ש"ס והבית היהודי מוציאים את התלמידים לשטח | זה חוקי?

הבחירות כבר בפתח ובמפלגות ש"ס והבית היהודי יוצאים הפעילים לשטח | האם הפעילות בשטח תמורת כסף חוקית? וכיצד מגיבים בבית היהודי?

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הבחירות מתקרבות והמפלגות החלו פועלות בשטח. היום חושף גלי צה"ל כי בשבוע האחרון הוציאו הבית היהודי וש"ס תלמידים ממוסדות חינוך תיכוניים, ישיבות תיכוניות ואולפנות, לפעילות בשכר או בהתנדבות.

קרא עוד:

[postim]

צעיר בן 16, תלמיד ישיבה תיכונית מוכרת בירושלים, שחילק פלאיירים באחד הצמתים המרכזיים בעיר סיפר בגלי צה"ל כי הוא עובד בהתנדבות ולא מקבל שכר. "הישיבה משחררת אותנו. מנהל התיכון אישר לנו לצאת לצמתים הקרובים לישיבה בשביל הבית היהודי", הוסיף הצעיר. הוא אף סיפר כי המערכת מעדיפה שהיציאה לצמתים תהיה על חשבון שעות לימודי המקצועות התיכוניים, ולא בזמן שיעורי הגמרא. לדבריו, התופעה מתרחשת גם בישיבות נוספות.

הדבר נוגד את נהלי של משרד החינוך שחידד שוב את ההנחיות בשבוע האחרון, בעקבות דיווחים דומים. במכתב ששיגר מנהל החינוך הממלכתי דתי, אברהם ליפשיץ, למנהלי המוסדות הוא מבקש "לנהוג לחומרה ולאסור על חלוקת פליירים, הזמנת אנשים העוסקים בפוליטיקה, הן על-ידי אנשי צוות והן על ידי תלמידים". הוא מוסיף כי אין לחרוג מכללי חוזר המנכ"ל במשרד החינוך שאוסר על פעילות פוליטית מכל סוג.

הבית היהודי היא לא המפלגה היחידה שפעיליה נמצאים בשטח, בגזרת ש"ס קרא הרב עובדיה יוסף לבחורי הישיבות והאברכים לסגור את ספרי הגמרא ולצאת לשכנע עבור המפלגה. ההוראה הזו לא נשארה רק בתאוריה. תלמיד אחת הישיבות הספרדיות המוכרות בירושלים, שמזוהה עם ש"ס מספר איך הפעילות נראית בפועל: "הישיבה יצאה במלוא המרץ לעבוד בשטח. אנחנו מקבלים מראשי המטות והאזורים כתובות ועוברים מדלת לדלת לחלק ערכות של ש"ס עם הסברה של המפלגה. זה מאוד מסודר".

האברך הסביר מדוע הוא וחבריו יוצאים לרחובות: "הציבור עומד בפני סכנת נפשות. רוצים להתיר גיורים רפורמיים, תחבורה ציבורית בשבת, לגייס את בחורי הישיבות. אנחנו חייבים לצאת לשטח נגד הדברים האלה".

לדברי אחד הפעילים, כל אחד מהם שפוקד 50 בתים מקבל עבור העבודה שלו שכר של 400 עד 500 שקלים. אמנם במקרה זה מדובר בבחורים שכבר עברו את גיל התיכון, ורובם נמצאים כעת בתקן של "תורתו אומנותו" שאיפשר להם לדחות את הגיוס ולהישאר בישיבה.

ממשרד החינוך נמסר: "במקרים בהם יימצא כי תלמידי הישיבה נעדרו מהלימודים או ניצלו את שעות הלימוד לצורכי תעמולה, הם לא יקבלו תמיכה ממשרד החינוך".

מהבית היהודי נמסר: "אנו מקפידים שפעילות של תלמידים במטה השטח של הבית היהודי תעשה על-פי החוק, מחוץ לשעות הלימודים ובאישור הורים בלבד. יחד עם זאת, ישנה התלהבות גדולה מאוד בקרב בני הנוער שרוצים לקחת חלק בדבר הגדול הזה שקורה סביב מפלגת הבית היהודי, ואם הדבר קרה כתוצאה מכך, אנו קוראים להם שלא לעשות זאת שוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture