בג"ץ ביטל את הבטחת הכנסה לאברכים

בג"ץ מחזק את הממשלה וגוזל לעשרת אלפים אברכים את פת לחמם מפיהם • אבטחת ההכנסה בגובה של כאלף ש"ח תישלל החל מתחילת 2015 • ח"כ פרוש: "הנלחמים נגד הציבור החרדי בישראל קיבלו חיזוק משופטי בג"ץ" • ח"כ דרעי: "פסיקת ביהמ"ש היום היא קריאה לנדיבי עם מהארץ ומהתפוצות, זו העת להירתם למען עולם התורה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שוב החלטה פוגעת של בג"ץ באברכים ובמשפחות חרדיות.

שופטי בית המשפט העליון קבעו היום כי החל מסוף השנה הנוכחית המדינה לא תוכל להעניק יותר מלגת לימודים ועידוד השתלבות אברכי כוללים בתעסוקה כתמיכה תקציבית לאברכים. מדובר מלגה של כ-1,041 שח, ממנה נהנו עד כה כ-10,000 אברכים.

השופטים קבעו כי ההעדפה התקציבית שמעניקה המדינה לאברכי כוללים, בדמות קצבאות הבטחת הכנסה, מהווה הפרה של עיקרון השוויון אל מול הסטודנטים באוניברסיטאות, שאינם זכאים לגימלה זו.

קרא עוד:

[postim]

את העתירה נגד הענקת אבטחת ההכנסה הגישו התאחדות הסטודנטים, עמותת חדו"ש, המרכז לפלורליזם יהודי וגופים נוספים, לאחר שהממשלה החליטה על התקנה התקציבית החדשה, בעקבות פסק דין קודם שניתן בבג"ץ ב-2010, שביטל את ההעדפה התקציבית הניתנת לאברכי כוללים על פני סטודנטים באוניברסיטאות.

תגובות סוערות

ח"כ מקלב אמר כי "החלטת בג"ץ היא אפליה ושלילת זכויות. אין מדינה ששוללת זכויות בגלל לימוד תורה. אל תקחו מאיתנו מיסים ואל תתנו לנו לא תמיכות לא פטורים ולא תקציבים".

ח"כ מוזס האשים את ביהמ"ש כי הוא נסחף אחר אווירת העליהום נגד החרדים. "המדינה מממנת את הסטודנטים פי כמה מהאברכים, אבל כשמדובר בחרדים שוכח ביהמ"ש את אפלייתם לרעה, האם ההחלטה לפטור ממע"מ על דירה, גם תוגדר כחוסר שוויון?" תמה מוזס.

ח"כ יעקב אשר טוען כי בג"ץ בפסיקה שרירותית על ביטול הבטחת הכנסה לאברכים מוכיח כי כל רצונו בניגוח ציבור לומדי התורה וניסיון לשנות את אורח חייו ע"י ענישה כלכלית ברוח אג'נדת ממשלת נתניהו-לפיד".

גם ח"כ מאיר פרוש מחה על האפלייה המתמשכת, ואמר: "בג"ץ ממשיך בפסיקותיו המפלות כלפי הציבור החרדי, ומצטרף ללהקה של השלטון בישראל שמתעמר בציבור החרדי ככל שאפשר והיכן שניתן. הנלחמים נגד הציבור החרדי בישראל קיבלו חיזוק משופטי בג"ץ".

ח"כ יעקב ליצמן תקף את שופטי הבג"ץ השפוטים של נתניהו-לפיד "החלטת בג"ץ למנוע תקצוב הבטחת הכנסה לאברכים זו הכרזת מלחמה על זכויות לומדי התורה בישראל. בכך הפך בג"ץ למוציא לפועל של מדיניות ההתנכלות נגד החרדים של ממשלת נתניהו ולפיד".

ח"כ אייכלר קבל על כי בג"צ מחולל הפיכה משפטית וקובע חלוקת תקציבי מדינה. לדבריו "החלטת בג"צ לגזול את פת לחמם של עניי ישראל היא בגלל שהם לומדים תורה ולא מתבטלים כפקידי השלטון. הגיע הזמן להחזיר את הבג"צ למקומו כבית משפט ולא כממשלה ריפורמית לדיכוי החרדים. ח"כ אייכלר הוסיף "האברכים ישרדו בלי הפרוטות הדלות שהמישטר החילוני ושופטי בגץ עדיין לא גזלו מהם, אך עם הנצח לא ישכח ולא יסלח לאלה שבכוח שלטון הכח רודפים את החפצים ללמוד תורת ישראל בארץ ישראל. שופטי גבעת רם צועדים בעקבות שופטי מצרים וטורקיה. אמר ח"כ אייכלר

יו"ר ש"ס אריה דרעי, אמר בכאב: "צר לי שביהמ"ש הצטרף למקהלת השנאה, לא ניתן להפוך את לומדי התורה לשק החבטות הלאומי. פסיקת ביהמ"ש היום היא קריאה לנדיבי עם מהארץ ומהתפוצות, זו העת להירתם למען עולם התורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עזרה עזרה מי יכול לעזור לאברכים בני תורה נכון שהכל מן השמים אבל השתדלות אפשרי

מי נתן למשיסה יעקב וישראל לבוזזים הלא ה' זו חטאנו לו וגו' – צריך להתעורר בתשובה, והרבה שלוחים יש לו למקום להושיע – גם בעניני ממונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture