חשש במפלגות החרדיות: גידול משמעותי באחוזי ההצבעה

עד עכשיו הצביעו כ 38.3% גידול משמעותי ביחס לבחירות ב-2009 | בקלפיות של מעמד הביניים פתקי ההצבעה של לפיד מתרוקנים | כרגע שיוויון בין אחוזי ההצבעה החילונים לחרדים | JDN על היום שאחרי הבחירות.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

נכון לשעה 14:00 38.3% מבעלי זכות הבחירה הגיעו לקלפיות – גידול משמעותי במספר המצביעים לעומת 2009. בשעה זו ב-2006 הצביעו 30.9% מכלל הבוחרים. ביישובים הערבים אחוז ההצבעה מתקרב כעת ל-10%.

קרא עוד:

[postim]

עמיר פרץ ממפלגת 'התנועה' של ציפי ליבני אמר היום (שלישי) בבאר שבע: "המטרה שלנו היא להפיל את נתניהו, אבל אם הציבור יחשוב אחרת, נצטרך לשבת בסוף היום ולראות מה עושים. אחוזי ההצבעה בעיר הדרומית עומדים כעת על כ-20%.

חיים אמסלם מאשים את פעילי ש"ס בהפצת שמועות לפיהן הוא פורש מהמירוץ. "אפילו כבדיחה זה לא מצחיק".

מנהיגת מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ מתעודדת מנתוני ההצבעה הגבוהים במגזר החילוני: "אחוזי ההצבעה הגבוהים, לעומת שנים קודמות, משמחים ומגדילים מאוד את הסיכויים לנצח את נתניהו".

צחי הנגבי במטה הבחירות של הליכוד: "הליכוד יקבל 37 מנדטים" שר החינוך גדעון סער זהיר ממנו: "אם יש משהו שאני לא רוצה לעשות זה לנסות לנבא את התוצאות. בוא נחכה ונראה מה יהיה".

ניסיונות השיכנוע של הרגע האחרון, נתניהו ניסה אתמול לשחזר את האירוע במסיבת עיתונאים שערך עם משה כחלון מול חומות העיר העתיקה בירושלים. דוברת הליכוד הזמינה את כלי התקשורת ל"סיור" תמים של ראש הממשלה במרכז מורשת בגין בירושלים.

כשהצלמים והעיתונאים הגיעו למקום הופתעו לגלות מתחם מוכן היטב למסיבת עיתונאים. גם אירוע זה לא הועבר בשידור חי, בעקבות הנחיית יו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין.

נמנעה גם מסיבת העיתונאים של שלי יחימוביץ , אשר ביקשה לתקוף את מינויו של כחלון. גם היא לא בחלה בתעמולה והאשימה את נתניהו ביצירת ספינים ערב הבחירות.

יו"ר 'התנועה', ציפי לבני, פרסמה אתמול (שני) בבוקר הודעה למתלבטים והעלתה לרשת סרטון ברוח דומה. בצהריים היא יצאה למסע שכנוע אחרון בקניון עזריאלי בתל אביב. לבני תקפה את הודעת נתניהו על כוונתו למנות את כחלון ליו"ר מינהל מקרקעי ישראל וכינתה את המהלך "צעד היסטרי, המעיד על כך שהבחירות האלה טרם הוכרעו". אחר הצהריים שבה לבני למטה המפלגה והתקשרה למתלבטים, יחד עם מועמדי המפלגה עמיר פרץ, יואל חסון, דוד צור, שלמה מולה ובועז נול.

יו"ר קדימה, שאול מופז, יצא לפגוש את נוסעי הרכבת ולשכנעם להצביע.

אחוזי ההצבעה והיום שאחרי

ניגוד לסברה הרווחת, להצבעה למפלגות שאינן עוברות את אחוז החסימה דווקא יש משמעות. פתקי ההצבעה הללו נכללים בחישוב מספר הקולות הדרוש כדי לעבור את אחוז החסימה ומקשה עוד יותר על שאר המפלגות הקטנות. לאחר קביעת הרף, בוחנים אלו מפלגות עוברות אותו ומחלקים ביניהן את 120 המנדטים. בשלב חלוקת המנדטים, הקולות למפלגות שנותרו מתחת לאחוז החסימה אינם נספרים. בדרך זו "נזרקו לפח" כ-104 אלף קולות ב-2009 (3.8 מנדטים), כ-183 אלף קולות ב-2006 (7.4 מנדטים), כ-132 אלף ב-2003 (5.2 מנדטים) וכ-197 אלף קולות ב-1999 (7.6 מנדטים).

גם בבחירות האלה יזרקו לפח קולות רבים. כמה בדיוק? קשה להעריך. זה תלוי מאוד בהצלחתן של המפלגות המתנדנדות. על פי שקלול תוצאות שני הסקרים האחרונים שעשה מכון "דיאלוג" בראשות פרופ' קמיל פוקס ל"הארץ" ולערוץ 10, 'קדימה' צפויה לקבל 2.6% ולעבור את אחוז החסימה. 'עוצמה לישראל' בשקלול שני הסקרים מקבלת 2.1%, ממש על רף החסימה. מפלגות אחרות שאינן עוברות את אחוז החסימה קיבלו בשקלול הסקרים עוד 5.3%.

במידה ו'עוצמה לישראל', 'קדימה', או שתיהן, יתקרבו לאחוז החסימה אך לא יעברו אותו, ואף מפלגה קטנה אחרת לא תפתיע, צפויים להיזרק במערכת הבחירות הנוכחית לפח 9% – 7% מקולות המצביעים – קולות שעשויים לשנות את המאזן בגושים. כך למשל, אם הקולות של 'ארץ חדשה', 'עלה ירוק', 'הירוקים' ודע"ם היו מתגלגלים למפלגות שעוברות בוודאות את אחוז החסימה (בהנחה שקדימה נכנסת לכנסת ועוצמה לישראל לא) ייתכן והיה נוצר גוש חוסם של המרכז-שמאל. מהצד השני, עוצמה לישראל וכח להשפיע – מפלגתו של הרב אמנון יצחק, שעשויות לא לעבור את האחוז החסימה, גוזלות קולות בעיקר מהימין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture