הפנים האמיתיות של אלי בן דהן

הוא יפעל למינוי רב ראשי ציוני דתי | דעתו על הדיינים:"רוב הדיינים לא באים מחינוך היררכי הם לא היו בצבא" | ועל חיובי גט:"יש היום כ-100 חיובי גט" | JDN על אויב החרדים החדש

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

מי אתה באמת אלי בן דהן? האם אתה תלמיד הראשון לציון הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל המתנהג כחרדי. או שמתחת לכיפה הסרוגה הגדולה והזקן הלבן מסתתר אלי בן דהן אחר דמות שלא רבים מכירים. מה הציבור יודע על האדם שעמד כמנכ"ל בתי הדין הרבניים במשך שנים.

קרא עוד:

[postim]

השבוע התפרסם ראיון עם בן דהן בעיתון 'ארץ ישראל שלנו' שבוע שעבר פורסמה כתבה גדולה בעיתון 'בשבע' עם האיש. מעיון בשתי הכתבות אנחנו קצת התבלבלנו. על איזה אלי הם מדברים. מעיון בכתבה 'בארץ ישראל שלנו' משמע כי מדובר ברב אלי בן דהן דמות רבנית שתלחם ברפורמים. ב'בשבע' נתקלנו באלי בן דהן חובב כדורגל משובע שהצעיד את בתי הדין לזכות בליגת הכדורגל לעובדי המדינה. JDN עושה לכם סדר וחושף לכם את הפנים האמתיות של אלי בן דהן מועמד מספר 4 ברשימה המשותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

אלי בן דהן (58) נולד במרוקו וגדל בבית היוצר של הציונות הדתית הוא כיהן כר"מ בישיבה התיכונית בחיספין שברמת הגולן אז נקרא לכהן כראש לשכתו של הרב הראשי לישראל והראשון לציון הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל מספר שנים לאחר מכן קיבל הצעה משר הדתות זבולון המר לכהן כמנכ"ל בתי הדין הרבניים (כיצד עמד בראש המערכת המחייבת את נושא התפקיד בכושר לדיינות על כך בכתבת תחקיר נפרדת שתפורסם בקרוב) במהלך השנים הוא סיים את התואר הראשון שלו במינהל עסקים ותואר שני במדיניות ציבורית. נדגיש כי לאיש אין השכלה אקדמית בנושא משפטים בו עסק שנים רבות.

כזכור JDN חשף לראשונה את כניסתו של בן דהן לחיים הפוליטיים. את הקריאה לכניסה למערכת הפוליטית קיבל בן דהן מהרה"ג שמואל אליהו שליט"א רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל. ממידע שהגיע לידי JDN באיחוד הלאומי ביקשו להכניס צבע לרשימה "היה דרוש ספרדי" כפי שהגדיר זאת בכיר באיחוד הלאומי לכתב JDN. בן דהן לא מכחיש זאת בראיון שהעניק ל'בשבע' הוא אומר :" לציבור הספרדי חשוב שיראה שיש כאן איזון שלא יהיה מצב כמו בבית היהודי שבששת השמות הראשונים אין ספרדי" בן דהן מעדיף להדחיק את העובדה שאיש לא בחר בו בגלל הכישורים שלו איש לא רצה אותו בגלל מערכת הישגים שלו אלא היה דרוש להם שם איזה ספרדי ומצאו ספרדי מרוקאי בשם אלי בן דהן.

לבן דהן מספר יוזמות אותם הוא רוצה להוביל בכנסת ה-19 הוא מצהיר אני יוביל לבחירת רב ראשי ציוני. בן דהן סבור כי די ברב ראשי אחד והתפקיד השני יהיה רק נשיא בית הדין הגדול. אדם שישמש רק נשיא בית הדין הגדול במשרה מלאה. בן דהן סבור שאם מפלגתו תקבל 15 מנדטים הוא יוביל את המהפך.

הוא מספר כיצד נכנס לתפקיד בגיל 34 ונזף בדיינים מבוגרים ממנו. ובאותו ראיון הוא מספר מה הוא חושב באמת על הדיינים :" רוב הדיינים לא באים מחינוך היררכי הם לא היו בצבא והם לא מבנים שאם המנהל אומר משהו אתה צריך לעשות" …. " דיינים הולכים ב-12 בצהריים ומגיעים מתי שרוצים"… לפי השקפת עולמו של בן דהן הדיינים שהם הרבנים פוסקי ההלכה עליהם להישמע להוראות הברורות של המנכ"ל דהיינו איש המנהלה.

הוא מודה שהצליח להחדיר נורמות של חיובי גט בכפיה הוא מספר כי עד לפני 15 שנה בודדים קיבלו כפיה בגט כיום יש קרוב ל-100 מקרים בשנה. נזכיר כי מרן הגר"ש אלישיב זצ"ל ניהל מלחמה בעניין והדיינים הגר"ח איזרר ובגר"א שרמן תלמידיו נמנעו מכל כפייה בגט עד היום הדיינים ההולכים בדרכו של מרן הגרי"ש נמנעים מכפיה בגט.

בראיון אותו העניק לשבע הוא מספר על מחליפו בתפקיד הגאון רבי שלמה דיכובסקי שליט"א: "הרב דיכובסקי מכיר את החולאים של המערכת אבל לא קל לו, הוא מבוגר וגם איש לא בריא ואני מניח שהוא לא מקבל גיבוי מהממונים עליו" על הליך הדחתו הוא מספר: "היה לי ברור שהייתה זו דרישה של גורמים מש"ס שאני יפוטר הם רצו שאחיו של השר אטיאס ימונה"…

את תגובתם של הגר"א דיכובסקי והגר"ב אטיאס לא היה ניתן לקבל עד סגירת הכתבה. אולם ליהדות החרדית צפוייה חזית חדשה מול שונא חרדים חדש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רשעים ארורים אלי בן דהן אדם צדיק איך אתם לא מתביישים לכתוב עליו

חצופים אלי בן דהן מה הוא חבר שלכם הרב אליהו בן דהן

מאז שבן דהאן עזב את הנהלת בתי הדין, אין ניר טואלט בשירותים! אין טלפונים במזכירות! אין פרסומים על התרת ממזרים (למרות שיש כאלה כל שבוע, ורק בשבוע שעבר התיר ביה"ד הגדול בראשות הראשל"צ הרב עמאר והדיין הרב בוארון תיק מסובך וקשה לפי בקשת השר.. ומי שמע על כך? ואיך היינו נחשפים לכך לולי הדלפה של הדיין פ'?), אין פרסומים על כפיית גיטין כמעט ברוב הגיטין של מערכת בתי הדין! אין ואין ואין. לכן טוב שבן דהאן יחזור לפקח מלמעלה על מערכת בתי הדין.

כל הכבוד לאתר שמציג לפני הבחירות את מעומדי הבית היהודי הציונית הדתית רבים חללים הפליה רח"ל ה"י ואין לנו אלא לספר לציבור הקדוש מי הם וחובה עליכם למחות

עלוב לגמרי, ממש מפחדים מהבית היהודי אז מכפישים אותם בלי קשר.
הרב אלי בן דהן הוא רב ותלמיד חכם ומי שמכנה אותו בלי תואר רב מזלזל בתלמיד חכם (כמובן מותר כי הוא מזרוחניק… שכחתי)
המפלגות החרדיות עושות את אותה הטעות של נתניהו: הן רואות את כוחה העולה של מפלגת הבית היהודי, ונלחצות מזה. במיוחד כשהסקרים מראים שיש מגמה רצינית של זליגת קולות חרדיים לבנט.
הלחץ גורם להם להכפיש את הבית היהודי וזה רק גורם לבריחת מצביעים נוספת בגלל שמלכתחילה מה שמפריע להרבה חרדים במפלגות החרדיות זה ההכפשות והקומבינות וכו' וכו' אין צורך להרחיב.
אני אצביע לבית היהודי בגלל שאין לי ספק שהם יפעלו למען התורה בהקשר הרחב והכולל יותר שלה. לתורת ישראל יש מה להגיד גם בעניין החזרת שטחים ומדיניות כלכלית ולא רק בתקציבים לישיבות.

הנה המפד"ל ככה הם מתנהגים אין כבוד לרבנים ממש כמו אמנון

גועל נפש שאיתו אתם בחרתם להתעסק אדם שעזר לחרדים גועל נפש כמה לשה"ר

על הלכות לשון הרע לא שמעו שם אצלכם באתר

עכשיו ברור למה צריך לבחור בר אמנון שרק הוא יציל אותנו משונא החרדים החדש

מה פתאום החלטתם לעשות אותו שונא חרדים, הוא מייצג את המפלגה שלו ובכל הרצינות, הוא רוצה רב ציוני כי בשביל זה הוא נבחר, למה לעשות מבנאדם 'שונא חרדים', הכתבה הזאת נראית אינטרסנטית ומרוחה, תפסיקו!!! תלמדו לעשות כתבות שלפחות נראות כלפי חוץ אובייקטיביות.

הכן כל מה שכתוב בכתבה נכון מאוד אלי בן דהאן הוא אלי בן דהאן הוא פגע בדיינים כל הזמן בתקשורת שיבח אותם כל הזמן זיגזג כמה שיעצרו את פועליו של האיש הזה ירווח להרבה אנשים הוא יכול לפגוע גם בדתיים לאומים כפי שעשה כבר כך בעבר מה שמניע אותו אנטרסים צרים בלבד חבל שרשימת הבית היהודי אנשים רצניים מאוד שמו אותו בניהם כמי שנמצא במערכת שהוא היה בה יודע היטב היטב במי מדובר אין פה לשון הרע רק אל תעמוד על דם רעיך וברור למבין

אלי בן דהן הוא אחד מהעוזרים הכי גדולים לחסידי חב"ד איך הוא בדיוק נגד חרדים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture