ביקורת על משטרת ישראל: פרשים, יסמ"ניקים, ורובים

ח"כ הרב ישראל אייכלר דורש כינוס הועדה לעניני מירון וועדת הפנים: "בל נחכה לדו"ח מריחת מחדלי דילול העולים למירון והקריסה שהיתה צפויה מראש" • עדויות רבות על התנהגות אגרסיבית ואטומת לב נוכח משפחות שלמות שרצו בס"ה לשוב לבתיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הציבור החרדי אינו מתאושש מהנחיתה הקשה שנכפתה עליו במעבר בין הילולת הרשב"י לבין הנסיעה בחזרה לערי המרכז.

למרות הבטחתו של השר לבטחון פנים, אהרונוביץ', כי יורה לשוטרים להתחשב ברגשות הציבור המצוי בעימות רעיוני חריף עם מוסדות צה"ל וכוחות הבטחון- נראה כי רוח המפקד בשטח נשבה לכיוון הפוך.

המוני האנשים שרצו לחזור לבתיהם באווירת ההתרוממות שחוו במירון, שבו בתחושת חמיצות בשל התנהגותם הברוטאלית של שוטרי משטרת ישראל. חומות אנושיות ובהמיות חצצו בין הקהל לאוטובוסים, פרשים נכנסו בדהרה לתוך הקהל, ויס"מניקים במבט חייתי קרעו אברכים מהשאטלים והפרידו בין בני משפחה.

"במצואי ל"ג בעומר לא שמתי לב כמה זה מוזר" -אומר אברך שהיה שם בשעות הערב- "אך היום, במבט לאחור, אינני מבין מדוע שתקנו". כמוהו נשמעו עדויות מעשרות בעלי משפחות נוספים שחוו את האטימות המשטרתית על בשרם. "מדובר במשפחות עם ילדים צעירים, כולנו היינו עייפים וסחוטים" -אומר לנו יהודי מבוגר נוסף שחווה את ההתעללות- "השוטרים חסמו אותי ולא נתנו לי להיכנס לאוטובוס שבו היו הילדים שלי, רק אחרי שהתחננתי, אז מישהו עשה לי טובה והכניס אותי".

משטרה מירון תשעד צילום משה גולדשטיין (13)

בשלב מסויים שלחו המפקדים שורות של שוטרות וחיילות לחצוץ בין הקהל בחניונים תוך פגיעה עזה ומכוונת ברגשות הציבור השב מהיום הנשגב במירון. החיילים סבבו בשטחי החניונים חמושים ברובי M-16 משל עומדים הם מול פלסטינים מתפרעים.

כל התיאור הנ"ל המגובה בתמונות וסרטונים, מתומצת במילותיה המכובסות של המשטרה "ההילולה הסתיימה ללא אירועים מיוחדים… באשר לשלב הפיזור, חלק מציבור החוגגים חסם את תנועת האוטובוסים ולפיכך חל עיכוב בהעלאתם. אך כוחות משטרה סייעו להזרים את תנועת האוטובוסים ולהעלות אליהם את כלל הנוסעים" רק חבל שאין פירוט על אופן הסיוע.

מדוברות מחוז צפון במשטרת ישראל נמסר בתגובה, כי בעת הפיזור של הקהל הרב נוצרה זרימה אדירה של אנשים שירדו מההר, לצערנו, חלק מהאנשים, בדרכם אל האוטובוסים, ירדו לכביש וניגשו אל האוטובוסים תוך כדי נסיעתם, דבר שסיכן את שלומם וגרם לחסימת היציאה מהחניונים. התנהגות זו הצריכה את התערבות המשטרה להחזירם למדרכות ולמנוע ח"ו פגיעה בנפש.

"משטרת ישראל נערכה במשך חודשים לאירוע, בניגוד לטענות על נסיון לדלל את הבאים- המשטרה הכינה עצמה לקליטת ואבטחת ציבור גדול של חוגגים גם בהשוואה לשנה שעברה. לשמחתנו הצלחנו למנוע פגיעה בנפש, ועמדנו במשימה להחזרת כלל החוגגים לביתם בשלום"

קרא עוד:

[postim]

אייכלר: לא לחכות לדו"ח מריחת המחדלים

בדיון במליאת הכנסת אמר ח"כ ישראל אייכלר כי הגיע עת דין וחשבון. לדבריו "לאחר שפנינו מראש לראשי המשטרה ומשרד התחבורה, למנוע גזירות ההרחקה של רבבות עולים על ידי הגבלות תנועה וגיוס פרשים, הגיע עת דין וחשבון. עצם התהליך שגורמים "מקצועיים" מחליטים עבור הציבור בלי לשאול אותו ואת נציגיו, מראה כי יש כאן שליטים ויש נשלטים והשליטים מחליטים עבור הנשלטים" – אמר אייכלר בכנסת.

"איסור כללי שהחליטה המשטרה למנוע יציאת כלי רכב פרטיים למירון ואפילו לחניונים רחוקים וגם לא לערים קרובות למירון, גרמו לעוול ציבורי. רק אחרי התערבות חברי כנסת חרדים, החליטה המשטרה בימים האחרונים לאפשר לחנות בכרמיאל, טבריה וצפת וכמובן שזה לא עבד. אנשים חיכו שעות המתנה לשאטלים שלא הגיעו במשך שעות לכרמיאל, לראש פינה ולצפת. וכן במוצאי ל"ג בעומר, חיכו האטובוסים "הפרטיים" בחניונים המאושרים, אך הנוסעים לא הגיעו. כי השאטלים נתקעו במירון. כל זה היה כשלון ידוע מראש.

הסיבה היחידה שבמשך היום היה שקט, כי דרכי ציון המוליכות למירון היו אבלות מבלי באי מועד. כל הכבישים היו ריקים יחסית. גם במירון, הורגש חסרונום של כמחצית ממספר העולים בשנים האחרונות. כאשר יצאה הברה ברחוב הדתי, שבמשך היום התנועה זורמת, אנשים בקשו לנסוע וכבר לא היו אוטובוסים. כל הבלגן היה מאורגן. הכל בגלל שלא הוכנו תשתיות מתאימות חניונים וכבישים באזור. את זה צריך לתקן כך ועכשיו".

אייכלר במירון

"דחיפות הדיון של הועדה לעניני מירון, עולה משום שהמשטרה מכינה אליבי ודוחו"ת שירגיעו את זעקת הקהל, שגם חיכה שעות וגם קיבל מכות מפרשים ויסמ"ניקים בשטח. יש להכין מסקנות ראשוניות ולהגישם לועדת הפנים של הכנסת באופן מיידי". כך פנה ח"כ ישראל אייכלר ליו"ר הועדה המיוחדת לעניני מירון ח"כ דוד צור בבקשה לכנס מיד את הועדה.

בדיון במליאת הכנסת, טען ח"כ אייכלר, שאין עוד אירוע במדינה שבו לא מכינים חניונים לכלי רכב ולו במרחק קילומטרים מן המקום. יש מספיק שטחים בגליל להכשיר לחניה חד שנתית. זו היתה הפקרות למנוע הגעת כלי רכב לערים הסמוכות למירון. אין עוד ציבור נוסעים שאפשר לכלא אותו ברחוב, עם פרשים ושוטרים אלימים.

יש כאן זלזול שלטוני בציבור חסר אונים מול שלטון הרומס את זכויותיו כאדם וכציבור הזכאי לשמור על חופש הדת שלו" – אמר ח"כ ישראל אייכלר

צילום: משה גולדשטיין

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התמונות מזכירות תמונות מהרכבת בסין ששם השוטרים דוחפים את כל האנשים לרכבת כדי שיכלו לסגור את הדלת

לי זה מזכיר את הרכבות לאושוויץ.

אינני יודע מי מהמגיבים עוד היו במלחמת העולם השניה לזכור איך נראו הרכבות שם, אבל ברור שהשנאה והאכזריות בפניהם של השוטרים אכן מזכיר את התמונות של הארורים שטבחו אז ביהודים.

צריך כבר פעם ולתמיד להבין שהשוטרים אינם איזה גוף או חברה בע"מ, אלה הם אותם הצ'חצ'חים מהברזלים, בלי איזה אינטלגנציה מיוחדת…, וחלק מרכזי מה"עולם-גולעם" שמתמלא בארס שנזרע בהם ע"י העיתונות ושאר מרעין בישין.

ועל כולנה שנאת עמי הארץ לתלמיד חכם "מי יתן לי ת"ח ואנשכנו כחמור"-התמונות מדברות בעד עצמן…

וואו יש לך זיכרון מאד טוב!!
אתה זוכר דברים של מלפני 70 שנה!

מישהו יכול להסביר מדוע לא מכינים גדרות לממתינים לאוטובוסים ? (כמו בשדה התעופה וכדו')
יש לפעמים כאלה שממתינים שעות לאוטובוס כי הם לא מסוגלים להדחף…

מה העקיצות האלו על 'לאריה', זה מזכיר לו את התמונות משם ואת הסיפורים של הסבא שלי, זה לא היה לפני כ"כ הרבה זמן, אתם כבר כמעט חשודים על הכחשת השואה.

בס"ד לצערי אני כותב בצורה פתוחה אני מאוכזב קשות מכל החכי"ם החרדים, ויתכן אפילו שהם נגועים בריגשי נחיתות.
משום : שלמשל כזה דבר "אסור בשום פנים ואופן "לעבור לסדר היום" "חד וחלק" למה כמעט רק קולו של הר' אייכלר נשמע וגם זה לענ"ד בענות חלושה . צריכים כל החכי"ם ביחד לעשות למשל מסיבת עיתונאים וגם הרבה כותרות ורעש בכנסת ובתקשורת ולא להרפות וגם בצורה דרמתית ואקטיבית . לדרוש למשל שאהרונוביץ' יתפטר כי הוא בראש הפירמידה של "הרוע" והרשעות הזאת וגם ענשים למפקדים של אותו יום וכו' , עד מתי החכי"ם האלה שותקים כמו כבשים ??? ולמה רק הרב בניזרי מדבר בצורה ברורה וחזקה [בקול ברמה בימי שלישי בלילה] לענ"ד כנ"ל פשוט החכי"ם צריכים להתחיל לזוז קצת, הם לא יודעים את השפה של מדינת ישראל שפירוש "רעש" ולדרוש נקיטת צעדים "ממשיים" נגד מי שמתנכל לנו , ולא רק ראיון פה ושם, אני בתור חרדי מהשורה , בפירוש אני מרגיש שני לא מיוצג ואין מי שיגן עלי ועלינו מכל המרעין בישין חדשים לבקרים ויש לצערי הרבה דוגמאות של כל מיני מקרים שפשוט אני כמעט מרגיש מושפל , שאין מי שידרש ויגן בצורה ברורה ותקיפה [למשל דוגמא, כשלפיד העיז ודיבר לפני כמה זמן על הרב הראשי לישראל לא זוכר בדיוק כבר מה היה הענין, אז היו צריכים כל החכי"ם להוקיע אותו איך ממעיז לדבר כך וכ' וכו' ולא לשתוק ולעבור לסדר היום אלא לעשות לו בית-ספר ולא להשאר ברגשי נחיתות.]
דבר שני , מה שרשב"י אמר שהרומאים דאגו לעצמם בגשרים וכו' [מס' שבת ל"ג] כנראה שזה ממש גם עכשיו ולכן רואים את כל האנדרלמוסיה כל שנה , כי הם לא דואגים לנו אלא לעצמם [יתכן ג"כ שיש למדינה ריוח גדול על כל כרטיס נסיעה למירון , ממיסים], אני מצטער על הסגנון , אבל לענ"ד זה דברים אמיתיים. בברכה

אני הייתי שם ואפשר לומר שהתנהגות השוטרים לא היתה מבזה את אייכמן בעצם שנאתם לחרדים
ועוד מה היא תגובת המשטרה הזו כשאני בדקתי את השטח היו למעלה מ-30 אוטובוסים מחכים להיכנס לחניון שהיה כבר מפונה מאנשים והמשטרה היא זו שעיכבה את האוטובוסים

מצטרף לכל מילה של אורי. אם יש לכם איפה לראות את החוברת החדשה של שיחות הרב ברעוודא תיראו בעמוד 24, על פגישה שהיתה לו עם זקן אשמאי אחד מהציונים החילונים הטפשים, בתקופת הפגנות השבת בכיכר השבת, וכך הוא מספר:
אדם זה היה כבר בן קרוב לשישים, מזקני עמי הארץ, ופתאום הוא פותח עלי את פיו …. ולפני כל המשפחה שיושבים שם הוא אומר לי כך: "אני מקוה שאתה לא היית בין אלה שזרקו אבנים על הנוסעים בשבת!"… אתם שומעים איזו חוצפה? הוא שר 'התקוה', והוא 'מקוה'. כבר הפסיד את 'תקותו' בביאת הגואל, אז הוא 'מקוה' להיות כאן 'חופשי'. מה עניתי לו? "ואני מקוה שלא עליך זרקו את האבנים בשבת … ואני מייעץ לך לצאת מן החדר הזה לפני שבאמת אזרוק עליך אבנים, אפילו שעכשיו יום ראשון!"… בני המשפחה אמרו לי: "אתה מדי חריף", ועניתי: "והוא מדי חוצפן, הזקן המטופש הזה, ועוד מעט נזרוק אבנים על המצבה שלו!" … הוא קם וברח לו! (הלואי לעולמו…). אמנם אסור להתוכח עם אנשים כאלה, אבל אם הם תוקפים אותנו – צריך להשיב להם מיד ובחריפות, ואז הם הופכים לגלמים, "פה להם ולא ידברו". …. הם אמנם רגילים שהחרדים 'חרדים' מהם, אבל הם הרי בדרך לגהינום, ומזדרזים להגיע לשם, אז מה יש לחרוד מהם?
עד כאן לשונו. וכל מילה נוספת מיותרת.

אתה כותב דברים כדרבונות
אבל מה לדעתך, עוד אפשר לעשות שלא עשו???
מי מתרגש ממסיבת עיתונאים, אנו נלחמים על דברים הרבה חמורים מזה, ובינתיים בהצלחה מועטת, אז מה לעשות? אדרבה, תקום ותציע עצה מעשית פרטית יעילה, לא סתם דיבורים
אתה מדבר על חכים מנוסים, בעסקנות ציבורית, כאילו והם לא עובדים, אני לא מקבל את הלה"ר הזה, לענ"ד, הם עמלים קשה קשה, בשנתיים האחרונות, ואדרבה אולי צריכים להקים גופים נוספים שיעזרו להם

ראה נא בידיעה זו
http://www.jdn.co.il/news/351727
נו, ומה עוזר צעקות הנוראות, וכי יש תזוזה, צוחקים עליך בפנים, אז מה אתה רוצה, הוא אשר אמרתי לך, יש לחשוב בשום שכל איך ומה לעשות
ולא לשכוח שאנו שרויים בגלות, כן גלות, גלות כפשוטה, וכל זה מתוצאותיה.

קראו היום בהמודיע, שני צדדים למטבע, בנידון דנן

דומה כי מה שהיה הוא שיהיה
בסך הכל, זה העתק הדבק של שנה שעברה, וכבר אפשר להכין את זה לשנה הבאה

בס"ד אני מודה לתגובות המגיבים,
א. ברצוני לבקש סליחה על לה"ר מה שכתבתי כי באמת אין דרכי להעיר בד"כ ובאמת אולי מרוב חבטות שהחרדים מקבלים אז עכ,פ החכי"ם כל שביכולתם,
ב. ישר כח למאמר מהרב ברעוודא זצ"ל, זה ממש מחזק , כתוב בהגדה של פסח הרשע, הקהה את שיניו, לכן צריך לתת בשינים לרודפי החרדים חדשים לבקרים, נראה לי שהחרדים נהפכו לשק החבטות של השלטון עד לחבטה הבאה לצערינו,
ג. הצעה אה"נ צריך להקים איזה גוף או לובי שיטפלו בצורה חזקה בזה לענ"ד כדאי שכל החכי,ם מ ג' ומש"ס יקימו כזה גוף ובכל מקרה כזה לטפל ולא להרפות עד לפיתרון,
ד. במקה של הפקידה הצבאית ]כמדומני נורית] , מענין שהמנכ,ל במענה לגפני אמר שלא ידועים לו מקרה זה . והוא יבדוק, כך תגובתו בערך . תגובה , מענין שהוא לא יודע מה קרה עם זה וגם שקודמה , ומענין כמה זמן יקח לו לבדוק זאת ? ? הרב גפני את תרפה בזה.
ה. לפני כמה זמן דיבר לפיד על הרב הראשי לישראל , אני כבר לא זוכר בדיוק מה, אבל זה היה משהו גרוע , ואני התפלאתי איך החכי"ם החרדים פשוט שותקים או מקסימום איזה תגובה , לענ"ד היו כמו שאומרים צריך לעשות לו בית ספר איך הוא מעיז לדבר על נושא משרה רישמית במדינה ישראל מישרה של הדת , אם למשל כזה דבר היה קורא בחו"ל אני בטוח שהיו מפטרים אותו לאלתר,
ויש עוד הרבה מקרים שהרגשתי שאין תגובה הולמת לי אישית זה ממש חרה לי ולכן אמרתי , אולי יש כאן פשוט רגשי נחיתות כלפי החילונים.
בסיכו"ם : אני אומר מה שאני מרגיש : אני מרגיש " לא מיוצג" שלטעמי אני מרגיש שאני וכל הציבור כמעט נרדפים ומושפלים פעם אחר פעם , אמנם אנו בגלות אבל זה לא אומר שצריך להגיש את הלחי השניה. כעת כך אני מרגיש.
למשל מה הקשר להביא פרשים לעולי מירון , זה פשוט רוע ורשעות להפחיד אנשים שסה"כ באים להתפלל. ולענ"ד יתכן בהחלט שזה ממש מכוון מהשלטונות, אני שואל איפה תגובתינו , למה רק כמעט הרב אייכלר איפה כולם איך עוברים לסדר היום אחרי "הרוע" הזה למה שותקים במקום לדרוש בתוקף למצות את הדין עם העושים זאת ודעתי צריכים לדרוש בתוקף את התפטרותו של אהרונוביץ שהוא בראש המשטרה. לי ממש חורה הדבר הזה כמה אנו מושפלים ונתונים למרמס , עד מתי נהיה סמרטוטים עד מתי …. גם הסיפור של פטור מע"מ שפשוט רואים מגמה מפורשת לנישול ציבור החרדים . למה שותקים ? אני כולי זועם וחורה לי כמעט עד .. לדעתי צריך אפילו לשקול להןציא את הציבור הלרחבות ולמחות בקול על נישול ציבורינו לאור יום,
אני מקווה שמישהו יקרא את מכתבי זה.

ממש בושה ההיתנהגות של היסמ. והפרשים אם היו שולחים מספיק אוטובוסים בזמן לא היה מגיע למצב הזה מה שהלך שם ממש בושה מ3 לפנות בוקר לא היה שום אוטובוס והיה סדר והכל מה רוצים שיעשו בסך הכל רצו לחזור הביתה אף אחד לא דאג לזה שישלחו אוטובוסים שלחו את המשטרה בצורה כאילו אנחנו מחבלים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture