ירושלים: החילונים יעתרו נגד הקצאת שטחים לחרדים

מועצת העירייה אישרה 5 דונם בין שכונת בית וגן לרמת שרת | השטח העצום יועבר לטובת ישיבות קטנות | תושבי רמת שרת הביעו מחאתם: "לא נסכים להשתלטות החרדים על השטחים" | הוגשה עתירה לבית המשפט.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

לאחר מאבק ממושך בין נציגי רמת שרת לנציגיה החרדים של בית וגן אישרה עיריית ירושלים בסוף השבוע שעבר 5 דונם בין השכונות. זאת לאחר דיון בן 4 שעות ופעילות של למעלה משנתיים. השטח העצום יזקף לטובת ישיבות הקטנות הגובלות במתחם: עטרת ישראל, מעוז חיל, משכן חיים וכן תוספת בנייה לת"ת אחיעזר.

קרא עוד:

[postim]

במהלך ישיבת מועצת עיריית ירושלים התחוללה מהומה רבתית כאשר תושבי השכונה מרמת שרת החלו לעורר פרובוקציות במחאה על העברת השטחים לחרדים ובתגובה הורחקו על ידי הסדרנים.

מי שעמדו על המשמר ונאבק למען העברת השטחים לישיבות היו : סגן ראש העיר הרב יצחק פינדרוס, חבר מועצת העיר הרב ישראל קלרמן, ומ"מ ראש העיר הרב יוסף דיישט אשר נאבקו בכל הכוח בעירייה למען הקרקעות שיועדו עבור הישיבות בשכונת בית וגן.

הרקע למאבק החל בשל המתיחות בין השכנים החרדים מבית וגן לבין החילונים מרמת שרת שוכנת אמנם בסמוך לשכונה החרדית בית וגן, אך עד כה הגבולות בין השכונות היו ברורים, ובאזור דרום-מערב העיר הייתה רק שכונת קריית היובל מוקד וסמל למאבק בין המגזרים. כעת, נראה כי המצב עומד להשתנות.

תושבי רמת שרת שהחלו בשבועות האחרונים במאבק לאחר שגילו כי במגרשים הריקים הבודדים שנותרו בשכונה צפויים לקום מוסדות חרדיים, לאחר שרק עמותות חרדיות הגישו בקשות להקצאות המגרשים וביקשו להקים בהם בתי ספר, ישיבות וגני ילדים. מדובר בשטח שנמצא בין רחוב דוד מרץ לרחוב מוצפי, הגובל בשכונת בית וגן.

המינהל הקהילתי ופעילים נוספים התגייסו במהרה והתייצבו בדיון של ועדת ההקצאות כדי להביע את התנגדותם למהלך ואת הצורך בגני ילדים ובמוסדות נוספים לאוכלוסייה הכללית. הם הצליחו למנוע רק חלק מההקצאות.

ביום שני שעבר דנה בבקשות ועדת ההקצאות הפוליטית, המורכבת מחברי המועצה. היא אישרה הקצאת קרקע לשני מוסדות חרדיים, ושלחה את הבקשה השלישית להקצאה עבור ישיבת משכן חיים לוועדת חריגים, מאחר שמספר התלמידים במוסד נמוך מהנדרש בכדי לקבל הקצאת קרקע.

ההתנגדויות של תושבי השכונה לא התקבלו. "מי שדחה את ההתנגדויות", מסביר גורם פוליטי בוועדה, "היא הוועדה המקצועית, שבה יושבים בין השאר גזבר העירייה, מנכ"ל העירייה והיועץ המשפטי. הם החליטו שמגיע לחרדים לקבל את המגרשים".

אחד הנימוקים בהחלטת הוועדה הייתה שהכניסה למתחם תהיה מרחוב מוצפי בבית וגן, אך "אגף איכות הסביבה בעירייה טוען שזה אינו אפשרי בשל מצוק, ושהכניסה חייבת להיות

הנציגים החילונים בעיריית ירושלים זעמו על ההחלטה, חברת המועצה רחל עזריה אמרה, "זהו טשטוש גבולות שנועד להסתיר את בניית הישיבות בשכונה פלורליסטית. אני קוראת לראש העירייה לא להיכנע לעסקנים החרדים ולבטל את בניית הישיבות ברמת שרת, וכך לדאוג שהשכונה תפרח ותשמור על אופייה ולא תהיה היעד הבא להתחרדות".

"זוהי החלטה לא טובה לשכונה", אומר מנהל מינהל קהילתי יובלים מיכאל בן אבי. "מדובר בקרקעות האחרונות בשכונה, ומקצים אותן לא לצורכי השכונה. ברמת שרת יש מחסור חמור במוסדות ציבורי כגון גני ילדים, מתנ"סים ומרכז לקשישים, וחבל שהעירייה מקצה את הקרקע למוסדות חרדיים שלא משרתים את השכונה". תושבי השכונה הודיעו בימים האחרונים כי לא יוותרו, ויפנו לערכאות.

חברי מועצת עיריית ירושלים מאיימים שיגישו עתירה בעניין, לבית המשפט, פפה אללו, חבר המועצה מטעם מר"צ אמר "אני מאמין שנזכה, בגלל החוק שאומר שהקרקעות האחרונות יוקצו קודם לצורכי השכונה, ורק אחר כך לצרכים על-שכונתיים. אם ההחלטה הזאת אכן תצא אל הפועל, יהיו לכך השלכות קשות על הצביון הפלורליסטי בשכונה ובירושלים בכלל".

כאמור חרף התנגדותם של הנציגים החילונים אישרה בסוף השבוע מועצת עיריית ירושלים למורת רוחם של התושבים בקריית שרת שמבטיחים להמשיך במאבק נגד החרדים בבית משפט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture