פרס: נתניהו עצר הסכם על סף חתימה. לשכת ראה"מ: להד"מ

גורמים בלשכת ראש הממשלה דוחים את טענות נשיא המדינה, פרס, כי נתניהו דחה הסכם שגיבש עם יו"ר הרשות, אבו מאזן • נשיא המדינה סיפר בראיון לערוץ 2 כי הגיע עם אבו מאזן לסיכומים בעניין הגבולות ובסוגיית הפליטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בראיון מיוחד שהעניק נשיא המדינה, שמעון פרס, לערוץ 2, חשף הנשיא כי לפני שלוש שנים כמעט והגיע להסכם של קבע עם אבו-מאזן, בשליחותו של ראש הממשלה נתניהו, אך ברגע האחרון חזר בו נתניהו שהיה סבור כי שליח הקוורטט, טוני בלייר, יביא הצעה יותר טובה.

פרס אמר כי ההסכם שגובש כלל גם הכרה במדינה יהודית, והיו בו הבנות וסיכומים על גבולות, כמו"כ בעיית הפליטים זכתה אף היא לפתרון ברוח הצעת הליגה הערבית.

מקורבים לנתניהו דחו את הדברים ואמרו כי "אבו-מאזן לא הסכים אז לשום דבר. גם אז הוא רצה רק לקבל בלי לתת תמורה. זאת השיטה שלו – לנקוט עמימות עד שדוחקים אותו, ואז לברוח".

קרא עוד:

[postim]

"אנחנו למעשה הגענו להבנה כמעט בכל הנקודות והיינו צריכים לעשות סיכום" סיפר הנשיא, "לנתניהו היה רושם שיש הצעה יותר טובה שהובאה על ידי טוני בלייר. אני לא חשבתי כך. הוא אמר: 'תן שלושה-ארבעה ימים ונראה'. אני חשבתי שזה לא עניין של שלושה ימים ואני לא חשבתי שטוני בלייר יכול להביא הצעה טובה יותר משהבאתי אנוכי".

לדברי פרס, יו"ר הרש"פ, אבו-מאזן הסכים במהלך השיחות להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. "הוא צריך להסכים שתהיה מדינה יהודית ואנחנו צריכים להסכים שתהיה מדינה פלסטינית", אמר.

"למעשה, שנינו הסכמנו על שני הדברים האלה. שנית, ישנה בעיית הפליטים שתמיד העיקה, שמא חזרתם של הפליטים תערער את היותה של המדינה יהודית. הוא קיבל את הנוסחה הערבית, כלומר שבעיית הפליטים תיפטר באופן צודק ומוסכם".

הנשיא פרס סיפר כי במהלך השיחות, הגיע עם אבו מאזן להבנות גם בסוגיית גבולות המדינה הפלסטינית. "במקום לדבר על גבולות 67 דיברנו על הגודל של שטח המדינה ולא על גבולותיה. זה מאפשר חילופי שטחים עם ישויות, הקמת גושי התיישבות וכדומה. לזה הוא הסכים".

לדברי פרס, רק בגלל סירובו של ראש הממשלה נתניהו לתכנית, לא נחתם הסכם בין שני הצדדים "נתניהו עצר את זה", אמר. "ההסכם אליו הגענו היה על דעתו של ראש הממשלה. אני לא ניהלתי משא ומתן פרטי. ראש הממשלה היה שותף בכל צעד ושעל. יכול להיות שהוא חשב שבאמת ישנה הצעה יותר טובה, אינני יודע. אני לא רוצה לשפוט סתם כך. בכל אופן, זה מה שהוא אמר לי ולי לא היה ספק להטיל ספק במה שהוא אומר".

בראיון אמר פרס כי הוא עדיין סבור שאבו מאזן הוא הפרטנר היחיד של ישראל. "לא שיניתי את דעתי", הדגיש הנשיא, "אני מכיר אותו 30 שנה ואני חושב שהוא אדם בעל אופי וצריך להגיד את האמת – הטרור ירד והוא נלחם בטרור עם הכוחות שיש לו". הנשיא ציין לחיוב את פעלו של יו"ר הרשות "אבו מאזן מדבר על שלום ואומר דברים אמיצים לכולם. האמירה 'אני נולדתי בצפת ולא אחזור לצפת' זו אמירה אמיצה, בפרט שהיא נאמרת בשפה הערבית לקהל ערבי". בנושא האיחוד עם חמאס אמר פרס "הוא מוכרח להחליט ואמרתי את זה גם לקודמו: 'תחליט, או שני רובים או עם אחד'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture