סופי הרב דוד סתיו יתמודד לתפקיד הרב הראשי

יו"ר רבני צוהר והרב הראשי של העיר שוהם יתמודד על תפקיד הרב הראשי לישראל | הרב סתיו יפרוש מרבני צוהר לטובת המרוץ | ומי צפוי להתמודד ולהפתיע?

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

עכשיו זה סופי רב העיר שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, הודיע על כוונתו להתמודד למשרת הרב הראשי לישראל ההודעה באה לאחר כמה חודשים שבהם התייעץ עם רבנים בכירים החברים בארגון רבני צהר ואישים בכירים בציבוריות הישראלית, על הצגת מועמדותו למשרת הרב הראשי לישראל בבחירות הקרובות. חושב לציין הרב סתיו ואנשיו חרשו את הארץ במהלך החודשים האחרונים ובין תומכיו הבולטים מר רון חולדאי ראש עיריית תל אביב. לJDN נודע כי הרב סתיו יפרוש בקרוב מארגון רבני צהר לטובת המרוץ.

קרא עוד:

[postim]

הרב סתיו, בעל כושר לרב עיר ומכהן כרב עיר שוהם ובעל כושר לדיינות מטעם הרבנות הראשית לישראל. "קצת קשה יהיה לראות את הרב הראשי לישראל הבא עם סנדלים תנכיות" אומרים היום גורמים ברבנות הראשית לישראל. כזכור בציבור הדתי לאומי רצים גם הגר"א איגרא שליט"א שהוא דיין בבית הדין הגדול במינוי זמני הגר"א איגרא טען כי נשיא בית הדין הגדול והראשון לציון הגר"ש עמאר תומך בו אולם בJDN נחשף דבר הדיל שבין הגר"ש עמאר לרב סתיו. ומאז הגר"א איגרא יודע כי לא בטוח שש"ס תתמוך במועמדתו. הגר"א איגרא רץ כרגע ללא תמיכת הציונית הדתית וללא תמיכת גדולי ישראל החרדים. כך שסיכוייו מוטלים בספק.

הרב סתיו מתחייב לעסוק בתחום הגיור והנישואים במדינת ישראל, ובעבר אמר: "בכל שנה יותר ויותר ישראלים צעירים אמרו לנו שבלי צהר הם היו בוחרים, חלילה, לוותר כליל על חופה וקידושין, ובמקום זאת היו מתחתנים בקפריסין או אצל עורך דין".

הרב סתיו ניסה להיכנס למעונם של גדולי ישראל אולם עד עתה הוא נתקל בסירוב. לרבנים החרדים איתם הוא ניסה להיפגש הוא מציג את הייחוס החרדי שלו כבנש"ק. באם הבית היהודי יזכה לתמיכה רחבה בציבור סביר להניח שהגוף הבוחר ישתנה ואז הרב סתיו יגדיל את סיכוייו. מנגד נשמעים בכירים בציונית הדתית הארוטודכסית המתנגדים בתוקף למינויי של הרב סתיו בשיחה עם JDN הם אומרים :" הראי"ה קוק זצ"ל הקים את הרבנות כמקום שישמש את כלל ישראל וגם החרדים יראו בו בית. הרב סתיו ירחיק את הציבור החרדי ויהפוך את הרבנות כגוף השייך לפלג מסיום בתוך הציונות הדתית יש למצוא מועמד מוסכם גם על גדולי ישראל החרדים".

מתמודדים נוספים הם הגר"י שפירא ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ובנו של הרב הראשי לישראל הגר"א שפירא זצ"ל. כן מתמודד הרב דוד לאו רב העיר מודיעין בנו של הגרי"מ לאו רב העיר תל אביב יפו, הרב הראשי לשעבר וחתנו של הרב יצחק רלב"ג חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל.

אולם, מי שמסתמן כי עתיד להפתיע הוא הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א הרב גרוסמן נחשב כבעל הסיכויים הגדולים ביותר שכן הוא מגשר בין דתיים לחילוניים בין חרדים לדתיים לאומיים וברגע המבחן הוא יזכה לתמיכתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א. קשריו עם הנהגת ש"ס ועם בית הגר"ע יהפכו כל דיל ויבטיחו את סיכוייו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עולם הפוך ראיתי.

הרב סתו מעודד גיורים ללא קבלת מצוות שלימה. אחר שראה הרב אבינר את המגמה האמתית המסוכנת של הרב דוד סתו, חזר בו מתמיכתו בו. הסכנה האמתית לעם ישראל היא – הרב דוד סתו מעודד גיורים ניאו-רפורמים [הרב יהושע שפירא והרב צבי טאו]. הרב שי פירון,מראשי ארגון צוהר,חבר ליאיר לפיד,מפלגת "יש עתיד",ואין מרבני צוהר מוחה על כך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture