תע"ש במערכה להכללתה בחוק לעידוד השקעות הון

החוק במתכונתו הנוכחית מעניק עדיפות לחברות פרטיות ומקשה על התמודדותה של התעשייה האווירית בשוק הגלובלי ובשוק המקומי • בשבוע האחרון גייסה ההנהלה את כל המי ומי בצמרת הפוליטיקה והביטחון בניסיון לשכנעם כי על תע"ש להיכלל ברשימת המענקים למרות היותה חברה ממשלתית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"בשנים 2006-2011 אלביט מערכות קיבלה מהמדינה הטבות בהיקף של כ-400 מיליון שקל בזכות החוק לעידוד השקעות הון. אנחנו ואלביט מערכות מתחרות באותם שווקים, אך אותנו החריגו מהחוק בהיותנו חברה ממשלתית. אנחנו מבקשים להיכלל בחוק ולאפשר לנו להתחרות בשוקי העולם בתנאים הוגנים", אמר ל"גלובס" סמנכ"ל הכספים של תע"א, אייל יוניאן.

בכירי החברה שמים דגש בנושא ומפעילים לחץ בלתי פוסק מכל החזיתות, הראשונים לסיקור היו חברי ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני שערכו סיור מעמיק בתעשייה האווירית במהלכו חשפו בכירי החברה את מגוון הפרויקטים המפותחים בימים אלו בחברה בדגש על תחום החלל והלווינות.

קרא עוד:

[postim]

במהלך הסיור נחשף בפני חברי הוועדה כי מדינת ישראל, באמצעות סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, זכתה לארח לראשונה את כנס החלל הבינלאומי. הכנס יערך בירושלים בשנת 2015 והוא עתיד להיות פתוח לכל מדינות העולם. חברי הוועדה התרשמו במיוחד מהיכולת הטכנולוגית של לוויני ישראל דבר המציב אותה בשורה אחת עם מעצמות לווין אחרות.

תעשיית החלל הישראלית אוצרת בתוכה תשתיות ונכסים איכותיים ביותר המהווים, בין השאר, אחד מעמודי התווך של ביטחונה וכלכלתה של מדינת ישראל" אמר לחברי הועדה, יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית.

"יש להמשיך ולשמר את היכולות המלאות של פיתוח, ייצור, שילוב, שיגור והפעלת לוויינים ולכך נדרשת השקעה תקציבית מתמשכת. השוק המקומי אינו יכול עוד להוות את מקור ההכנסה העיקרי של תעשיית החלל. שוק החלל הבינלאומי הוא אגרסיבי ואנחנו חייבים להישאר תחרותיים. יש להחריג את התעשייה האווירית מהחוק לעידוד השקעות הון ולתת לנו להתחרות ביעילות במכרזים, ולהמשיך לספק מוצרים העומדים בחזית הטכנולוגיה" ציין וייס.

ח"כ גפני: נבחן אפשרות לעשות שינוי בחוק

יו"ר הוועדה ח"כ גפני אמר בסיכום הסיור כי העתיד הולך להיות בחלל וצריך להיות עיוור כדי לא לראות את זה. ככול שהמדינה תשקיע בנושא יותר, כך היא תרוויח הן בתחום הכלכלי והן הביטחוני. באשר לטענת בכירי התעשייה כי החוק לעידוד השקעות הון מקשה על החברה להתמודד באופן שווה על זכייה בפרויקטים חדשים מול החברות פרטיות, אמר ח"כ גפני כי בכוונתו לבחון בוועדה את הנושא ואם יתברר כי נדרש לבצע שינויים בחוק הוא יפעל כדי לשפר אותו.

גם ו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן שביקר במפעל במסגרת סיור של וועדת המשנה לביטחון, הבטיח במהלך הסיור כי יפעל לגבש קבוצת חברי כנסת שיפעלו לאפשר לתע"א ליהנות מהטבות החוק לעידוד השקעות הון למרות היותה חברה ממשלתית, כיוון שמדובר בחברת ההי-טק הגדולה בישראל, המעסיקה למעלה מ-6,000 מהנדסים.

המנכ"ל וייס ציין עוד כי "התעשייה האווירית השקיעה עד כה סכומי כסף גדולים, אך אסור לנו לדרוך במקום. ההחלטה על המשך קיומה של תעשיית החלל צריכה להיות החלטה אסטרטגית ומימושה טמון בהקצאת משאבים, שכן החלל הינו מנוף כלכלי וטכנולוגי אדיר".

"האפשרות של ישראל "להציץ מעבר לכתפו של האויב, ולראות כל רחוב ומפעל בטהרן, חרטום, דמשק וביירות, היא פרי היתרון של לווייני החלל הישראלים שפותחו, שודרגו ונשלחו ע"י התעשייה האווירית. יתרון זה אסור לשמוט מהיד, וחובה לשמר את הידע והקדמה לשנים הבאות", אמר ח"כ אמנון כהן, לאחר הסיור במתקני החלל, הטילים, המז"לטים והטכנולוגיה של התעשייה האווירית.

משרד הביטחון תומך במאבק

שר הביטחון, בוגי יעלון, שביקר במפעלים לפני שבוע אמר: "אני גאה בתעשייה האווירית על הישגים שאי אפשר לדבר עליהם בפומבי. משובב נפש לראות את יכולות המהנדסים, המדענים והטכנאים שלנו בתעשייה שהיא בחזית הטכנולוגיה בעולם, וגם מייצאת ותורמת לכלכלת ישראל.

שר הבטחון כרך בדבריו את מאבקו באוצר על הפגיעה במערכת הביטחון, לדבריו "אנו בתקופה קשה בכל הקשור לתקציב הביטחון, ולכן לא התחילו פרויקטים חדשים לאחרונה. התעשייה האווירית מפרנסת 15 אלף בתי אב באופן ישיר ועוד למעלה מעשרים אלף באופן עקיף, כולל במפעלים בפריפריה. אם יימשך הניסיון לחנוק את מערכת הביטחון, זה עלול לפגוע בתעשיות הביטחוניות, כולל פיטורי עובדים ופגיעה בייצוא הביטחוני".

צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט
bogie-120514-2

bogie-120514-5

bogie-120514-6

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד למה התמונות מאורכות ? .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture