שלא שינו ● המלחמה על החינוך החרדי

משרדי האוצר והחינוך מבית 'יש עתיד' גיבשו תכנית חדשה להטמעת תכני הליב"ה במחינוך החרדי • יוקמו "ישיבות" תיכוניות-חרדיות • יוכשרו מורים בלימודי ליב"ה • מנהלי המוסדות: נסיון נואל לקנות ערכים בכסף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרדי האוצר והחינוך גיבשו תכנית אסטרטגית חדשה להתערבות בתכני החינוך החרדי תוך הזרמת כספים למוסדות שיעברו למסלולים החדשים.

במסגרת התוכנית: יוכפלו כמות המפקחים בחינוך החרדי, הקמתן של ישיבות תיכוניות חרדיות תזכה לתמריץ משמעותי, ויוכשרו מורים למוסדות חינוך חרדיים לבנים להוראת מקצועות הליב"ה.

משרד החינוך טוען כי התכנית גובשה במסגרת עבודת מטה מקיפה, על ידי צוותי מקצוע המשותפים למשרדי האוצר והחינוך, לאורך השנה האחרונה. אולם לפי קצב המהפכות והרפורמות היוצאות מבית מדרסו של השר הרב פירון, לא יהיה מופרך לטעון כי הרעיון הראשוני הגיע בתחילת השבוע.

התכנית כוללת: השלמת הקמתו של מחוז חרדי במשרד החינוך. המחוז יחליף את האגף המוכר שאינו רשמי – חרדי, וירכז את הפיקוח והניהול על מערכות החינוך החרדיות השונות. יצויין כי במסגרת המחוז החרדי מפוקחים כיום 3,974 גנים, 750 מוסדות חינוך יסודיים, 212 מוסדות חינוך על יסודיים, 304 ישיבות, ו-53 מוסדות לחינוך מיוחד. לפי מפתח הפיקוח הקיים כיום בחינוך הממלכתי יש צורך בלמעלה מ-80 מפקחים בכדי לפקח על היקף כה גדול של מוסדות חינוך. למרות זאת, כיום, עומדים לרשות המחוז 40 מפקחים בלבד.

קרא עוד:

[postim]

בהתאם לצורך הנ"ל, במסגרת התכנית החדשה, תוקצה למחוז החרדי תוספת של 40 תקני פיקוח נוספים וכן עוד 25 תקני בקרה ומנהלה חדשים. במסגרת התקנים החדשים יוגברו הפיקוח והבקרה על קיומו של מנהל תקין במוסדות החינוך החרדיים, על תשלומי שכר, על מניעתה של אפלייה, על תשלומי הורים, ועל יישום לימודי הליב"ה, לפי מידת המחוייבות של המוסד כלפי משרד החינוך.

כמו כן, על פי התכנית החדשה, יוכשרו מורים למוסדות החינוך החרדיים לבנים לצורך מתן האפשרות ללמד מקצועות ליב"ה במוסדות המחוייבים בכך. נכון להיום, ישנם מורים מעטים מאוד בבתי הספר החרדיים לבנים שהוכשרו ללמד את מקצועות הליב"ה. ברוב המקומות מלמדים מורים שלא הוסמכו לכך כלל. במסגרת המאמץ להטמיע את לימודי הליב"ה, תורחב ההסמכה למורים הקיימים ויוכשרו מורים חדשים למקצועות הללו. לשם קידום יעד זה יוקצו כ-50 מיליון ש"ח, כאשר כ-10 מיליון ש"ח יוקצו כבר בשנת הלימודים הנוכחית (תשע"ד) ועוד כ- 40 מיליון ש"ח, בשנת הלימודים הבאה (תשע"ה). כ-100 מיליון ₪ נוספים יוקצו למטרה זו בטווח הארוך.

בנוסף, נבנתה תכנית תמריצים בהיקף של 50 מיליון ש"ח להקמת ישיבות תיכוניות חרדיות, המשלבות לימודי בגרות לצד לימודי הקודש. במסגרת תכנית זאת, יורחבו המסלולים הקיימים היום ויוקמו מסגרות חדשות. המוסדות החדשים שיוקמו במסגרת תכנית התמריצים החדשה יצטרפו ל-4 ישיבות חרדיות תיכוניות שהוקמו בשנה האחרונה, לאחר ששנים ישיבות מהסוג הזה לא קמו.

מנהלים במוסדות חינוך אומרים, כי הנסיון החדש לא ישפיע באופן נרחב על שינוי הערכים לאורם מחנכים במוסדותינו, אם כי יתכן ויהיו ישיבות בודדות וחריגות שיצאו מן הכלל.

תגובתם של ח"כ אלי ישי, ושל הרב אברהם לייזרזון >>

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture