שנתיים לאחר השתתפותו במאבק: משמרות מחאה מול ביתו של יאיר לפיד

אך לפני שנתיים הצטרף יאיר לפיד למאות אלפי התושבים שיצאו לרחובות לזעוק על צדק חברתי | המהלכים שקידם באותה מחאה, הביאו אותו בסופו של דבר לכסא שר האוצר | הבוקר יאיר לפיד יכיר את המחאה מהצד השני של המתרס-משמרות מחאה מול ביתו הפרטי

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

שנתיים ימים חלפו מאז יצאו מאות אלפי איש לרחובות, להפגין על יוקר המחיה, מחאה שהובילה בסופו של דבר לכך שעל כסא שר האוצר, יושב היום יאיר לפיד. היום (חמישי) חוזרת המחאה לרחובות העיר, אלא ששר האוצר, שהיה שותף פעיל באותה מחאה, נמצא היום מעברו השני של המתרס. המחאה מכוונת כלפיו, אותו אחד שנדמה היה לכולם כמי שיגאל אותם מהמצב הקשה.

קרא עוד:

[postim]

החל מהיום מוצבות משמרות מחאה מול ביתו של יאיר לפיד, מי שעד לא מזמן היה מקור תקוותם של העם שיצא להפגנות ענק ברחובות ודרש צדק חברתי.

פרט למחאה זו, מתוכננת למוצאי שבת הפגנת ענק תחת הכותרת "קחו מהטייקונים, לא מאתנו", שתתקיים בכיכר הבימה בתל אביב ובה צפויים ליטול חלק עשרות אלפי משתתפים, ביניהם כאלו שהובילו בעבר מחאות חברתיות, כמו דפני ליף שאמרה: "אם מעלים את המע"מ במדינה, מה שפוגע בכיס של כולם – ההגיון הבריא הוא שגם הטייקונים יינזקו. "שר האוצר יכול לבוא ליצחק תשובה ולהסביר לו בצער רב שזהו מצב חירום כלכלי ושהמדינה הולכת לקחת לו 90% מהדיבידנדים. זו דוגמה אחת"

מארגני המחאה צופים מאבק בלתי מתפשר, זאת לאור הלך הרוחות השורר בקרב האזרחים שנותרו חשופים נוכח הגזירות הכלכליות שעתיד להביא עמן התקציב לשנתיים הבאות ויגרום לנזק כבד בהתנהלות חיי היום יום.

ההזמנה למפגש התפרסמה ברחבי הרשתות החברתיות באינטרנט ובתוך שעות ספורות אישרו הגעה כחמשת אלפים איש. בין היתר נכתב בהזמנה: "במקום תקציב רצחני שמעלה את המע"מ ומס ההכנסה, שלוקח מהעובדים, מהעצמאיים, מעקרות הבית ומהקשישים – העם דורש לעצור את מסיבת המתנות לטייקונים, להחזיר לנו את משאבי הטבע ולהפסיק לשפוך כסף על התנחלויות. את הכסף צריך לשים על ילדים וקשישים, על הרווחה שלנו ועל הדיור בישראל. ביום ראשון הקרוב הממשלה עלולה להעביר ללא דיון החלטת בזק שתאשר את ייצוא הגז הטבעי. אם ההחלטה הזו תעבור – תמלוגים בגובה של מאות מליארדים ששייכים לציבור יעברו לידי הטייקונים. בואו נעצור את זה. גז ישראלי נשאר בישראל".

 

גם בזירה הפוליטית כאמור מצא לו לפיד מתנגדים חריפים, במיוחד משורות האופוזיציה – שהכריזו על תמיכה במאבק החברתי. "במסווה של דאגה לאדם העובד קיבל לפיד בבחירות 19 מנדטים. מצביעיו האמינו לו ולפוליטיקה החדשה שהוא הבטיח – והיום הם מרגישים שהונו אותם", אמר אתמול יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אריאל אטיאס. "צדק חלוקתי הוא לקחת פחות ממי שאין להם ויותר מי שיש להם. ש"ס תוביל מחאה ציבורית ותיאבק בכנסת נגד התקציב האכזרי של לפיד".

ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה הוסיף: "לפיד של 2013 הוא מודל משוכלל יותר של נתניהו מ-2003. מי ששאל איפה הכסף והציב קווים אדומים למדיניות הזו הפך להיות קבלן הביצוע וחזר אלינו תוך ימים ספורים עם תכנית גרועה יותר מזו שבגללה הלכנו לבחירות. האדם העובד אכן נמצא במרכז – במרכז המטרה! כל משפחה ממעמד הביניים תשלם 8,500 שקל בשנה – הנה הכסף!".

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture