הנשיא אובמה בבנייני האומה: "אתם לא לבד"

במהלך נאומו של נשיא ארצות הברית בבנייני האומה אמר אובמה: "כל עוד ארצות הברית קיימת - אתם לא לבד" | הנשיא האמריקני דיבר על ההגדה, על הביטחון והדגיש על מחוייבות ישראל לשלום.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

למעלה מאלף סטודנטים הגיעו הערב (חמישי) למרכז הקונגרסים בבניני האומה בירושלים כדי לשמוע את נאומו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

קרא עוד:

[postim]

"שלום" פתח אובמה את נאומו בעברית לקול תרועות הקהל. "אני אסיר תודה על קבלת הפנים שקיבלתי מעם ישראל. אני מביא את התמיכה של העם האמריקאי, ואת החברות שקושרת אותנו ביחד. "רק בישראל אפשר לראות באותו המקום את הטכנולוגיה החדישה ואת המגילות הגנוזות", החמיא, וזכה לתשואות בקהל.

"בעוד מספר ימים, יהודים כאן בישראל ומסביב לעולם יישבו עם חברים ומשפחה בשולחן הסדר ויחגגו עם שירים, יין ואוכל מסורתי. לאחר שנהניתי מלילות סדר עם חברים בשיקאגו ובמסעות הקמפיין אני גאה שהבאתי את המסורת הזו לבית הלבן", אמר אובמה וזכה למחיאות כפים. "עשיתי זאת מפני שרציתי שבנותיי יחוו את קריאת ההגדה, ויכירו את הסיפור שבמרכז חג הפסח. זהו סיפור של מאות שנים של עבדות, שנים של נדידה במדבר. סיפור של עמידה בפני רדיפה ואמונה באל ובתורה".

"ארה"ב גם היא מדינה של אנשים שחצו אוקיינוסים כדי להגיע וליצור חברה של חירות", אמר הנשיא, "ובשביל האפרו-אמריקנים סיפור יציאת מצרים הוא הסיפור המהותי ביותר של יציאה מהעבדות".

"אני רואה את אותה הרוח אצל הצעירים כאן היום", אמר אובמה, "אני מאמין שאתם תעצבו את עתידנו, אני מאמין שהעתיד שלכם קשור לשלנו".

בשלב הזה נשמעו צעקות מהקהל, אובמה עצר לרגע ואמר "זה חלק מהדיון הער שעליו דיברתי". הוא זכה למחיאות כפיים סוערות. "לא הייתי מרגיש בנוח אם לא הייתה לפחות קריאת ביניים אחת", אמר .

אובמה עבר לדבר על ענייני ביטחון. "אני שמח שיחסי הביטחון בין ישראל לארה"ב מעולם לא היו הדוקים כל-כך", אמר אובמה ודיבר יותר תרגילים משותפים ומפגשים בין אנשי צבא ומודיעין ישראלים ואמריקנים מבעבר. "זו אינה דעתי, אלא עובדות", אמר אובמה. "אני יודע שכאן בישראל ביטחון היא דבר אישי. כשאני חושב על ביטחון ישראל אני חושב על ילדים כמו אושר טוויטו שפגשתי בשדרות, ילדים באותו הגיל כמו של הבנות שלי שרוצים חיים יותר טובים מכאלה שבהם רקטות נופלות בחדר השינה שלהם. לכן השקענו גם במערכת כיפת ברזל, כדי שהילדים האלה יוכלו לישון טוב יותר בלילות. זו הסיבה שהבהרנו שוב ושוב שישראל אינה יכולה להשלים עם מתקפות נגדה, ואנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי למנוע את זה, ולכן לישראל יש הזכות לדרוש שחמאס יחדול מהאלימות ויכיר בזכותה להתקיים".

"כשאני חושב על ביטחון ישראל אני חושב על חמישה ישראלים שעלו על האוטובוס בבולגריה, אנשים עם משפחות, ואיבדו את חייהם בגלל חיזבאללה, ארגון שכל אומות העולם צריכות לקרוא לו כפי שהוא – ארגון טרור", אמר אובמה, על רקע התנגדות האיחוד האירופי להכיר בחיזבאללה כארגון טרור. "העולם אינו יכול לסבול ארגון שתוקף אנשים חפים מפשע ותומך בהרג נשים וילדים חפים מפשע בסוריה, ממש עכשיו. לבעל הברית של חיזבאללה יש מצבורים של נשק כימי, ונמשיך לעקוב אחריו. לא נסבול שימוש בנשק כימי נגד העם הסורי או העברה שלו לחיזבאללה". על אסד אמר : "העולם עוקב אחריך".

אובמה המשיך לדבר על נושא הביטחון ואמר: "כשאני חושב על ביטחון ישראל, אני חושב גם על האנשים שזוכרים את השואה ועל הממשלה האיראנית שקוראת להרס ישראל. איראן היא איום קיומי על ישראל, אבל זה לא רק אתגר לישראל אלא אתגר לכל האומות שוחרות השלום. איראן גרעינית תגביר את הסיכוי לטרור גרעיני, ותצית מרוץ חימוש. אנחנו מפעילים על איראן לחץ שמעולם לא הופעל עליה, והלחץ הזה הולך וגובר. איראן נחלשת".

"ב-65 השנים האחרונות הישראלים הראו את האחריות שלהם ושהאחריות לא מסתיימת כשמגיעים לארץ המובטחת, היא רק מתחילה שם. ישראל הפכה להיות מקום מפלט לגלות, ליהודים מאירופה, מברית המועצות, מאתיופיה", אמר אובמה. "ישראל בנתה אומה משגשגת, קיבוצים שהפריכו את שממת המדבר".

לדבריו של אובמה, "אלו שדוחים את זכותה של ישראל להתקיים יכולים להתכחש לעובדה שהשמש זורחת מעל ישראל – אבל האמת היא שישראל לא זזה לשום מקום". אז חזר אובמה לדבר בעברית ואמר: "אתם לא לבד", אמר וזכה למחיאות כפיים סוערות.

מכאן עבר לדבר על תהליך השלום, "אני יודע שישראל לקחה סיכונים למען השלום. חתמתם על שני הסכמים, נסוגתם מעזה ומלבנון, הושטתם יד לשלום, והרבה פעמים נעניתם בדחייה. אני מאמין שהעם הישראלי רוצה שלום – אבל אני גם מבין למה יותר מדי ישראלים ספקניים לגבי זה", אמר הנשיא .

"מבחינה פוליטית, הדבר הקל עבורי הוא לדחוק את הנושא הצדה ולתמוך בישראל – אך אני מדבר אליכם בתור חבר שדואג לעתידכם. שלום הוא הכרחי, והוא הנתיב היחידי לביטחון אמיתי. הדרך היחידה שישראל תתקיים ותשגשג כמדינה דמוקרטית ויהודית היא על ידי הקמת מדינה פלסטינית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל העוקץ, כל סיבת הביקור ומטרתו הראשית הייתה לשם השורה התחתונה. הוא באמת מאמין בשטויות שאמר???? אשרי המאמין.

לב מלך ביד ה' הוא בסך הכל מובל ע"י הקב"ה אין לו שום בחירה בנושא הזה ואין שום טעם לאהוד אותו או לכעוס עליו

אמרו שיהיה בבניני האומה 100 חרדים ובסוף אפילו מנין לא היה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture