרגו 2 בני אדם במועצת אשכול. אזעקה נשמעה בירושלים. פגיעה ישירה בראשון לציון ושוב מטח כבד לעבר יישובי הדרום.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

למרות הכרזות חמאס, לא הוכרז הערב על הפסקת אש בין הצדדים. צה"ל ממשיך ותוקף יעדי טרור אסטרטגיים ברצועת עזה, בין היתר הותקפו מנהרות דרכם הוברח דלק לרצועה. במהלך היום ספג הצד הישראלי 2 קרבנות, פגיעות ישירות רבות ולמעלה מ-20 פצועים.

קרא עוד:

[postim]

הלילה בחצות היו אמורים הצדדים להכריז על הפסקת אש, אז כנראה שזה ידחה למחר ואולי גם מחר לא. בשעות הערב נמשכו תקיפות צה"ל ברצועה, ויעדי טרור רבים הותקפו מהאוויר ומהים. במקביל, בצד הפלסטיני שיגרו ארבע רקטות לעבר המועצה האזורית אשכול, זאת לאחר שעות ספורות של שקט בחסדי שמים הרקטות נפלו בשטחים פתוחים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בשונה משאר הלילות מאז החל המבצע, חמאס הפתיעו ובדקות האחרונות נשמעה אזעקת צבע אדום באשדוד וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, מערכת כיפת ברזל יירטה 2 רקטות.

צה"ל תקף הערב מנהרות בהם השתמשו הפלסטינים כדי להבריח דלק לשטחי הרצועה. כמו כן, הותקפו ארבעה מחסני לחימה ושני אתרים בהם השתמשו לצורך ייצור אמצעי לחימה. חיל האוויר תקף במהלך הערב מספר חוליות שעסקו בניסיון לפגוע בטנקים ישראלים וכן הוציא מכלל שימוש מספר משגרים.

במהלך הערב ניתן היה לראות הסלמה כבדה בהתקפות צה"ל בשטחי הרצועה, זאת לאחר הוראה מהרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ שהורה לכוחות להמשיך ביתר שאת ולפגוע בסמלי השלטון של החמאס. צה"ל מצידם עושים כל מאמץ להספיק ולפגוע במטרות רבות ברצועה גם אם הלחימה תיפסק בשעות הבוקר, זאת כדי להביא להרתעה גדולה יותר. במקביל, האימונים של חיילי המילואים נמשכים והכוחות החלו לתרגל חדירה וכיבוש של מתחמים בנויים ברצועה.

הערב הגיעה לישראל הילארי קלינטון ונועדה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך מסיבת עיתונאים שקיימו השניים, אמר נתניהו: "אנחנו בקרב להציל חיים, ואנחנו מנסים להימנע בפגיעה באזרחים. שום מדינה לא הייתה מוכנה להסכים לפגיעה באזרחיה, ישראל צריכה לנקוט כל צעד אפשרי כדי להגן על אזרחיה"

הילרי קלינטון אמרה: "ארה"ב מחויבת למדינת ישראל ומחויבת שלא להסלים את המצב בעזה. הירי מעזה חייב להיפסק, הנשיא אובמה הדגיש זאת בשיחות עם נשיא מצרים מורסי. למצרים יש תפקיד חשוב בתהליך זה" בנוסף, ציינה קלינטון כי האמריקאים שבעי רצון מפעילותה מצילת החיים של מערכת כיפת ברזל.

מוקדם יותר הערב אירעה לראשונה פגיעה ישירה של טיל שנורה מרצועת עזה לעבר ראשון לציון ופגע בבניין מגורים. בחסדי שמים, רוב התושבים נשמעו להוראות ונכנסו למרחב המוגן, רק 2 בני אדם נפצעו באורח קל וארבעה נוספים לקו בחרדה.

קודם לכן התפוצצו 2 רקטות באשדוד, אחת מהן פגעה בחנות במרכז מסחרי בלב שכונת מיושבת. בסך הכל נפגעו 7 בני אדם באורח קל וטופלו במקום מספר נפגעי חרדה.

בשעות הצהריים פירסם צה"ל כרוזים ברחבי השכונות הצפוניות ברצועת עזה, בהם קראו לתושבי השכונות להתפנות מבתיהם ולהיכנס למרכז הרצועה.

במהלך היום נשמעו אזעקות רבות בכל יישובי הדרום, בשעות הצהריים נשמעה אזעקה בירושלים ודווח על נפילה בשטח פתוח בסמוך לגוש עציון. ללא נפגעים ב"ה.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הגיע בשעות הצהריים לישראל ונועד עם ראש הממשלה נתניהו. המזכ"ל העביר ביקורת על חמאס שמשגרים רקטות לישראל, אך טען כי גם ישראל פוגעת בחפים מפשע כשהם יורים לעזה.

מטח כבד נורה הבוקר לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול, רק בשעות הערב הותר לפרסום כי במהלך שני תקריות נהרג החייל יוסף פטרוק בן 18 מעמנואל וכן אזרח נוסף. אזרח אחר נפצע קשה ו-15 חיילים נפצעו גם הם באורח קל.

בשעות הבוקר מטח טילים נורה לעבר העיר באר שבע, ואירעו 2 פגיעות ישירות. בחסדי שמים ללא נפגעים.

מאז החל המבצע תקף צה"ל כ-1,500 יעדי טרור ברצועת עזה. 133 מהן במהלך היום. מערכת כיפת ברזל יירטה בסך הכל 391 רקטות, 53 במהלך היום.

המאמצים להשיג הסכם הפסקת אש בין חמאס לישראל, הערב דיווח חמאס כי בחצות יוכרז הסכם הרגיעה אך לבסוף דיווחו כי לפי בקשת ישראל, ההסכם ייחתם רק מחר.

בשעות הערב נערכו הפגנות רבות נגד כוונת הממשלה לחתום על הסכם שלום, חיילי המילואים לא מוכנים לשמוע על חזרה הבייתה בלי כניסה לעזה. בטח לא לאחר 4 ימים מחוץ לבית. תושבי הדרום גם הם לא מסכימים עם העובדה שישראל מתקפלת ולא עושה סוף לטרור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הפינטוזים שלכם מזכירים את המקווה נייעס, ולא אתפלא אם כל החדשות שלכם מועתקים מהמקווה, מהמכולת, מהשטיבל, וקצת מאתרים ועיתונים אחרים (ע"ע כתבות כלכליות מ'המודיע').
לא היתה אזעקה הלילה באשדוד, וחיילי המילואים לא מחליטים אם לחזור הביתה או לא, ואמרה מדומיינת 'לא מוכנים לשמוע על חזרה הביתה' מתאימה רק לכם! כאילו שהחיילים רוצים להיכנס ולסכן את עצמם.
תתחילו להביא חדשות אמת!

משה, מה לעשות שכן היו פעמיים אזעקות הלילה באשדוד?
ומה לעשות שחיילים יש להם כזה סוג של מוטיבציה שהם רוצים להלחם? (אם אתה רוצה אתה יכול לקרוא לזה צימאון לאקשן אבל זה לא משנה איך תקרא לזה)

משה, מבין כותלי מכתבך נראה שאתה תושב מדינת תל אביב. צדקתי?
בכל אופן גם הלילה רצנו עם הפיג'מות לממ"ד, כשאתה….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture