אישי ציבור לשרי האוצר והרווחה: הילחמו בעוני

שורה ארוכה של אישי ציבור וחתני פרס ישראל פונים לשר האוצר ולשר הרווחה בבקשה: הציבו את המלחמה בעוני בראש מעינכם | "העוני הינו מעשה ידי אדם, הוא תוצאה של מדיניות, ורק מדיניות המונעת מתפיסה של צדק ושוויון יכולה למגר אותו"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

לא רק החרדים נרתעים מכוונותיו של לפיד: שורה ארוכה של אישי ציבור מוכרים פנו הבוקר לשר האוצר ולשר הרווחה במכתב נרגש המעלה את מצב העוני הגובר והולך בקרב האוכלוסייה בארץ ומבקש להילחם בו ולמגר אותו. "זה אפשרי", הם כותבים. "אם רק תרצו בכך".

קרא עוד:

[postim]‬‏

את הדברים הם הציגו במסגרת דיון בדוח הביטוח הלאומי שהתקיים הבוקר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

הקריאה יוצאת לאור הנתונים הקשים המוצגים בדוח הביטוח הלאומי לגבי העוני כפי שפורסמו בשבוע שעבר ולקראת תחילת עבודתו של הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר הרווחה, מאיר כהן, אשר על פי הפרסומים אמור להתחיל את עבודתו בשבוע הבא.

החתומים הציגו בפני וועדת העבודה, הרווחה והבריאות מכתב שהפנו לשר האוצר, יאיר לפיד, ולשר הרווחה, מאיר כהן, עם העתק לכל שרי הממשלה, בו הם דורשים מממשלת ישראל לשים את המאבק בעוני בראש סדר העדיפויות ולקבוע יעד לאומי מוגדר ומדיד במסגרת תקציב המדינה הקרוב לצמצום מספר האנשים החיים בעוני. החתומים דורשים צמצום כמותי בשיעור של כ- 5% מדי שנה במספר האנשים החיים בעוני, במשך ארבע שנות כהונת הממשלה, וקידום תכנית שתבטיח השגת יעד זה:

"אי אפשר להסביר שיעור כה גבוה של עוני ככישלון אישי של האנשים החיים בעוני, העוני הינו מעשה ידי אדם, הוא תוצאה של מדיניות, ביטוי קיצוני לאי שוויון וחלק ממדיניות המגדילה פערים, ורק מדיניות המונעת מתפיסה של צדק ושוויון יכולה למגר אותו. דו"ח ה- OECD המדגיש את חומרת המצב בישראל ביחס לשאר מדינות העולם הינו קריאת SOS המצטרפת לקריאות רבות כנגד מדיניות כלכלית המרחיבה את ממדי העוני בישראל".

עוד נכתב, כי "מאחורי המספרים והסטטיסטיקות יש אנשים ומשפחות שעבורם החיים בעוני אינם "תופעה", אלא מציאות חייהם. עבורם המשמעות של עוני היא שלא תמיד יהיה אוכל במקרר, קורת הגג לא בטוחה, אסור להיות חולים כיוון שאין כסף לרכוש תרופות ושגם השנה הילדים לא ילכו לחוגים. החיים שמאחורי הסטטיסטיקות הם חיים של חוסר ודאות, היעדר כל בטחון וקבלת החלטות קשות מנשוא: מה עדיף – חשמל או מים זורמים? דיור או מזון? ואת מי מבין הילדים אשאיר ללא טיפול שינים?"

החותמים מוסיפים כי "יש לאמץ נתיב מדיניות חדש ולתרגם אותו ליעדים מוגדרים, מדידים וספציפיים ולכלי מדיניות מתאימים… העלייה הגוברת בשיעורי העוני לא תיפסק עד אשר יערך שינוי משמעותי במדיניות הכלכלית-חברתית של הממשלה. תחילתו של שינוי זה הינו בקביעתו של יעד לאומי מוגדר ומדיד אשר ינחה את הממשלה בכל פעולותיה. המשכו בתכנון צעדים לקראת יעד זה ועצירת צעדים המדרדרים את מצבם הקשה של החיים בעוני כגון – קיצוץ בקצבאות ילדים, העלאת מע"מ, עצירת טיפולי שיניים לילדים ועוד".

המהלך הוא חלק מפעילות פורום "בוחרים תקציב חברתי" והפורום למאבק בעוני, בהם שותפים למעלה מ- 30 ארגונים חברתיים ואזרחיים, הפועל מאז הבחירות לטובת קידום יעדים חברתיים במסגרת חוק התקציב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture