Olivier Fitoussi/FLASH90

נבהלו מהביקורת: מבקרים מחוסנים לא יסומנו בקניונים עם צמידים

משרד הבריאות החליט כי תוסר ההחלטה לסימון לקוחות בעלי תו ירוק באמצעות צמידים • עם זאת, הקניונים עדיין יהיו חייבים לוודא שאנשים שאין ברשותם תו ירוק או בדיקה שלילית תקפה לא ייכנסו לחנויות שאינן חיוניות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אחרי הביקורת על הצעד והתנגדות הקניונים, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו הערב (רביעי) כי מתווה הקניונים שיובא לאישור הממשלה לא יכלול הנחיה לסמן בצמידים את המבקרים שיש להם תו ירוק.

עם זאת, הקניונים יהיו חייבים לוודא שאנשים שאין ברשותם תו ירוק או בדיקה שלילית תקפה לא ייכנסו לחנויות שאינן חיוניות, אולם הם לא יהיו חייבים לסמן את המבקרים בקניון.

אתמול בדיון שנערך בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, השר הורוביץ וגורמי מקצוע התקבלה עמדתו של בנט והוחלט שהתו הירוק יחול גם בקניונים – וגם על ילדים. לפי ההחלטה, שכאמור עודכנה בעקבות הביקורת הרבה לסמן מחוסנים, כללי התו הירוק יוחלו על כלל מתחמי המסחר הסגורים (קניונים ודומיהם) שגודלם מעל 10,000 מ"ר, באופן הבא – בכניסה למתחם ייסרק התו הירוק על ידי אנשי הביטחון.

שרון ברגר, משנה למנכ"ל רשתות הפנינג והפנינג טויס, ביקר את ההחלטה היום בריאיון לאולפן ynet: "הרי אף אחד לא חושב שאותה אמא שלא רוצה לחסן את הילדים שלה תרוץ לחסן אותם רק בגלל שהיא לא יכולה להיכנס לחנות צעצועים בקניון. המדינה פשוט לוקחת את הקניונים והופכת אותם לאיזשהו כלי שבעזרתו מנסים ללחוץ על מי שלא התחסן".

יוסי לגזיאל, מנכ"ל קניון הזהב בראשון לציון, הצטרף לדבריו של ברגר ואמר באולפן כי "אין לי בכלל ספק שאנשים ישקלו אם הם רוצים להתחיל להתעסק עם בדיקות וסריקה כדי להגיע לקניונים, ואני מניח שזה יפגע בקניונים בצורה מאוד קשה. בסופו של דבר אנשים יעדיפו ללכת לחנויות ברחוב. מי שמגיע לקניון מגיע למקום שהוא בטוח, מקום שמתבצעות בו בקרה ובדיקות, מה שלא נעשה בשום מקום אחר אגב, חוץ מבאולמות. אני לא רוצה להגיד שההחלטה הזאת התקבלה בחוסר מחשבה, אבל מדובר בהחלטה אומללה ואין לי ספק שהיא תפגע בכל הקניונים בצורה קיצונית".

קבוצת עזריאלי שיגרה הבוקר מכתב לפני עתירה לראש הממשלה ולשרים שבו טענה כי "סימון והפרדת מחוסנים ולא מחוסנים באותו מרחב הוא בבחינת תקדים", וכי "לקבוצות הקניונים אין את הכלים ליישם ולאכוף החלטה זו". לדבריה, "מדובר בסוגייה שהמדינה צריכה לקחת על עצמה". הקבוצה דורשת לבטל את מתווה הצמידים בקניונים ומאיימת בעתירה לערכאות משפטיות אם הממשלה לא תשיב לה תוך 24 שעות בעניין.

בעלי הקניונים הודיעו שלא ישתפו פעולה עם ההחלטה. מנכ"ל חברת "מגנוליה תכשיטים" ונציג התאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה, תומר רייזברג, אמר הבוקר בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב כי "ברור שהמהלך לא קשור לתחלואה אלא לעידוד אנשים להתחסן".

רייזברג תהה: "למחוסנים ולא מחוסנים מותר להסתובב ביחד בקניון, אבל לי אסור לתת שירות בדוכן למי שלא מחוסן? מה ההבדל בין קניון לחנות גדולה? הממשלה רוצה להטיל סנקציות על אנשים כדי שיתחסנו? שתגדיל להם את הפרמיה בביטוח בריאות. מה הקשר לקניון?". לדבריו, "מסיבה לא ברורה, שוב בחרו את הקניון כנושא. זה אבסורד, כמו שהיה ב-2020".

יו"ר פורום הקניונים ומנכ"ל קבוצת מליסרון שמחזיקה בקניוני עופר, אופיר שריד, אמר בתוכנית כי הוא "תומך בהפעלה אחידה של התו הירוק בכל מקום בארץ, אך לא רק בקניונים". הוא הסביר כי "בכוונת הפורום להיאבק בהחלטה במישור המשפטי", ושאל: "מי שמנו לסמן אנשים אם הם מחוסנים או לא? למה אדם צריך להציג את הסטטוס הרפואי שלו?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחחחחחחחחחחחחח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture