ראש אמ"ן ושגרירים זרים חנכו שכונת מגורים חדשה לילדים פגועי מוחין בנגב

שכונת המגורים החדשה המיועדת ל – 48 ילדים ונערים נוספים אשר זקוקים לבית תומך ולטיפול צמוד נחנכה בטקס מרגש • ראש אמ"ן: אני גאה על הפעילות ההתנדבותית הנעשית ע"י חיילי המודיעין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

על רקע מתקפת הטילים שפקדה לפני ימים ספורים את הנגב המערבי, נמשכת שגרת החיים באזור והתושבים ממשיכים בסדר יומם. ובימים בהם הגיעה המתיחות לשיאה, נערך טקס מרגש בנוכחות ידידים ותומכים ובו נחנכה בכפר השיקומי "עלה נגב נחלת ערן" שכונת מגורים החדשה המיועדת ל – 48 ילדים ונערים נוספים אשר זקוקים לבית תומך ולטיפול צמוד.

הטקס שנערך בנוכחות שגריר ארה"ב בישראל, מר דניאל שפירו, שגריר בריטניה בישראל, מר מתיו גולד, האלוף אביב כוכבי – ראש אמ"ן, ומנכ"לית משרד האוצר גב' יעל אנדורן האלוף (במיל) דורון אלמוג ומכובדים נוספים נערך בין השאר על מנת להמשיך ולהוביל שינוי בעמדות ובתפיסות של הקהל הרחב באמצעות העלאת המודעות הציבורית למקומם של החלשים שבחברה ותפקידם של אלו אשר בורא העולם חננם בבריאות, להעניק מכוחותיהם עבור הנשמות הגבוהות הכלואות בגוף המוגבל, ולהגדיל את השירותים הניתנים בעלה לאוכלוסיות המגוונות הזקוקות לטיפולים ותשומת לב.

בנאומו בטקס אמר השגריר דן שפירו כי הטיפול הנאות בשונה והמחויבות לטפח אותו מחזקת לא רק את היחיד אלא את כל החברה. השגריר מתיו גולד אמר כי על "עלה נגב נחלת ערן" נאמר הפרחת השממה וטיפוח החלשים. גב' יעל אינדורן – מנכ"לית משרד האוצר סיפרה על תמיכתה לאורך השנים בעל"ה, והראיה שלה לגבי הצורך בטיפול בסוג אוכלוסייה כזו, שיש בה גם להקל על בני המשפחה לנוכח הקשיים הרבים, והבטיחה להמשיך ולסייע.

בדברים שנשא האלוף אביב כוכבי – ראש אמ"ן אמר כי פרויקט עלה נגב מחייה את השממה, והוא גאה על כי חיילי המודיעין נוטלים חלק בפעילות ההתנדבותית במקום. כוכבי חש כי מהמקום מהדהד המסר המרכזי שהוא אמונה באדם ובכוחותיו, וכבוד עמוק לזכויותיו של בן אנוש. מגבלות מוטוריות או קוגניטיביות אינן מחסום להתפתחות אישית" אמר האלוף "עלה נגב" מבטאת מלחמה על זכויותיו של בן אנוש ומאמציו לצקת תוכן יום יומי להגדרה הזו".

גב' מסדה סקלי, מנהלת 'עלה נגב' אמרה, כי טקס זה מבטא השלמת פרויקט נוסף בהיקף הפרויקטים של עלה המבוצעים בימים אלו, כמו הקמת ביה"ס לחנ"מ אזורי בפרדס – כץ , הרחבת השירותים בירושלים בהקמת מחלקה לצעירים סיעודיים, וגולת הכותרת – בי"ח שיקומי בעלה נגב.

המבנים המאובזרים שנחנכו במהלך האירוע, מהווים נדבך נוסף בעשיה המבורכת של כפר 'עלה נגב' המבטא את גמילות החסדים והערבות ההדדית שמגלה הציבור כלפי האוכלוסיות המיוחדות.

כפר עלה נגב, השוכן במועצה האזורית מרחבים, הוא כפר שיקומי ייחודי מסוגו בעולם, אשר הוקם ע"י רשת "עלה" שחגגה השנה שלושים שנות קיום. רשת עלה הוקמה כיוזמה אישית של מספר משפחות למודות סבל פרטי, אנשים אלה גמרו אומר ליצור אלטרנטיבה טיפולית עבור ילדים פגועי מוחין בישראל, ולהעניק להם ולמשפחותיהם, על אף כל המגבלות. ייחודיותו של הכפר מתבטאת בכך שהוא מקיף קשת רחבה של תחומים: מעון לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית , בי"ח סיעודי מורכב לתינוקות, ילדים ובוגרים. מרכז פרא רפואי הנותן שירותים אמבולטוריים בתחומי התפתחות הילד, מרכז שיקום יום לאוכלוסייה שעברה אירוע מוחי או תאונה קשה, ובריכה הידרותרפית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture