יאיר לפיד הודיע: "לא אצטרף לגוש חוסם עם זועבי"

התקווה של לבני מתנפצת, במהלך מסיבת עיתונאים שקיים הערב מבהיר יו"ר תנועת 'יש עתיד', יאיר לפיד: "גוש חוסם זה לא דבר שהולך לקרות, לא אצטרף לגוש עם זועבי".

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

למורת רוחה של העבודה ויחימוביץ – יאיר לפיד אומר הערב לא לגוש חוסם עם השמאל- התוצאות ברורות, העם אמר את דבריו, "אני לא מתכוון לשבת בממשלה עם חנן זועבי" אמר לפיד וקטע את חלומה של יו"ר העבודה.

קרא עוד:

[postim]

לפיד הודה בדבריו לכל הישראלים שיצאו להצביע והקדישו מזמנם ומרצם, אך סרב לענות לשאלה שהופנתה האם ישב יחד עם ש"ס בקואליציה. במערכת הפוליטית העריכו הערב כי נתניהו מעוניין לשלב את ש"ס בקואליציה, אך לא ברור כיצד ניתן ליישר הדורים בנושא השוויון בנטל, בטח לא אצל יהדות התורה.

דרעי אמר הערב לערוץ 2 כי ש"ס יכולה לשבת עם לפיד, "אני קורא ללפיד לשבת איתי ביחד עם נתניהו ולהגיע לפשרות בנושאי הגיוס", אמר.

המפסידה של הבחירות היא יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', שהייתה בטוחה שהעבודה בראשותה תהיה המפלגה הגדולה בגוש המרכז-שמאל אבל בוחרי העבודה זלגו ליש עתיד, ועתה היא רק השלישית בגודלה. יחימוביץ יודעת שברגע שלפיד נכנס לקואליציה של נתניהו היא ו14 חבריה הולכים למדבר האופוזיציוני, כעת שיש סיכוי תאורטי ליצור גוש שמאל עם החרדים היא מעוניינת לגרום ללפיד להתחייב כי לא יצטרף לממשלת נתניהו – אלא ירכיב גוש חוסם עם העבודה, מרצ, התנועה והסיעות הערביות.

אתמול (שלישי) שוחחה שלי עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והזמינה אותו לשבת בקואליציה, היום היא כבר התפכחה וקראה ללפיד לשתף פעולה, בתור זו שהמפלגה בראשותה זכתה ב-15 מנדטים בלבד לעומת 19 שגרף לפיד, כי ניתן להקים "קואליציה אחרת", בלי הליכוד, אמרה יחימוביץ'.

מאז שעות הבוקר קיימה יחימוביץ' שורת התייעצויות בביתה, ושוחחה בין היתר עם אנשיה ועם בכירי מפלגתה, ובהם יו"ר הסיעה יצחק (בוז'י) הרצוג. יחימוביץ' אמרה בשיחות סגורות כי מכיוון שקיימת אפשרות אמיתית להקים גוש חוסם של 60 ח"כים, המורכב מסיעות המרכז-שמאל, הערבים ולפיד – היא מוכנה להמליץ בפני הנשיא על לפיד, בתור מנהיג המפלגה הגדולה בגוש.

יחימוביץ' תדרוש מלפיד להתחייב כי במקרה שכזה הוא בכל מקרה יישאר חלק מהגוש החוסם ולא יצטרף בהמשך לממשלת נתניהו. בכך מבקשת יחימוביץ' לסנדל את לפיד, שאמר במהלך הקמפיין כי הוא היה מעדיף להחליף את נתניהו – אך הדבר כנראה אינו אפשרי.

"אם הוא דיבר אמת, שיוכיח את זה ויצטרף לגוש החוסם", אמרו ל-ynet מקורבים ליחימוביץ'. "במקרה כזה אם הוא יבקש את הבכורה והוא חושב שהוא יכול להיות ראש ממשלה, אז אנחנו נמליץ עליו בפני הנשיא. לעומת זאת אם הוא מרגיש שהוא חסר ניסיון, הוא יוכל להמליץ על יחימוביץ'. בכל מקרה אין לו סיבה ללכת לממשלת נתניהו במצב שנוצר, שבו יש תיקו בין השמאל והערבים לבין הימין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture