מחר יתקיים דיון בעניין האפליה התקציבית בעולם הישיבות בניגוד לחוק

הוועדה לביקורת המדינה תדון מחר (ג') באפליית התיקצוב של הישיבות הקדושות מול אלו של הציונות-הדתית. יו"ר הוועדה ח"כ הרב אמנון כהן (ש"ס): התורה היא נשמת-אפו של העם היהודי.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הועדה לביקורת המדינה בכנסת, תדון מחר (ג') בבקשה לחוות-דעת מבקר המדינה בעניין אפליה תקציבית ופוליטית בעולם הישיבות בניגוד לחוק. זאת, בעקבות בקשתו של ח"כ הרב משה גפני.

קרא עוד:

[postim]

יו"ר הוועדה, ח"כ הרב אמנון כהן מסיעת ש"ס אומר, כי מפלגת 'יש עתיד' הבטיחה לקהל בוחריהם 'פוליטיקה נקיה', ובמקומה אנו מקבלים פוליטיקה ישנה מאוד, מלאת אפליה, צפצוף על החוק וחוסר-מידתיות. כהן מוסיף: "לימוד התורה הוא נשמת אפו התרבותי של העם היהודי, וכל קיצוץ בו הוא פגיעה בפרצופינו הלאומי".

כפי שדווח אתמול, ח”כ הרב משה גפני פנה במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בה הוא דורש לעצור מיידית את הקיצוץ בתקציבי עולם הישיבות ולבטל את התיקונים המפלים לטובה את ישיבות ההסדר.

בפנייתו של ח"כ הרב גפני ליו"ר הוועדה כהן, הוא תוקף את אנשי "הבית היהודי" וכואב "על הקלות הבלתי נסבלת של אלו המתיימרים לחלוק עמנו ערכים רבים משותפים, להפקיר עולם ישיבות שלם בנזיד עדשים חולף".

לדבריו, "הבית היהודי המגדירה עצמה כמפלגה דתית הצביעה בעד התקציב, ואף הוסיפה חטא על פשע ביצירת אפליה בכבשת הרש, כאשר התקציב הנותר לא מחולק בשווה בין כלל תלמידי הישיבות אלא מחולק בשונה ללומד תורה מסוג סרוג לעומת רעהו, בנימוק שיש לעודד את לימוד התורה של המעודד צבא".

גפני, שפנה בעניין ליועץ המשפטי לממשלה, מדגיש כי "התקציב שהוגש לכנסת ע"י הממשלה שיקף מדיניות של חיסול תקציבי לעולם התורה, במגמה שהתבטאה בייחוד בקיצוץ של ה"אגף למוסדות תורניים" לתלמידי הישיבות  בכ45% בקירוב. קיצוץ זה מכאיב בעיקר בשל הניתוק שהוא משדר ממורשת העם היהודי שזכות קיומו ההיסטורית נשמרה על ידי  לימוד התורה המשותף בכל פזורותיו".

הרב גפני מציין עוד, כי במהלך דיוני התקציב פורסמו בכלי תקשורת שונים התבטאויות של חברים בכירים בקואליציה כי הם מתחייבים ש"ישיבות ההסדר" לא ייפגעו מהמהלך. גפני מדגיש כי אלו "התחייבויות לא חוקיות, הסותרות במובהק את כללי השוויון בתמיכות אשר נוהגות מאז בוטלו הכספים הייחודיים, ומקוממות במיוחד כאשר הן נשמעות מפיהם של נושאים במשרה ציבורית ומצפצפים על החוק בראש חוצות". גפני מדגיש כי ישיבות ההסדר נתמכות בכפל הן ממשרד החינוך (האגף למוסדות תורניים) והן באמצעות משרד הביטחון, ומדובר לכאורה בכפל תמיכות אסור. לדבריו, משרד הביטחון אף אישר תמיכות אלו השנה, כשהוא עוקף את ועדת הכספים, ואף בטרם אושר תקציב המדינה.

"אנשי הבית היהודי פרסמו על אפליה נוספת שצלחה בידם, ומעתה תלמידי ישיבות בני חו"ל – לא יתוקצבו בלי שתוכנית הלימודים שלהם תכלול 'ערכי ציונות'. בידוע אצלם, שהישיבות הקדושות יוסיפו ללמוד תורה בטהרתה כפי שנהג עמינו אלפי שנה, וכך שוב יוכלו לבדל את תלמידיהם וליצור שונות בין לומדי התורה לפי האינטרסים הקואליציוניים, ללא כל קשר ללימוד התורה עצמו".

פניית הרב גפני ליועץ המשפטי
____________________________________________________

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture