חוק התקציב אושר בקריאה ראשונה: לפיד קינח בנאום תוקפני במיוחד

חוק התקציב והגזירות הכלכליות אושרו הלילה במליאה בקריאה ראשונה | לפיד תקף את החרדים: שדדתם את הקופה הציבורית | את יחימוביץ' כינה פחדנית שברחה מתפקיד שר אוצר

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

לילה סוער עבר על מליאת הכנסת, כאשר בסיומה של ההצבעה על התקציב, פצח שר באוצר יאיר לפיד, בנאום תוכחה שלא פסח על אי מי מהצדדים. על הגזירות הקשות אמר לפיד: "אין למשק הישראלי ברירה". במשך שמונה השעות בהן דנו על התקציב, התקיימו מחוץ למשכן הכנסת הפגנות של אזרחים נגד הגזירות.

קרא עוד:

[postim]

עם 58 חברי כנסת בעד, ו-44 נגד, אושר הלילה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה תקציב וחוק הגזירות הכלכליות, חוק ההסדרים לשנים 2013 ו-2014. תקציב המדינה מסתכם ב-439 מיליארד שקלים, הגדול ביותר בתולדות המדינה והוא כולל גזירות כלכליות וקיצוצים בהיקף שיא של 45.5 מיליארד שקלים שינחתו על הציבור בשנה וחצי הקרובות, ומתוכם 13 מיליארד שקלים יוטלו עד ה-1 באוגוסט.

פחות מחודש וחצי נותרו לכנסת ולממשלה כדי להעביר את התקציב על שלל הגזירות. מבין הדברים האמורים להתבטל: "מס משפרי דיור", צמצום העלאת מס הכנסה ב-1.5% לכולם, ריכוך הקיצוץ בקצבאות והשטחת קצבת ילדים ל-140 שקל עבור כל ילד, העלאת מס בריאות וביטוח לאומי על עקרות בית, קיצוץ תקציב הצהרונים וביטול מענקי המקום לרכישת דירה בירושלים ובפריפריה.

המלחמה האמיתית צפויה להתרחש בוועדת הכספים, ואין ספק שהתקציב שייצא מהוועדה יהיה שונה מזה שיועבר אליו בבוקר. לקראת ה-31 ביולי יהיו שינויים בתקציב במטרה למזער את הגזירות שינחתו על הציבור, אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי. רוב הגזירות והקיצוצים ידונו בוועדת הכספים והיתר יחולקו בין ועדות הכנסת.

רגע לפני שאושר החוק בקריאה ראשונה, פצח לפיד בנאום ובו תקף מילולית כל מי שנקרה בדרכו.

"גפני אמר שאני לא יודע מה אני עושה, מה ההסבר שלו? הוא היה יו"ר ועדת הכספים האגדי, האם מצלצל לו מוכר המשפט 'הגיע אליי קיצוץ בתקציב הישיבות וזרקתי אותו ישר לפח'? אני הלכתי לנבור לך בפח וגיליתי שם את הקיצוץ של השנה שעברה וזו שלפניה – זה שוד הקופה הציבורית וגרעון שאני מתמודד איתו ושאתה אחד מאדריכליו".

אחריו פנה לכיוון ש"ס. "אטיאס, אתה מדבר על מחירי הדיור? האם פסה בושה מן העולם? שאזכיר לך שכל השערוריות קרו במשמרת שלך? שאזכיר לך איך כל המשאבים של משרד השיכון הלכו לבית שמש, לחריש, איך בילית קדנציה שלמה בלדאוג רק למגזר אחד?".

ליחימוביץ' פנה ואמר כי כולם יודעים שהיא זו שהיתה יכולה להיות במקומו ולהציג תקציב משלה, אך בחרה לברוח כי פחדה. "זה היה כמובן מרתק לשבת פה ולהקשיב לנאומה המרגש של יו"ר האופוזיציה על עקרות הבית. אני יודע שזה לא כיף לזכור, אבל יכולת לעמוד כאן במקומי כשרת אוצר ולהציג את התקציב שלך, אבל פחדת. ברחת מאחריות. הרבה יותר נוח לשבת על הקווים ולהעביר ביקורת מאשר לעשות באמת. מנהיג זה להיות מסוגל להגיד לעקרות הבית שזה לטובתן גם אם זה לא פופולרי". דברי לפיד.

רבים מחברי הכנסת ולא רק מהאופוזיציה, מתחו ביקורת קשה על התקציב של לפיד. יצחק (בוז'י) הרצוג מהעבודה אמר, "אנחנו מקיימים דיון שיש לו השפעה מכרעת על גורם של אנשים בשנים הקרובות. ככל שמעלעלים בתקציב רואים עוד ועוד מכות וגזירות, חבטות ומהלומות. זה לא שלא ניתן לעשות זאת אחרת, ניתן. יש פה תקציב שמביא פגיעה קלאסית במעמד הבינוני".

ח"כ גילה גמליאל, רכזת הקואליציה בוועדת הכספים, מתחה ביקורת קשה על חלק מהסעיפים. "יש כמה דברים שגובלים באבסורד. נמצאים פה כל מיני עזים כמו מס משפרי הדיור, ביטול נקודות הזיכוי לאקדמאים ועוד. העולה על הדעת שמי ששילם כבר מס ישלם שוב מס כשהוא קונה דירה? או שמי שאין לו כסף ויורד מדירת 4 חדרים ל-3 ישלם גם?"

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגועל מדבר מתוך גרונו!!! שר"י!!!

הנאום המכוער הזה של לפיד מלמד יותר ויותר על האישיות המפוקפקת שלו, מול טענות עניניות מכל שדרות הנציגות הכללית והחרדית בכנסת, הוא בוחר פעם אחר פעם, להפגיז שקרים ללא כל בושה, האם גפני שדאג למפעלים בחצור הוא סקטוריאלי, האם אטיאס הממלכתי שבתקופתו מצב הדיור בציבור החרדי היה מן הקשים ביותר, הקצה את כל משאבי משרדו לחרדים, והאם יחימוביץ' הסוציאלסיטית ההגונה יכלה להיות שרת אוצר תחת מגפיו הדורסניים של ביבי הקפטליסט, מסתבר שכל כוחו הוא במניפולציות תקשורתיות, וע"ז נאמר לשקר אין רגלים, וללפיד אין עתיד, וסופו להיות פושה מן העולם. בקרוב ממש!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture