חמישה עובדי בז"ן יואשמו בגרימת מוות ברשלנות

בתאונה חמורה בבתי הזיקוק בחיפה שאירעה בסוף שנת 2010, מתו שלושה עבדי קבלן מהכפר יפיע כתוצאה משאיפת גז • בזמנו טענו התושבים כי היתה זו התנהגות המשקפת את יחס החברה אל תושבי האזור ודרשו להגביר את הפיקוח ולהטיל אחריות אישית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרקליטות מחוז חיפה הגישה באמצעות עו"ד ירין שגב לבית המשפט השלום בחיפה כתב אישום נגד חמישה נאשמים, עובדי מפעל בתי הזיקוק לנפט בחיפה, ובהם: מנהל השיפוץ במתקן אקולוגיה במפעל, וארבעה אנשים נוספים ששימשו כמפקחים במתקן מטעם בז"ן.

הם יואשמו בגין גרימת מותם ברשלנות, (כתוצאה משאיפת גז) של שלושה עבדי קבלן, אשר עסקו בביצוע עבודות שיפוץ במתקני בז"ן במהלך שנת 2010.

​ע"פ עובדות כתב האישום ביום 23.11.10 בסביבות השעה 17:30, החל קבלן המשנה תאמר מרג'יה יחד עם צוות של תשעה עובדים בביצוע עבודת שיפוץ . במהלך העבודה נכחו הנאשמים במקום ופיקחו על ביצועה, זאת מתוקף תפקידיהם.

במהלך העבודה, פרץ מהצינור זרם של קיטור, וכתוצאה מכך חש אחד העובדים ברע ונפל על הרמפה, תוך שהוא מתקשה לנשום. הנאשמים שקד וסופר ניגשו אל העובד נתנו לו מים, סייעו לו לרדת מהפיגום והורו לו לשכב על הרצפה עד שיתאושש. לאחר כרבע שעה, פונה העובד למרפאה .

בעקבות האירוע, פרץ ויכוח בין תאמר לבין הנאשמים, במהלכו אמר תאמר לנאשמים שאינו מוכן להמשיך בביצוע העבודה המסכנת את חיי עובדיו. תאמר הוציא מארנקו 1000 ₪, נופפם בפני הנאשמים ואמר להם שילכו בעצמם לבצע את העבודה.

הנאשמים דרשו מתאמר לחזור לעבודה ולסיים אותה, וזאת מבלי שביררו מדוע נפגע העובד ומבלי שביצעו את הבדיקות הנדרשות על מנת לוודא אי נוכחות של גזים במקום ביצוע העבודה.

בהמשך, לקח תאמר את המנ"פ (מערכת נשימה פנימית) בו עשה העובד שנפגע שימוש וחבש את המסיכה. הנאשמים בדקו את בלון האויר שהיה מחובר למנ"פ של תאמר והחליפו אותו בבלון חדש. עובד אחר בדק את מד בלון האויר המחובר למנ"פ שלו ודיווח לנאשמים שנותרה לו כמות אויר של כרבע בלון. נאשמים הורו גם לו לעלות על הפיגום ולהמשיך בביצוע העבודה, זאת חרף כמות האויר המועטה שנותרה בבלון.

השניים עלו על הפיגום והמשיכו בביצוע העבודה. כעבור דקות ספורות, פרץ זרם חזק של גז מהצינור עליו עבדו , וכתוצאה מכך, התעלף אחד העובדים ונפל על הפיגום ותאמר החל להתנדנד, הוריד את המסכה והתמוטט במקום.

סופר אשר הבחין במתרחש, עלה על הפיגום על מנת להוריד את תאמר אל הקרקע. ג'ורג' זעאתרה ז"ל, נהג המלגזה, חבש מסיכה שאינה מיועדת להגנה מפני גזים וטיפס על הפיגום על מנת לסייע לסופר להוריד אותם, אך גם הוא שאף גז והתעלף.

עובדים נוספים מהצוות של תאמר, עלו על הפיגום, ללא אמצעי הגנה מתאימים, על מנת להוריד את הנפגעים, ונפגעו גם כן כתוצאה משאיפת גז. כעבור מספר דקות, הגיעו כוחות כיבוי אש ומגן דוד אדום, אשר פינו את הנפגעים מהמקום. כתוצאה משאיפת הגז, נגרם מותם של שלושת העובדים. שמונה פצועים חזרו לחיים. כאמור, עתה הוגש כתב אישום נגד האחראים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture