מסתמן; הרכב הוועדה לבחירת דיינים ישונה ויכיל 4 נשים

אושר תיקון שישנה את הרכב הוועדה לבחירת דיינים | מעתה נשים בוועדה. המשמעות: הקטנת הכח החרדי | מקלב על הצעת החוק: "הדיינים דנים דין אמת. הצעה"ח שנובעת כביכול מעוולה שנעשית לנשים, מהווה כרסום בהלכה ובפסקי הדין. ההלכה לא תהיה מוחלפת גם אם לא יהיה לנו רוב"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

זו התוצאה של הישיבה באופוזיציה: ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת דחתה את בקשת הרביזיה שהגישו חברי הכנסת אורי מקלב ואברהם מיכאלי. הרביזיה הוגשה על אישור תיקון לחוק הדיינים, תיקון שישנה את הרכב הוועדה לבחירת דיינים, ואושר בשבוע שעבר לקריאה ראשונה.

קרא עוד:

[postim]

עפ"י החוק הקיים, הוועדה לבחירת דיינים מורכבת מ-10 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל, שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שר המשפטים (אשר משמש כיו"ר הוועדה) ושר נוסף, שני חברי כנסת, ושני עו"ד נציגים של לשכת עורכי הדין.

ח"כ שולי מועלם רפאלי ועליזה לביא, מבקשות לקבוע בהצעת החוק שהגישו, כי אחד מנציגי הממשלה, הכנסת ולשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת דיינים, תהיה אישה. בנוסף, מבקשת הצע"הח להרחיב את הוועדה מ-10 ל-11 חברים, כאשר החברה הנוספת בוועדה, תהיה טוענת רבנית שתיבחר על ידי הרשות לקידום מעמד האישה. למעשה מוצע כי 4 מתוך 11 חברי הוועדה למינוי דיינים, תהיינה נשים. ח"כ זהבה גלאון, מבקשת לקבוע בהצעת החוק שהגישה, כי אחד מנציגי הכנסת ומלשכת עורכי הדין, תהיה אישה. בדיון הקודם בהצעת החוק, מוזגו שתי הצעות החוק, וההצעה המאוחדת אושרה לקריאה ראשונה.

בדיון שנערך היום בבקשת הרביזיה אמר ח"כ אורי מקלב "הרוב בוועדה, אינו קובע את האמת הצרופה. לאורך ההיסטוריה היהודית, היהודים ששמרו על ההלכה המסורה, היו מעטים. גם היום יש רוב אוטומטי נגד דברים שבקדושה. בעבר, מי שעמד מאחורי החוק, היו ארגונים שממומנים עי רפורמים. הצע"הח מהווה כרסום במעמד בתי הדין והדיינים ולא קידום מעמד האישה". מקלב שאל את מציעות הצע"הח, "למה לא חוקקתם חוק דומה לוועדה לבחירת שופטים"? ח"כ עליזה לביא השיבה למקלב "היום תוגש הצעת חוק דומה ואני קוראת לך להצטרף אלי ולהיות בין יוזמי החוק".

יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם שאל את מקלב, "איזה התנכלות לדת יש בהצעה שקובעת את הרכב הוועדה שבוחרת את הדיינים, אני לא מבין איפה הבעיה ? מקלב השיב לרותם "הדיינים דנים דין אמת. הצעה"ח שנובעת כביכול מעוולה שנעשית לנשים, מהווה כרסום בהלכה ובפסקי הדין. ההלכה לא תהיה מוחלפת גם אם לא יהיה לנו רוב".

ח"כ אברהם מיכאלי אמר "אני לא נגד נשים. הצע"הח הינה אג'נדה של הבית היהודי ברפורמות של כריית בורות שלבסוף, הם יפלו באותם בורות". מיכאלי הוסיף ואמר, "אתם באים להחליף את תורת ישראל כדי לקבל עוד מנדט. אל תבואו בטענות, כשזה יפגע בישיבות ההסדר".

ח"כ משה גפני אמר "הרב קוק (שהיה הרב הראשי לישראל) אמר שאם ישונה הרכב הגוף הבוחר של הרבנים הראשיים, הוא יבקש סליחה ויצטרף לרב זונונפלד (שהיה רבה של ירושלים) שהתנגד להקמת הרבנות הראשית וקבע יום צום ביום הקמת הרבנות". גפני הוסיף ואמר "הרב קוק אמר שצריך למסור את הנפש למען דברים עקרוניים".

ח"כ שולי מועלם השיבה לגפני "אתה מדבר על נשים, ואני מדברת על יהדות והלכה. חדש פה שאישה דתיה מדברת על יהדות והלכה. גפני ענה למועלם " יתכן שאת מגישה את הצע"הח בתמימות. אולם הרב קוק היה קורע קריעה על ההצעה". מועלם השיבה "מעניין לשמוע שחרדים דואגים לפסיקותיו של הרב קוק".

בסיום הדיון, הוועדה החליטה שלא לקבל את הרביזיה וההצעה אושרה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture