אשר תקף את לפיד: "אתה מוביל למלחמת אחים"

מגובה בברכתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן עלה יעקב אשר לראשונה על דוכן הנאומים במליאת הכנסת ותקף בחריפות את יאיר לפיד בנאום מושחז שהשאיר את חברי סיעתו ושאר הנוכחים במליאה עם פיות פעורים.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

התרגשות מהולה בחשש אפפה הערב במליאה את פניהם של חברי הכנסת של 'יהדות התורה'. הח"כ השביעי של הסיעה, יעקב אשר, נשא את נאום הבכורה שלו בכנסת, לאחר עיכובים ואילוצים רבים.

קרא עוד:

[postim]

הח"כ הנרגש פתח ואמר, "אדוני היו"ר, ידידי חברי הכנסת, אני עומד כאן בפניכם כחבר כנסת חדש בנאומי הראשון. לכהונתי זו כחבר כנסת אני מגיע לאחר 24 שנים בהן הייתה לי הזכות לשרת את הציבור בתפקידים שונים בתחום המוניציפאלי, ובשיאם ארבע השנים האחרונות בהם כיהנתי כראש עיריית בני ברק".

"אני מגיע מעולם של עשיה. אני מגיע ממקום שבו נדרש להציג קבלות של מעש ועשיה הן ברמה היומיומית והן בטווח הארוך. לא יעזרו לו לראש עיר יכולות נאום מרשימות וסוחפות ככל שיהיו, באם לא יעמדו מאחוריהם פעולות ומעשים לטובת העיר ולטובת תושביה".

"בגישה זו של עשייה אמיתית וכנה ללא חיפוש כותרות ופופוליזם, בני ברק הפכה ברוך השם מעיר נחשלת ומקרטעת מבחינה תקציבית, לעיר מתקדמת ועצמאית העומדת על רגליה, המתנהלת באופן אחראי מכל בחינה שהיא ומעניקה לתושביה את השירות להם הם ראויים".

"לא כדאי להתעקש ולהתחפר בנושאים שנויים במחלוקת, אשר לכל היותר יביאו כותרות ויעמיקו את הקרע בעם, אולם בסופו של דבר לא יובילו לפתרון אמיתי ומעשי.

ואני אסביר למה אני מתכוון:

במהלך התקופה האחרונה, ככל שהתקרבנו לבחירות, במהלכן, ואף עכשיו, מתנהל קמפיין מתוזמר היטב אשר כותרתו היא מילות הקסם "שויון בנטל". בלהט אידיאולוגי כביכול, החל מסע של דה-לגיטימציה כנגד הציבור החרדי".

"הרצון לצייר את הציבור היקר והגדול הזה כסחטן, כמשתמט, הפך להיות כלי פוליטי לבריתות משונות בין מפלגות שונות, כטקטיקה בהרכבת ממשלה, וכאסטרטגיה בשיפור עמדות במשא ומתן הקואליציוני".

אשר עבר להתייחס לסוגיית השויוון בנטל ואמר "הנסיון לפגוע בציבור לומדי התורה שתורתו אומנותו ותורתו היא אמונתו, הנסיון הזה הוא מיותר וחסר סיכוי. אך חמור מכך, להניח בצד את כל הבעיות הביטחוניות המדיניות, הכלכליות והחברתיות שאיתן עלינו להתמודד ולהשתמש במילת הקסם – שוויון בנטל כאילו היא חזות הכל, זה דבר לא אחראי".

"האם על ידי שוויון בנטל נעזור לאותה קשישה במסדרון ונפתור את בעיית הצפיפות בבתי החולים? האם על ידי שוויון בנטל נדאג לפיתרון דיור בר השגה לזוגות צעירים?".

כשיגיע הנשיא אובמה לביקורו הקרוב בכדי לדון בנושא האיראני ובחידוש המשא ומתן המדיני, האם נגיד לו: "רגע, אדוני הנשיא, עכשיו מטפלים בשוויון בנטל?".

"אדוני היו"ר, כאדם המעורה בחברה הישראלית, כאדם שעתיד החברה ודמותה חשובים לו, שתמיד מקשיב ומכבד כל דעה באשר היא, ככזה, אני עומד היום מעל דוכן זה ואומר לכם – זכות התורה ולומדיה זאת תמצית אמונתנו.

הציבור הזה, שלקח מהתנ"ך ומהתלמוד את החובות של תרי"ג מצוות ולא רק את הזכויות שהתנ"ך מקנה לנו, האם עליו אפשר לומר כי הוא ציבור שחי על חשבון השני?

האם מי שלומד תורה עושה זאת בגלל שיקולי נוחות? האם הציבור החרדי הוא נהנתן? האם הוא חי חיי פאר? האם הציבור הזה שיודע לצאת ולהפגין בהמוניו כשפוגעים בציפור נפשו או כשמנסים לפגוע בדמותה היהודית של המדינה, יצא ולו פעם אחת לכיכרות על נושאים שאינם נושאים עקרוניים שברוח?

הציבור החרדי ידוע בעזרה ההדדית ובעזרה לכל אדם באשר הוא אדם. רוב עמותות החסד וארגוני הסיוע בארץ הוקמו ומופעלים ע"י אנשים מקרב הציבור החרדי. צאו לבתי החולים ותראו כמה מתנדבים ומאיזה ציבור.

נכון, שלא כולם מאמינים שהתורה היא כיפת הברזל הכי חזקה שיש לעם ישראל, אבל אנחנו מאמינים בזה, ויודעים זאת ללא כל ספק! ומכאן האחריות שלנו להתעקש ולשמור על התורה ועל לומדיה מכל משמר! אין כאן שיקולי נוחות או כל שיקולים זרים אחרים, יש כאן אך ורק מחויבות ואחריות חברתית ולאומית!

יש לנו תפקיד לשמר את עברנו ולשמור את התורה שהיא בעצם זכות קיומנו כעם יהודי כאן בארץ האבות. זהו נטל כבד ואנחנו גאים לשמור עליו…… לשאת בנטל! "אם בחקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם, ונתתי שלום בארץ". זהו הפסוק אותו בחר יו"ר הכנסת מר בנימין בן אליעזר, לצטט בנאום הפתיחה שלו בכנסת זו, וזוהי ההבטחה ההיסטורית שבה אנו מאמינים ועל פיה אנו חיים, לא שנה ולא שנתיים, אלא אלפי שנים מאז נהיינו לעם.

אשר עקץ בדבריו את לפיד ואמר: "בשבוע שעבר, אמר עמיתי חבר הכנסת יאיר לפיד מעל דוכן זה, כי "לא תהיה מלחמת אחים, כי עשרה אחוז מהאוכלוסייה לא יכולים לאיים על 90%".

"יש כאן, לצערי, שתי טעויות: ראשית, יש לך טעות קטנה במספרים, שגם אני בצניעות ובענווה כאדם שלא השלים לימודי ליבה, בכל זאת שמתי לב אליה. אנחנו הרבה יותר מעשרה אחוזים.

אולם הטעות השניה, הינה טעות חמורה ומסוכנת הרבה יותר. אני אמנם מקווה שמדובר בטעות, שכן כאן, מעל דוכן זה עמדת וקראת בעצם למחיקת מיעוט ולאי התייחסות למיעוט. זוהי אדוני, קריאה למלחמת אחים!".

"אין זה משנה אם אנחנו עשרה אחוזים, עשרים אחוזים או שלושים אי אפשר למחוק את אמונתנו הנשענת על שורשים מוצקים של עברנו ההיסטורי! אנחנו לא יכולים להתכחש למחויבותנו בלימוד התורה כלפי העם היהודי כולו!".

"מיעוט יכול, וזו גם חובתו לדרוש, הכירו בחשיבות העליונה שאנו מייחסים לתורה וללומדיה. האמירה שייחסו לך בתקשורת "אם אצטלם בבית הנשיא ליד שרים חרדים, הקריירה שלי הסתיימה" – מעליבה אותי! הנה, אני כאן. נעים מאוד. אני לא יודע אם נצטלם ביחד, אבל אני מציע לפעול ביחד, ולא אחד נגד השני".

"הדיון והמבחן שלנו חברי הכנסת, האם נוכל לעזוב את יפייפות הנפש והרצון הגובר והולך בפופולריות, והאם נוכל להתמקד בנושאים האקוטיים והרי הגורל שבהם צריכים אנו לעסוק. האם נשכיל לחדול מנאומי כיכרות משולהבים ולתת את דעתנו לפתרון אמיתי למצוקות ולקשיים של החברה הישראלית? האם נוכל להתמקד במאחד ולא במפלג? האם נעשה את הדבר הנכון……. ולא את כותרת העיתון?".

אשר סיים את נאומו וקרא, "מעמד היסוד של העם היהודי, שבו נהיינו לעם היה מעמד מתן תורה. דווקא במעמד זה שבו מבססת התורה את הנורמות המשפטיות והמורשת החוקתית של העם, כותבת התורה – "ויחן שם ישראל כנגד ההר – כאיש אחד בלב אחד". באם אכן נפעל כאיש אחד אשר אכפת לו ממשנהו ומהשונה ממנו. ובלב אחד, באם נישמע לקול ליבנו ולקול מצפונינו ונעשה את הנכון והראוי, אזי אין כל ספק כי נוכל לעמוד איתנים ומלוכדים למול האתגרים האמיתיים והרציניים העומדים בפנינו".

חדי העין יכלו לשים לב לפניהם מדושנות העונג של חברי סיעת 'יהדות התורה' שהבינו כי אין להם ממה לחשוש. אשר מספק את הסחורה בצורה הטובה ביותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דברים חוצבים,
סייעתא דשמיא מדברת מגרונו,
הכל בזכות מרן ראש הישיבה הגראיל שטיינמן.
ובזכות המשמעת לגדולי ישראל ננצח.

עוד חצוף אחד. נחיה ונראה.

תביאו בבקשה הקלטה, זה עושה רושם טוב.
אני שמח שבזכותי הוא נכנס לכנסת
אני מקוה שימשיך לקדש שם שמים ברבים ושיבוא גא"צ במהרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture