בית שמש: הולכים לערעור | ההחלטה התקבלה פה אחד

בישיבת נציגי הסיעות החרדיות במשרדי עו"ד ד"ר ר' יעקב ויינרוט הוחלט פה אחד: הולכים להגיש ערעור על החלטת בית המשפט לבטל את תוצאות הבחירות בבית שמש | ראש העיר הרב משה אבוטבול: "למרות שאנו יודעים כי גם בבחירות חוזרות ננצח, עלינו לעשות הכל בכדי לשמור על שמם הטוב של תושבי העיר שהיה למרמס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"התיוג המהיר של כל חרדי בתור 'זייפן' מצדיק כל ניסיון בכדי להפוך את הדברים": אחר לבטים והתייעצויות נפל הפור, ובישיבה משותפת שנערכה היום במשרדיו של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, הוחלט על דעת כל הסיעות החרדיות בבית שמש להגיש ערעור בבית המשפט העליון, על הכרעת בית המשפט שהתפרסמה ביום חמישי האחרון, ולפיה תוצאות הבחירות בבית שמש יבוטלו ויערכו בחירות חוזרות הן לראשות העיר והן למועצת העיר.

קרא עוד:

[postim]

עו"ד וינרוט ציין בפתח דבריו כי פסק הדין בפרשת בית שמש התקבל בהפתעה בקהילייה המשפטית, הלכו כאן על החומרא של החומרא, ולכן נדמה שבמקרה שכזה צריך לערער בבית המשפט העליון, ולעשות את הכל בכדי שבית המשפט ישמור על רצונם וכבודם של תושבי בית שמש.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול שהיה דווקא נחרץ לדלג על ההליך של ערעור ולגשת מיד לבחירות, אחר והוא סמוך ובטוח כי גם בבחירות חוזרות התוצאה לא תשתנה, קיבל את דעת שאר המשתתפים מתוך הבנה כי לא מדובר רק בניסיון לבטל את תוצאות הבחירות, אלא בניסיון של הכתמת ציבור שלם, כפי שנעשה בפסק הדין של בית המשפט, שקבע כי כל מי שמוגדר כ'חרדי' או כ'קנאי' הוא מיד בחזקת 'זייפן', ולכך באבחת קולמוס הפכו 1400 תושבים לזייפנים ורמאים. "גם אם אין מאה סיכויי הצלחה, חייבים להיות מאה אחוזי ניסיון, בכדי להסיר את הכתם ואת העננה הזו מהציבור, אחר ואסור שישמע ויראה כמו שתושבי העיר מסכימים לכך שכל החרדים הם חלילה 'זייפני בחירות', דבר שבוודאי אינו מוסיף כבוד שמים", נאמר בישיבה.

בישיבה גם נאמר כי צוות משפטנים בראשותו של עו"ד יעקב ויינרוט שכבר החלו לעבור על פסק הדין, ישבו בימים הקרובים על כל סעיפי פסק הדין, ויכינו תשובה ברורה ומנומקת, בה יבקשו לערער על פסק הדין, ולבקש סעד מבית המשפט העליון להשאיר את תוצאות הבחירות של תושבי העיר על מתכונתם.

בישיבה השתתפו נציגי הסיעות החרדיות בבית שמש והח"כים החרדים, עו"ד נדב עשאהל היועץ המשפטי של סיעת ש"ס, ועורכי דין נוספים ממשרדו של עו"ד ויינרוט.

בעקבות ההחלטה להגיש ערעור לבית המשפט העליון, אומר ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול כי למרות שההעדפה הראשונית שלו לאחר החלטת בית המשפט הייתה ללכת מיד לבחירות, הרי שבעקבות טורי הפרשניות שהתפרסמו לאחר הכרעת בית המשפט, גילה כי ישנה תמימות דעים בין כל הפרשנים המשפטיים שאינם חרדיים כי השאלה בבית שמש לא הייתה אם היה זיוף בהיקף כזה או אחר, אלא שאלה רחבה יותר, והיא זכות הציבור החרדי לבחור ולהיבחר, ולכך בכדי להעמיד דברים על מכונם, צריך בראש ובראשונה לעשות הכל בכדי לטהר את שמו של הציבור החרדי בבית שמש, ולהביא לכך שבית המשפט העליון יביא לכבד את הכרעת הבוחר בבית שמש שאמר את דברו בצורה ברורה, גם אם מדובר בבוחר חרדי.

ראש העיר הוסיף כי תקוותו שלאור חשיבות ההכרעה, בית המשפט העליון יקבע דיון בבקשת הערעור במועד מוקדם ככל שניתן, בכדי שתוך תקופת זמן קצרה נוכל לסיים את העיסוק בנושא, ולהחזיר את בית שמש לפסים של רוגע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture